اخبار داغ

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خلیل آباد:

حفظ نظام بزرگترین امر به معروف است/ مردم و مسئولان در دفاع از نظام باید انقلابی وارد شوند

حفظ نظام بزرگترین امر به معروف است/ مردم و مسئولان در دفاع از نظام باید انقلابی وارد شوند
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خلیل آباد با بیان اینکه بزرگترین معروف نظام جمهوری اسلامی است و به طبع آن دفاع از نظام جمهوری اسلامی بزرگترین امر به معروف است، گفت: در برخی از موارد که باید از نظام دفاع شود متاسفانه تعدادی از مردم و مسئولان آن طور که باید انقلابی وارد نمی شوند و این خود از منکرات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل فتوحی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، در خصوص هفته احیای امر به معروف و نهی منکر ضمن تسیلت فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، اظهار داشت: در چند روز اخیر، نشستی با حضور هیئت های مذهبی سطح شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه در این نشست در خصوص ساعات برگزار عزاداری بحث و تبادل نظر شد، خاطرنشان کرد: برخی از هیئت های مذهبی تا پاسی از شب به عزاداری، مداحی و... می پردازند در صورتی که امکان قضا شدن نماز صبح هست.

,

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خلیل آباد با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) برای احیای دین و نماز به شهادت رسیدند، تصریح کرد: رعایت نظم در هیئت های مذهبی از دیگر مباحث مورد نظر در این نشست بود و هشدارهایی در خصوص مسائل امنیتی، بهداشتی، ترافیکی، بیوتروریستی و... ارائه شد.

,

وی اقامه نماز اول وقت و به جماعت به خصوص در ظهر عاشورا را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: نماز با شکوه ظهر عاشورا با حضور پرشور عزاداران حسینی در ظهر عاشورا اقامه خواهد شد.

,

فتوحی با اشاره به اینکه از ظرفیت منبرهای هیئت های مذهبی برای بیان مسائل روز نظیر بیانیه گام دوم انقلاب، سبک زندگی، جلوگیری از مصرف مواد مخدر،  پرهیز از اختلافات خانوادگی و... استفاده شود، عنوان کرد: هیئت های مذهبی باید از بیان مسائل تفرقه آمیز پرهیز کنند.

,

وی با بیان اینکه هیئت های مذهبی در جمع آوری نذورات مردمی و یا پذیرایی از عزاداران حتماً مراقبت ویژه ای داشته باشند، تشریح کرد: علامت های موجود در هیئت های مذهبی که در دهه محرم به خیابان ها ورود داشته می شدند، با هماهنگی هایی که صورت گرفت در سال جاری به خیابان نخواهند آورد در غیر اینصورت طبق قانون برخورد خواهد شد.

,

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به مانند نماز است، بیان کرد: اگر به نماز اهمیت می دهیم باید به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از فروع دین اهمیت داده شود ولی متاسفانه جامعه امروز به مانند نماز برای امر به معروف اهمیت نمی دهند.

,

وی با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر بود، تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص حجاب نیست بلکه بزرگترین معروف نظام جمهوری اسلامی است و به طبع آن دفاع از نظام جمهوری اسلامی بزرگترین امر به معروف است.

,

فتوحی با بیان اینکه در برخی از موارد که باید از نظام دفاع شود متاسفانه تعدادی از مردم و مسئولان آن طور که باید انقلابی وارد نمی شوند و این خود از منکرات است، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت نماز جمعه برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر، دیدار با خانواده شهدا، فضاسازی محیطی در شهرستان، اصناف و نهادها، دیدار با امام جمعه شهرستان و استفاده از فضای مجازی برای ترویج مباحث امر به معروف نیز از جمله برنامه های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه