اخبار داغ

صبح امروز انجام شد؛

اجتماع عاشورایی نوجوانان در حرم مطهر رضوی

اجتماع عاشورایی نوجوانان در حرم مطهر رضوی
به مناسبت بزرگداشت شهید نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم بن الحسن(ع) دانش‌آموزان حسینی با عنوان «احلی من العسل» در حرم مطهر رضوی اجتماع کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ صبح امروز به مناسبت بزرگداشت شهید نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم بن الحسن(ع) اجتماع دانش‌آموزان حسینی با عنوان «احلی من العسل» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان 13 ساله در جواب حضرت گفت مرگ در نزد من، شیرین‌تر از عسل (احلی من العسل) است.

,

این همایش با حضور صدها دانش آموز عاشورایی از سراسر مشهد به یاد شهید ۱۳ ساله کربلا حضرت قاسم(ع) در رواق امام خمینی(ره) برپا شد و پس از سخنرانی و ذکر مصیبت حجت‌الاسلام حلواییان، مداحان و ذاکران نوجوان به اجرای مرثیه و عزاداری پرداختند.

,

در این اجتماع، نوجوانان حسینی با سر بندهای لبیک یا حسین(ع)، رخت عزایی که بر تن داشتند و پرچم‌های سیاه و قرمزی که رو به آسمان بلند کرده بودند، به سینه زنی و نوحه خوانی پرداخته و برای نوجوان دشت کربلا اشک ماتم ریختند،آن‌ها با ذکر«لبیک یا حسین» تجدید بیعتی با سید الشهدا(ع) داشتند.

,

گفتنی است؛ همایش «احلی من العسل» تجمع بزرگ نوجوانان عاشورایی بوده که در روز هفتم محرم الحرام که منتسب به حضرت قاسم ابن الحسن (ع) است، همه ساله در سراسر کشور و با ذکر «لبیک یا حسین(ع)» برگزار می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه