اخبار داغ

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان:

آموزش بیش از 15 هزار بیسواد در کرمان/ آموزش و پرورش به تنهایی از عهده جذب و شناسایی بیسوادان برنمی‌آید

آموزش بیش از 15 هزار بیسواد در کرمان/ آموزش و پرورش به تنهایی از عهده جذب و شناسایی بیسوادان برنمی‌آید
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: طبق آخرین سرشماری صورت گرفته بیش از ۱۵۵ هزار بیسواد در استان کرمان وجود دارد که در سه سال گذشته با برنامه ریزی های صورت گرفته علیرغم محدودیت های مالی، موفق شدیم بیش از ۱۵ هزار نفر از این تعداد را آموزش دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ضیاء الدینی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان؛ اظهار کرد: ۱۷ شهریور روز جهانی سوادآموزی است که هر ساله توسط کشورهای عضو سازمان ملل متحد گرامی داشته می شود و امسال سازمان یونسکو شعاری را در همین راستا با عنوان «سوادآموزی و چند زبانی» آماده کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: طبق برنامه یونسکو باید در حین آموزش بیسوادی به چند مورد دیگر هم در حین انجام برنامه های عملیاتی توجه شود که سواد آموزی متناسب به فرهنگ و جغرافیای آن منطقه از جمله این موارد است.

,

ضیاءالدینی با اشاره به کسب جایزه بین المللی کنفوسیوس در سال 2018 توسط ایران تصریح کرد: کشور ایران سال قبل با تلفیق سواد و مهارت توانست جایزه بین المللی سوادآموزی را به خود اختصاص دهد که آموزش ICDL و زبان انگلیسی بخشی از این مهارت آموزی بود.

,

وی بیان کرد: سواد آموزی یکی از شاخص های توسعه یافتگی در جهان و از توصیه های دینی و جزو برنامه های سازمانی کشور جمهوری اسلامی ایران است که مقام معظم رهبری نیز در سیاست های ابلاغی خود به آن اشاره و تاکید کردند که وجود حتی یک بیسواد در کشور زیاد است.

,

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه به اهمیت سواد آموزی اشاره کرد و گفت: افراد با سواد در کارهای روزمره خود خطاهای کمتری دارند و آسیب کمتری می بینند و بر عکس افراد بیسواد در معرض آسیب های اجتماعی بیشتری هستند لذا مردم اگر فرد بیسوادی را می شناسند می توانند با مراجعه به واحدهای سواد آموزی موجود در سطح استان آن ها را معرفی کنند.

,

آموزش بیش از 15 هزار بیسواد در استان کرمان

, آموزش بیش از 15 هزار بیسواد در استان کرمان,

ضیاءالدینی با اشاره به آمار بیسوادان استان کرمان، خاطرنشان کرد: طبق آخرین سرشماری صورت گرفته بیش از ۱۵۵ هزار بیسواد در استان کرمان وجود دارد که در سه سال گذشته با برنامه ریزی های صورت گرفته علیرغم محدودیت های مالی، موفق شدیم بیش از ۱۵ هزار نفر از این تعداد را آموزش دهیم.

,

وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر قسمت سواد آموزی بر اساس اصل ۱۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شده است و به ازای هر بیسواد باید مبلغی را به شرکت های خدمات آموزشی بپردازیم که با ردیف های بودجه تعیین شده و به دلیل محدودیت های مالی نتوانستیم تعداد بیشتری از بیسوادان را تحت پوشش خود قرار دهیم.

,

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۲۰شرکت خدمات آموزشی در استان در حال فعالیت هستند و بیش از هزار و ۴۰۰ نفر به عنوان مربی جهت آموزش بیسوادان در سطح استان فعالیت می کنند.

,

رودبار بیشترین آمار بیسواد استان را دارد

, رودبار بیشترین آمار بیسواد استان را دارد,

ضیاءالدینی خاطر نشان کرد: بیشترین آمار بی سوادی متعلق به شهرستان رودبار است و شهرستان کوهبنان با بیش از 98 درصد باسواد، بالاترین آمار با سوادی را به خود اختصاص داده است لذا با توجه به این آمارها عدالت آموزشی و توازن توزیع آموزش بیسوادان را در دستور کار خود قرار دادیم.

,

وی تاکید کرد: در حال حاضرهمچنان تولید بیسوادی در کشور را شاهد هستیم و افراد زیادی به هر دلیلی یا ترک تحصیل می کنند یا اصلا مدرسه نمی روند که امیدواریم با انجام برنامه های عملیاتی شاهد انسداد بیسوادی باشیم البته نقش رسانه ها در فرهنگ سازی سوادآموزی و ترغیب خانواده برای تحصیل فرزندان آن ها نیز تاثیر بسزایی دارد.

,

آموزش و پرورش به تنهایی از عهده جذب و شناسایی بیسوادان برنمی آید

, آموزش و پرورش به تنهایی از عهده جذب و شناسایی بیسوادان برنمی آید,

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان به چالش های پیش روی سوادآموزی اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگ ترین چالش های موجود، جذب و شناسایی بیسوادان است که یک کار فرابخشی است و آموزش و پرورش به تنهایی از عهده این کار برنمی آید.

,

ضیاءالدینی افزود: با کمک سایر دستگاه ها می توان این مشکل را حل کرد و طرح ما این است تا از ظرفیت فرمانداران، شوراها و دهیاری ها استفاده شود تا بتوانیم روستا به روستا در جهت به حداقل رساندن بیسوادی اقدام کنیم.

,

وی در پایان مطرح کرد: امیدوارم خداوند به همه مسئولان نظام این توفیق را بدهد که فرمایشات مقام معظم رهبری را عملیاتی کنند و همانطور که در گذشته با اتحاد و همدلی ایران اسلامی در جهان درخشید باز هم این روند ادامه پیدا کند و بیسوادی در کشور به صفر برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه