اخبار داغ

مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی عنوان کرد:

توافق برای رفع چالش‌ها در قشلاقگاه عشایر خراسان شمالی/ پیش‌بینی تولید ۱۰ هزار تن گوشت قرمز

توافق برای رفع چالش‌ها در قشلاقگاه عشایر خراسان شمالی/ پیش‌بینی تولید ۱۰ هزار تن گوشت قرمز
مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه طی سال های گذشته واحدهای دامی و اقامتی عشایر استان در قشلاقگاه شان واقع در استان گلستان توسطه عده ای ناشناس تخریب می شوند، طی توافق میان دو استان، اکیپ های تجدید ممیزی برای رفع این چالش تشکیل شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا قلی‌پور، مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: در یک دهه جاری عشایر خراسان شمالی با مسئله تخریب و آتش زنی واحدهای دامی و منازل خود در مناطق قشلاقگاهی اشان در استان گلستان توسط عده ای ناشناس مواجه بودند که طی این سال ها همواره عشایر خراسان شمالی درخواست ممیزی مراتع قشلاقگاهی خود را داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

قلی پور گفت: پس از انجام پیگیری های بسیار سرانجام در سال گذشته جلسات مشترکی میان معاونان سیاسی امنیتی استانداران خراسان شمالی و گلستان برگزار و مصوب شد تا در مراتع قشلاقگاهی استان گلستان دوباره ممیزی انجام، افراد ذی حق شناسایی و کارت ممیزی برای افراد ذی حق صادر شوند.

,

وی افزود: همچنین در این نشست مصوب شد تا زمانیکه ممیزی به طور کامل انجام نشده است برای عشایر خراسان شمالی که در فصل قشلاقگاهی در مراتع استان گلستان سکونت می کنند، پرونده قضایی مبنی بر اعمال جریمه تشکیل نشوند.

,

وی همچنین بیان کرد: در این جلسه همچنین مصوب شد زمانیکه عشایر خراسان شمالی در مراتع قشلاقگاهی استان گلستان مستقر می شوند، اکیپ های تجدید ممیزی استان گلستان و نماینده اداره کل امور عشایری خراسان شمالی در منطقه قشلاقگاهی استان گلستان حضور داشته باشند تا از حقوق عشایر خراسان شمالی در این منطقه دفاع کنند و مراقب باشند که اتفاقات گذشته دوباره رخ ندهند.

,

قلی پور در ادامه با تصریح بر این مطلب که در سال گذشته از کل سطح اراضی قشلاقگاه استان گلستان دو منطقه مرتعی ممیزی شدند و اداره کل منابع طبیعی استان گلستان نیز کارت ممیزی را برای عشایر ذی حق صادر کرد، گفت: هر چند که انجام ممیزی کل منطقه قشلاقگاهی استان گلستان زمان بر است، با این وجود، این حجم کم از کار انجام شده نیز بخشی از تنش را کاسته است.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود، درباره روند اجرای اصلاح زنجیره تولید گوشت قرمز در جامعه عشایری استان نیز بیان کرد: در استان 30 درصد از گوشت قرمز توسط عشایر استان تولید می شود.

,

وی گفت: با توجه به اینکه میزان بارش ها در بهار امسال قابل توجه بود و 30 میلیارد تومان تسهیلات نیز از محل ردیف تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به جامعه عشایر استان اختصاص یافت، پیش بینی می شود که حجم تولیدات گوشت قرمز آنان در سال جاری از هفت هزار و 500 تن به بیش از 10 هزار تن برسد.

,

افزون بر این، مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی به تولیدات لبنی عشایری استان نیز اشاره کرد و گفت: چند سالی است که انجام برندسازی پنیر پوستی عشایر استان را دنبال کرده ایم و در همین راستا، به هر یک از 17 صندوق خرد زنان عشایر استان تسهیلات قرض الحسنه 50 میلیون تومانی اختصاص داده ایم تا آنان بر فرآوری و کیفی سازی محصولات لبنی خود به ویژه در زمینه تولید پنیر پوستی و برندسازی آن اهتمام بیشتری داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه