اخبار داغ

امتداد عشق و اردات مردم رودان به امام حسین(ع)/ امامزاده شاه قطب الدین حیدر(ع) رودان میزبان خیل عظیم عزاداران حسینی+تصاویر

امتداد عشق و اردات مردم رودان به امام حسین(ع)/ امامزاده شاه قطب الدین حیدر(ع) رودان میزبان خیل عظیم عزاداران حسینی+تصاویر
با شروع ماه محرم، هر روز دسته های عزاداری و هیئت های مذهبی از دور و نزدیک خودشان را به امامزاده شاه قطب الدین حیدر(ع) می رسانند و با نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیر زنی در عزای امام حسین(ع) اشک ماتم می ریزند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ اگرنگاهی به تاریخچه ارادت و عزاداری امام حسین (ع) از آغاز تا کنون داشته باشیم، می بینیم که این عشق و اردات  در دل و جان مردم  ریشه دوانده است به‌طوری‌که هر چه زمان می‌گذرد  عشق و ارادت حسینی از قلب‌های مردم زدوده نمی‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

عزاداری سنتی مردم شهرستان رودان با سبک منحصر به فرد، محتوای غنی نوحه ها و پایبندی به سنت های اصیل از ظرفیت بالایی در فرهنگ سازی قیام عاشورا برخوردار است.

,

عزاداری سالار شهیدان در هرمزگان و شهرستان رودان دارای پیشینه طولانی است؛ به گونه ای که نوع و شکل عزاداری و محتوای متون نوحه ها،  عزاداری مردم رودان را متمایز از دیگر نقاط کشور کرده است.

,

امامزاده شاه قطب الدین حیدر(ع) یکی از قطب های فرهنگی شهرستان است که در مناسبت های ملی و مذهبی، برنامه های بزرگی در این شهرستان برگزار می شود.

,

با شروع ماه محرم، هر روز دسته های عزاداری و هیئت های مذهبی از دور و نزدیک خودشان را به این امامزاده می رسانند و با  نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیر زنی در عزای امام حسین(ع) اشک ماتم می ریزند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه