اخبار داغ

مسئول مرکز جمع‌آوری شیر در بخش جرگلان:

روزانه ۸ تن شیر دام از جرگلان خارج می‌شود

روزانه ۸ تن شیر دام از جرگلان خارج می‌شود
مسئول مرکز جمع آوری شیر در بخش جرگلان گفت: روزانه بین ۶ تا ۸ تن شیر از جرگلان خارج می شود که نبود برنامه برای تبدیل آن به دیگر لبنیات در این منطقه باعث خارج شدن آن می شود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ادریس سجادی، مسئول مرکز جمع آوری شیر جرگلان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک، اظهار کرد: هفت نفر در بخش جرگلان از بین روستای باغلق تا گرکز کار جمع آوری شیر را انجام می دهند و روزی ۶ الی ۸ تن شیر را به ایستگاه جمع آوری شیر که در روستای گز قرار دارد تحویل می دهند و بعد از آن این مقدار شیر به شهرهایی همچون فاروج و قوچان انتقال داده می شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

وی ادامه داد: بشترین مقدار شیر از شهر یکه سعود و روستای گرکز با روزی یک تن و ۷۰۰ کلیوگرم، جمع آوری و خریداری می شود .

,

مسئول مرکز شیر جرگلان همچنین با اشاره به این مطلب که در فصل بهار شیر تولیدی از ۸ تن می گذرد، گفت: در فصل بهار به دلیل فراوانی علوفه در طبیعت مقدار شیر جرگلان افزایش پیدا می کند اما در فصل های دیگر کمتر است.

,

وی درخصوص نحوه پرداخت پول شیر گفت: پول شیر برای دامدار هر سه ماه یکبار واریز می شود که دامداران  انتظار دارند هر ماه واریزی انجام شود .

,

وی قیمت هر کیلو شیر را نیز در حدود هزار و 750 تومان تا 2هزار تومان عنوان کرد و نسبت به استان های همجوار که کیلویی هراز و 300 تومان است، بهتر دانست .

,

سجادی در پاسخ به این سوال که چرا کارخانه لبنیاتی در جرگلان ایجاد نمی شود ؟ نیز گفت: با روزی ۸ تن شیر امکان ساخت کارخانه لبنیات وجود ندارد و چه بسا هر لحظه ممکن است به دلیل کم بودن شیر که روزی ۸ تن را کم می دانند برنامه جمع آوری  شیر جرگلان کنسل شود .

,

وی با بیان اینکه برای ساخت یک کارخانه لبنیات به روزی ۲۰ تن شیر نیاز است، تصریح کرد: بسیاری از کارشناسان ساخت کارخانه لبنیات را ریسک بزرگی می دانند.

,

سجادی ادامه داد: باید راهکار دیگری برای خارج نشدن این مقدار شیر با قیمت کم و تبدیل ان به دیگر لبنیات پیدا کرد.

,

گفتنی است رازوجرگلان ۱۴ هزار راس دام سنگین دارد که ۵ هزارو ۸۰۰ راس آن در جرگلان است .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه