اخبار داغ

شور حسینی دانش‌آموزان به یاد نوجوان کربلا/همایش "احلی من العسل" در 20 نقطه از سیستان وبلوچستان برگزار شد

شور حسینی دانش‌آموزان به یاد نوجوان کربلا/همایش "احلی من العسل" در 20 نقطه از سیستان وبلوچستان برگزار شد
همایش «احلی من العسل» ویژه شهادت حضرت قاسم بن الحسن(ع) با حضور بیش از 500 دانش آموزان نوجوان عاشورایی در سیستان وبلوچستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، همزمان با سراسر کشور صبح امروز همایش «احلی من العسل» به یاد شهید نوجوان کربلا حضرت قاسم بن الحسن (ع)  با حضور پرشور نوجوانان سیستانی و بلوچستانی در مسجد حضرت ابوالفضل( ع) زاهدان برگزار شد.

در این مراسم که با هدف ترویج فرهنگ حسینی بین نوجوانان برپا شده بود بیش از 500 دانش آموزان پسر به یاد شهدای نوجوان کربلا به ویژه حضرت قاسم ابن الحسن (علیه السلام) به عنوان یکی از یاران نوجوان سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (علیه السلام) در روز عاشورا، به سوگواری پرداختند. 

علیرضا پهلوان روی، رئیس سازمان بسیج دانش آموزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگارعصرهامون هدف از اجرای این برنامه را ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت پذیری نوجوان 13 ساله دشت کربلا، حضرت قاسم ابن الحسن(ع) عنوان کرد و گفت: این برنامه همه ساله با هدف انتقال فرهنگ عاشورا به دانش آموزان و آشنایی آنان با فلسفه قیام امام حسین(ع) برگزار می شود.

وی مهم‌ترین پیام شهادت حضرت قاسم بن الحسن(ع) در واقعه کربلا را  تبعیت از ولایت و ولایتمداری دانست و افزود: این تبعیت سن و سال نمی‌شناسد و هر وقت ولی زمان فرمان جهاد صادر کرد همگان باید بیعت کنند.

گفتنی است این سوگواره با همکاری این نهاد و آموزش و پرورش امروز علاوه بر زاهدان در ۱۹ شهرستان دیگر سیستان و بلوچستان برگزارشد.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
, ،, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه