اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر کارشکنی می‌کنند/ مخالفت رئیس جمهور با اجرای قانون حمایت از آمران به معروف

دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر کارشکنی می‌کنند/ مخالفت رئیس جمهور با اجرای قانون حمایت از آمران به معروف
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امروز دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با قانون امر به معروف و نهی از منکر نهایت کارشکنی را دارند در حالی که آنها و علی الخصوص شخص رئیس جمهور باید در نظر داشته باشند که مجری قانون هستند نه اینکه فقط قوانینی را اجرا کنند که دوست دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نصرالله پژمان فر در گفت‌وگو با خبرنگار راه آرمان؛ اظهار کرد: قانون امر به معروف یکی از قوانین مترقی است که باعث می شود از ظرفیت بزرگ مردم برای حل مسائل مختلف کمک و مشارکت گرفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: قبل از انقلاب، طبق قوانینی که وجود داشت امر به معروف و نهی از منکر، دخالت در امور شخصی افراد تلقی و جرم محسوب می‌شد و بین 3 تا 6 ماه مجازات حبس داشت.

,

پژمان‌فر در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب، این قانون لغو شد و برای همه آحاد ملت این فرصت فراهم شد تا امربه معروف و نهی از منکر کنند و در واقع قانون امر به معروف و نهی از منکر سال 94 در جهت حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید.

,

وی به مخالفت رئیس جمهور با قانون امر به معروف و نهی از منکر اشاره و بیان کرد: رئیس جمهور طی نامه‌ای از مقام معظم رهبری درخواست کرد تا جلوی اجرای این قانون گرفته شود و استدلال او این بود که این قانون موجب هرج و مرج در جامعه می شود.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در نهایت طی بررسی‌های صورت گرفته، اشکالات وارد شده مورد قبول واقع نشد و قرار شد این قانون به دستگاه های اجرایی ابلاغ شود؛ ولی باز رئیس جمهور در اجرای قانون استنکاف کرد و رئیس مجلس این قانون را به دستگاه‌ها ابلاغ کرد.

,

پژمان فر عنوان کرد: امروز دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با این قانون، نهایت کارشکنی را دارند و کمترین جلسات در این خصوص تشکیل شده است و این ظرفیت بالایی که می‌تواند جلوی خیلی از مسائل را بگیرد، نادیده گرفته می‌شود.

,

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر فقط در حوزه حجاب و عفاف نیست، مطرح کرد: با عملیاتی شدن این قانون از فسادهایی که در جامعه و سیستم‌های اداری وجود دارد با استفاده از ظرفیت مردم می توان جلوگیری کرد و کیفیت خدمات دهی را ارتقاء داد.

,

این نماینده مجلس به غفلت مسئولان از برکات قانون امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امروز باید از ظرفیت مردم نهایت استفاده شود که متاسفانه این کار صورت نگرفته و نتیجه آن هم این است که یک فضای دوگانگی بین قانون گذار و مجری قانون ایجاد شده است.

,

پژمان فر در پایان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و علی الخصوص شخص رئیس جمهور باید در نظر داشته باشند که مجری قانون هستند نه اینکه خود را همه کاره مملکت بدانند و هر چه را که دوست دارند اجرا کنند چرا که طبق قانون اساسی رئیس جمهور نباید در مقابل قانون ایستادگی کند لذا باید از این بدعتی که رئیس جمهور پرچمدار آن است، جلوگیری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه