اخبار داغ

دبیر انجمن خودروسازان ایران مطرح کرد؛

دخالت دولت در قیمت‌گذاری خودرو عامل ایجاد تفاوت چشمگیر قیمت کارخانه و بازار/ ارزبَری بالا مانع صدور مجوز ورود خودروهای خارجی به کشور

دخالت دولت در قیمت‌گذاری خودرو عامل ایجاد تفاوت چشمگیر قیمت کارخانه و بازار/ ارزبَری بالا مانع صدور مجوز ورود خودروهای خارجی به کشور
دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: هیچ کجای دنیا دولت ها در بازار خودرو قیمت گذاری نمی کنند بنابراین باید به خودروسازان مجوز قیمت گذاری داده شود و واردات خودروها آزاد شود تا بازار خودرو به ثبات برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران در ارتباط با کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو و آینده این بازار به خبرنگار راه آرمان گفت: با سیاست‌هایی که وزارت صمت در پیش گرفته است و با توجه به فروش خودرو با شرایط ویژه، این وزارتخانه به دنبال کوتاه کردن دست دلالان و سرمایه‌گذاران از صنعت خودرو است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی عنوان کرد: البته انجمن خودروسازان ایران از ابتدا معتقد بود همانند دهه هفتاد اجازه دهند خودرو در حاشیه بازار فروخته شود تا مشکل کنونی در قیمت گذاری سریع تر حل شود.

,

دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار داشت: متاسفانه وزارت صمت فروش خودرو در حاشیه بازار را نپذیرفت و طی اطلاعیه اعلام کردند به هر شماره ملی، تنها یک خودرو فروخته می شود؛ در حالیکه در جلسات متعدد با وزارت صمت اعلام شد دلالان با اجاره کارت ملی اقدام به خرید خودرو می کنند.

,

اقدامات گام به گام وزارت صمت در راستای کاهش قیمت خودرو

, اقدامات گام به گام وزارت صمت در راستای کاهش قیمت خودرو,

نعمت بخش افزود: در اطلاعیه ای دیگر محدودیت سنی اعمال شد و تنها افراد بالای 18 سال می توانستند خودرو خریداری کنند، با این وجود همچنان با هجوم خریداران برای خرید خودرو مواجه شدیم چرا که اختلاف قیمت بازار و کارخانه بسیار زیاد بود.

,

وی تصریح کرد: در مرحله بعد مقرر شد سایت ایران خودرو و سایپا به یک دیگر لینک شوند تا افرادی که در 18 ماه گذشته از ایران خودرو یا سایپا خودرویی خریداری کردند نتوانند مجددا اقدام به خرید کنند.

,

دبیر انجمن خودروسازان ایران یادآور شد: در نتیجه آزمون و خطاهای طرح های مختلف، نهایتا مقرر شد حدود 5 میلیون تومان از پول خودرو توسط خریدار پرداخت نشود و بعد از 2 سال سند خودرو به نام مالک شود و در آن زمان مابقی پول توسط خریدار پرداخت شود.

,

نعمت بخش مطرح کرد: روش های متعددی که وزارتخانه صمت در پیش گرفته با شیب ملایمی بازار خودرو را کنترل کرده است و خودرو به خریداران واقعی فروخته می شود.

,

وی بیان داشت: در حال حاضر افرادی که در گذشته خودروهای متعددی خریداری کرده بودند تا در فرصت مناسب با قیمت گزافی به فروش برسانند با حرکت بازار خودرو به سمت کاهش قیمت ها به عرضه خودروهای خریداری شده پرداخته و در کاهش قیمت خودرو سهیم شدند.

,

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: بر اساس پیش بینی انجمن خودروسازان ایران قیمت خودرو تا 10 درصد کاهش می یابد و ارائه خودرو با کاهش قیمتی بیش از 10 درصد برای کارخانه های خودروسازی مقدور نیست چرا که باعث ضرر آن ها می شود.

,

نعمت بخش تاکید کرد: لازم به ذکر است روش های قیمت گذاری در بازار خودرو صحیح نیست و قیمتی که وزارت صمت به کارخانه های خودرو سازی به ویژه ایران خودرو و سایپا تکلیف می کند همراه با زیان این واحدهای تولیدی بزرگ است.

,

وی ابراز داشت: بر اساس آمار ارائه شده در سال 97 هر کدام از این شرکت های خودروسازی حدود 8 هزار میلیارد تومان ضرر کردند و در حال حاضر قیمتی که توسط کارخانه برای فروش محصولات ارائه می شود، برای کارخانه دار همراه با زیان است.

,

ارزبری بالا مانع صدور مجوز ورود خودروهای خارجی به کشور

, ارزبری بالا مانع صدور مجوز ورود خودروهای خارجی به کشور,

دبیر انجمن خودروسازان ایران در در رابطه با صدور مجوز واردات خودروهای هیبریدی به خبرنگار راه آرمان گفت: ما به عنوان انجمن خودروسازان ایران هیچ گاه مخالف واردات خودرو نیستیم اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که واردات خودرو ارز بری بالایی دارد و دولت با واردات خودرو موافقت نمی کند.

,

نعمت بخش افزود: در شرایط کنونی واردات خودرو سبب بالا رفتن مجدد نرخ ارز خواهد شد بنابراین به دلیل مناسب نبودن شرایط ارز در اقتصاد کشور، دولت اجازه ورود خودروهای خارجی را نمی دهد.

,

وی تشریح کرد: انجمن خودروسازان ایران به دولت پیشنهاد می کند تعرفه خودروهای سواری که در حال حاضر نزدیک به 50 درصد است را به پایین ترین میزان یعنی 25 درصد( حداقل تعرفه ای که باید به WTO سازمان تجارت جهانی پرداخت شود) برساند تا بتوان اقدامی موثر در بازار خودرو انجام داد.

,

دبیر انجمن خودروسازان ایران خاطرنشان کرد: انجمن خودروسازان ایران با شرط معاف شدن از قیمت گذاری حاضر است میزان تعرفه واردات خودروهای خارجی را در جهت رفاه مردم پایین تر از این درصد بیاورد.

,

نعمت بخش در ارتباط با شایعه قیمت تمام شده پراید و عرضه آن با قیمتی چندین برابر به خریداران اظهار داشت: شایعات زیادی در فضای مجازی منتشر می شود، بر اساس اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، در حال حاضر قیمت تمام شده پراید 39 میلیون تومان است و با توجه به قیمت فروش متضرر می شوند.

,

وی در ارتباط با تاخیر در تحویل خودروها توسط شرکت های خودروسازی عنوان کرد: این دو شرکت خودروسازی به علت سرکوب مالی که داشتند، متضرر شده و به دنبال آن به قطعه سازان بدهکار هستند از این رو تحویل خودروها به خریداران در موعد مقرر انجام نمی شود.

,

دبیر انجمن خودروسازان ایران در خاتمه گفت: هیچ کجای دنیا دولت ها در بازار خودرو قیمت گذاری نمی کنند بنابراین باید به خودروسازان مجوز قیمت گذاری داده شود و واردات خودروها آزاد شود تا بازار خودرو به ثبات برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه