اخبار داغ

درگیری مسئولان کره‌ و ژاپن بر سر یک پرچم

درگیری مسئولان کره‌ و ژاپن بر سر یک پرچم
مسئولان کره ای واکنش شدیدی نسبت به تصمیم کمیته سازماندهی المپیک ۲۰۲۰ داشتند و اعلام کردند پرچم دوران امپریالیسم نباید در المپیک باشد چون سمبل شیطان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرچم آفتاب تابان یا پرچم نظامی ژاپن، در ابتدا به عنوان پرچم جنگی ارتش پادشاهی ژاپن و نیروی دریایی پادشاهی ژاپن مورد استفاده قرار می‌گرفت و امروزه نسخه جدیدی از آن توسط نیروی دفاعی ژاپن استفاده می‌شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
مسئولان برگزاری المپیک ۲۰۲۰ از ممنوع اعلام کردن این پرچم که برای کره‌ای ها یادآور دوران خشونت تحت فرماندهی ژاپنی هاست خودداری کردند. 
,
 
,
کمیته پارلمانی ورزش کره جنوبی خواستار ممنوع کردن ورود این پرچم به محل برگزاری بازیهای المپیک شده بود چرا که این پرچم یادآور امپریالیسم و خشونت ژاپنی علیه کره ای ها است ولی مسئولان ژاپنی اعلام کردند این پرچم استفاده گسترده در این کشور دارد و نمی توانند ورود آن را به بازیهای المپیک ممنوع کنند. 
,
 
,
این اعلام رسمی با واکنش تند کره ای ها همراه بوده است و کمیته پارلمانی ورزش کره جنوبی اعلام کرد پرچمی که سمبل جنگ است مناسب بازیهای دوستانه المپیک نیست. این پرچم سمبل شیطان برای آسیایی‌ها و کره‌ای‌ها است.
,
 
,
یکی از سخنگویان کمیته بین المللی المپیک به سی ان ان گفت که ورزشگاه های میزبان بازیهای المپیک باید عاری از هرگونه پرچم و شعار سیاسی باشند. 
,
 
,
همچنین وزیر امورخارجه کره جنوبی نیز نسبت به اقدام ژاپنی ها ابراز تاسف کرد و امیدوار است از کانال دیپلماتیک نسبت به حل این موضوع اقدام کند. 
,
 
,
منبع: ایسنا
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه