اخبار داغ

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در گفتگو با دانا:

به جای قانون تجارت قانون کار را اصلاح کنید/ حضور نمادین نمایندگان اتاق بازرگانی در جلسات تدوین لایحه تجارت!

به جای قانون تجارت قانون کار را اصلاح کنید/ حضور نمادین نمایندگان اتاق بازرگانی در جلسات تدوین لایحه تجارت!
حمیدرضا صالحی گفت: گرچه قانون فعلی تجارت ایراداتی دارد اما تغییر قانون تجارت اولویت فعلان اقتصادی نیست و بهتر است سایر قوانین مثل قانون کار تغییر تغییر کند.
[

حمیدرضا صالحی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره تغییر قانون تجارت اظهار داشت: قانون تجارت فعلی یک قانون قدیمی و استخوان دار است و حدود 80 سال در کشور اجرا شده است که نشان می‌دهد به هر حال توانسته دوام بیاورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: ما مشکل جدی با قانون فعلی تجارت نداشتیم اگر چه نواقصی هم دارد اما فکر می‌کنیم تغییر قانون تجارت اولویت نیست و موضوعات دیگری مثل قانون کار نیازمند اصلاحات جدی و فوری است.

,

صالحی خاطر نشان کرد: تغییر دفعی قانون تجارت می‌تواند مشکلاتی را برای فعالان اقتصادی ایجاد کند چرا که بسیاری از فعالان اقتصادی با رویه های موجود کار می‌کنند. پس بهتر است به صورت تدریجی بخش‌هایی از قانون تغییر کند.

,

 

,

حضور نمادین نمایندگان اتاق بازرگانی در جلسات تدوین لایحه تجارت!

, حضور نمادین نمایندگان اتاق بازرگانی در جلسات تدوین لایحه تجارت!, حضور نمادین نمایندگان اتاق بازرگانی در جلسات تدوین لایحه تجارت,

وی در پاسخ سوالی درباره حضور نمایندگان اتاق بازرگانی در کمیسیون تدوین لایحه تجارت نیز گفت: طبق قانون اگر دولت برای تدوین لوایح حوزه کسب و کار باید از فعالان بخش خصوصی از جمله اتاق بازرگانی استفاده کند؛ در جریان تدوین لایحه تجارت نیز بر همین اساس نمایندگان اتاق بازرگانی در جلسات حاضر بودند اما نظر اتاق بازرگانی زیاد اعمال نشد.

,

صالحی با اشاره به نامه اخیر اتاق بازرگانی به رییس مجلس درباره لایحه تجارت، گفت: ما مخالف تصویب سریع قانون از سوی نمایندگان مجلس بودیم و برای همین نیز نامه ای برای توقف رسیدگی به لایحه تجارت به رییس مجلس ارسال کردیم.

,

به گزارش  شبکه اطلاع رسانی راه دانا اتاق بازرگانی ایران در جریان تصویب لایحه تجارت در مجلس با ارسال نامه ای به رییس مجلس و بیان انتقادات اساسی به لایحه تجارت همچون «تفسیر پذیری» خواستار خروج لایحه تجارت از دستور کار مجلس شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه