اخبار داغ

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر خبر داد:

اختصاص بیش از 5 میلیارد تومان به طرح های آبخیزداری مهدیشهر

اختصاص بیش از 5 میلیارد تومان به طرح های آبخیزداری مهدیشهر
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: اعتبار طرح های آبخیزداری مهدیشهر در سال 98 بالغ بر 5 میلیارد و 700 میلیون تومان است که از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر در گفتگو با خبرنگار مرآت، گفت: با توجه به نقش عملیات آبخیزداری و آبخوانداری که به کاهش خسارت سیلاب و تقویت سفره های آب های زیر زمینی منجر می شود، امام خامنه ای در سال 97 اجازه دادند اعتبار این طرح از صندوق توسعه ملی تخصیص یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه در سال 97 بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از این صندوق اختصاص یافت، افزود: طرح های آبخیزداری سال گذشته در دو حوزه آسوران جاشلوبار و هیکو اجرایی و در هفته دولت سال 98 به بهره برداری رسید.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: این طرح شامل عملیات سنگ و ملات، سازه های مکانیکی و بیولوژیکی و ایجاد پوشش گیاهی مرتع با کاشت گیاهان دارویی بود تا از فرسایش بادی و آبی جلوگیری شود.

,

عبدوس اجرای این طرح ها را در پیشگیری از خسارات سیلاب و بارندگی های ابتدای سال 98 بسیار موثر دانست و اضافه کرد: اگر این طرح های آبخیزداری در مناطق مذکور انجام نمی شد، خسارت سنگینی به باغداران این مناطق وارد می شد.

,

 وی اظهار کرد: سال های گذشته اعتبارات آبخیزداری از منابع ملی و استانی تامین می شد که بسیار جزئی بود ولی از سال 97 که از صندوق توسعه ملی اعتبارش تامین شد، اقدامات خوبی در حال اجراست و باعث رونق عملیات های آبخیزداری شده است.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر اعتبار طرح های آبخیزداری این شهرستان در سال 98 را بالغ بر 5 میلیارد و 700 میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی عنوان کرد و گفت: این میزان اعتبار نسبت به اعتبار سال گذشته به بیش از 2 برابر افزایش پیدا کرده است.

,

عبدوس با بیان اینکه این اعتبار برای اجرای طرح های آبخیزداری در 4 حوزه شهرستان مهدیشهر تخصیص یافته است، افزود: علاوه بر اجرای این طرح ها در حوزه جاشلوبار و هیکو، اجرای آن در منطقه گل رودبار و چاشم نیز به دو حوزه قبلی اضافه شدند.

,

وی ادامه داد: عملیات کلنگ زنی این طرح در دو حوزه جاشلوبار و هیکو انجام شد و با توجه به صعب العبور بودن منطقه و بارش برف، اگر شرایط جوی اجازه دهد تا آذرماه به بهره برداری خواهد رسید.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر اجرای طرح های آبخیزداری هر چه بیشتر عملیاتی شود هم به نفع مرتع نشینان خواهد بود و هم تغذیه سفره های زیر زمینی را دربر دارد.

,

عبدوس با بیان اینکه اجرای طرح های آبخیزداری در شهرستان مهدیشهر به نفع شهرستان های سمنان و سرخه نیز خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه بیشترین میزان بارش برف و باران استان در شهرستان مهدیشهر است، سیلاب ها نیز از بالا دست شروع می شود و به پایین دست می رسد.

,

وی اضافه کرد: هرچه بیشتر بتوانیم بندهای سنگ و ملات را در سرحوزه ها ایجاد کنیم جلوی گسترش سیلاب گرفته و آب به سفره های زیر زمینی نفوذ پیدا می کند و چون سفره های زیر زمینی باهم ارتباط دارند قطعا سفره های زیر زمینی سمنان و سرخه نیز از سفره های زیر زمینی مهدیشهر نشات می گیرد و پرآب می شود.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشترین سرحوزه های آبخیزداری شهرستان های سمنان و سرخه در مهدیشهر است، انتظار داریم اعتبارات ویژه تری برای افزایش طرح های آبخیزداری به شهرستان مهدیشهر اختصاص دهند تا عملیات آبخیزداری را در این منطقه بهتر اجرا کنیم.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه