اخبار داغ

همزمان با ایام شهادت سیدالشهدا (ع) انجام می‌شود؛

برگزاری مراسم عزاداری "شب طوق" در انار+تصاویر

برگزاری مراسم عزاداری "شب طوق" در انار+تصاویر
شب طوق از جمله آئین و رسومی است که در دهه اول محرم در شهرستان انار به منظور گرامی داشت مقاومت و ایستادگی سیدالشهدا علیه السلام و یاران ایشان برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ مردم شهرستان انار در شب هفتم ماه محرم به عنوان شب طوق با برافراشتن بیرق و علم های گوناگون در پیشانی دسته های سینه زنی و زنجیر زنی و با حضور پرشور شیفتگان حضرت امام حسین(ع) با ذبح گاو شتر و گوسفند و با پاشیدن نقل و شیرینی بر روی علم ها خاطره مقاومت و ایثار سالار شهیدان وجوانان عاشورا را گرامی می دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در این شب با پارچه های رنگارنگ و زرین وگرانبها که از روزهای قبل توسط مردم در قالب نذر اهدا شده و به وسیله بانوان دور چوب‌های بزرگی به نام "شدّه" پیچیده شده، حمل می شود.

,

وزن هر کدام از شدّه‌ها بین ۲۰ تا۵۰ کیلوگرم است و بعضی از آنها حتی بالای ۵۰ سال نگهداری شده است و به نوعی علم محسوب می‌شوند که برای همدردی با علمدار کربلا در خیابان‌ها، مساجد، حسینیه ها و امامزاده محمدصالح(ع) این شهرستان به همراه هیئت ها حرکت داده می شود.

,

این مراسم همراه با ذبح گاو، گوسفند و شتر است و شدّه‌گردانی سمبل مقاومت و ایثار است. گفتنی است هر یک از هیئت‌ها 3 تا 10 شدّه را با خود حمل می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه