اخبار داغ

نذر متفاوت یک پزشک در تربت حیدریه؛

نسخه‌نویسی با جوهر عشق به سیدالشهدا(ع)/ نذرهایی که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

نسخه‌نویسی با جوهر عشق به سیدالشهدا(ع)/ نذرهایی که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد
دکتر سید ناصر حسینی قلعه نوئی پزشک متخصص طب فیزیکی و توان بخشی، کسی است که به عشق امام حسین (علیه السلام) چهار سال پیش در شب هفتم ماه محرم نذر می‌کند تا هر ماه، یک روز خود را وقف مردم کند و با جوهر عشق به سیدالشهدا(ع) نسخه شفا می‌نویسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) که سفره‌های نذری عاشقان اباعبدالله پهن است؛ هر کسی به طریقی، نذر خودش را ادا می‌کند، یکی دیگ بزرگ غذای نذری بار می‌گذارد، دیگری هزینه چند کودک یتیم را برعهده می‌گیرد، یکی هم برای خانواده‌های محروم، ارزاق و وسایل زندگی جور می‌کند. اما هیچکدام از آنها نذری را برای انجام نذری دیگر تعطیل نمی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

هر زمان کلمه نذر به گوش می‌رسد، عموما تصویر غذا در ذهن ثبت می‌شود، ولی مدتی است که نذرهای فرهنگی، اجتماعی و صنفی نیز به حرکت های مردمی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام) اضافه شده است.

,

از شستن رایگان لباس‌های عزاداری، اهدای خون، حمل و نقل رایگان عزاداران تا اهدای لوازم التحریر به نیازمندان، واکس زدن کفش‌ها و در کل ارائه خدمات تخصصی هر صنف به عزاداران حسینی از مصادیق نذر محرم است.

,

ارائه خدمات پزشکی در مناطق محروم هم یکی دیگر از نذرهایی است که برخی از پزشکان از این طریق، عشق و علاقه خود را به سیدالشهدا (ع) ابراز می کنند.

,

چند روز قبل یکی از شهروندان تربت حیدریه در جایی از اقدام خداپسندانه یک پزشک صحبت می کرد که توجه من را به خود جلب کرد. او از ویزیت رایگان مردم روستایی محروم توسط آقای دکتری خبر می داد. با پیگیری‌هایی که داشتیم متوجه شدیم این پزشک در همین ایام قرار است به روستای قلعه نو بیاید.

,

روستای قلعه نو در ۸ کیلومتری تربت حیدریه از روستاهای محروم بخش مرکزی در این شهرستان، حدود چهار سال است که هر ماه میزبان یکی از عاشقان اباعبدالله حسین (علیه السلام) است.

,

وقتی که در روستا از اهالی نشانی پزشک خیر را گرفتیم او مرا به ساختمانی برد که می گفت، مطب اختصاصی آقای دکتر در اینجاست، وارد که شدیم حیاط خانه مملو از مردمی بود که به انتظار نشسته بودند تا نوبتشان شود؛ گر چه ابتدا علاقه‌ای به مصاحبه با ما نداشت اما دقایقی کوتاه با دکتر حسینی به گفتگو پرداختم.

,

 

,

, ,

دکتر سید ناصر حسینی قلعه نوئی پزشک متخصص طب فیزیکی و توان بخشی کسی است که به عشق امام حسین (علیه السلام) چهار سال پیش در شب هفتم ماه محرم نذر می‌کند تا هر ماه یک روز خود را وقف مردم کند.

,

وی در ابتدا به معرفی خود پرداخت و گفت: من سید ناصر حسینی قلعه نوئی متولد سال ۱۳۴۸ مشهد هستم؛ اما اصالتا اهل همین روستای قلعه نو تربت حیدریه و از سال ۱۳۸۰ طبابت می کنم و حدود ۶ سال است که تخصص طب فیزیکی و توان بخشی دارم.

,

دکتر حسینی در خصوص نیت خود می افزاید: من در تهران ساکن بودم و حداکثر سالی یک یا دو بار وقتی به تربت حیدریه و این روستا می آمدم مردمی که مراجعه داشتند را ویزیت می کردم، از حدود ۵ سال پیش که به مشهد آمدم، فرصت بیشتری برای حضور در این روستای محروم پیدا کرده ام.

,

حدود چهار سال پیش در همین ایام محرم در چنین شب هایی که برای شرکت در مجلس عزاداری امام حسین(ع) توسط بانی آن شب، یعنی پسر عمویم دعوت بودم به روستا آمدم، همانجا نذر کردم تا ماهی یک روز به اینجا آمده و مردم را به صورت رایگان ویزیت کنم و امیدوارم بتوانم خدمتی را انجام دهم.

,

گفتنی است در اوایل حضور دکتر حسینی وی در محل ساختمان دهیاری روستا مستقر بوده اما به تدریج و با کمک سید علی حسینی پسر عموی او، صاحب یک مطب اختصاصی در روستای قلعه نو می شود.

,

این خیر نیکوکار در ادامه با لبخندی که به لب دارد، می‌گوید: برایم جالب است که شما دقیقا در سالگرد این اتفاق به این روستا آمده‌اید و دقیقا امروز این جریان وارد سال پنجم خود می شود.

,

این پزشک خیر اظهار می‌دارد: رشته تخصصی من طب فیزیکی است و بیماری‌های مفاصل را درمان می‌کنم، البته اینجا تنها بیمارهای تخصصی خودم مراجعه نمی کنند و از بیماری های اطفال تا سایر بیماری ها در سنین مختلف مراجعه می کنند و من بعنوان پزشک عمومی تجویز دارو می‌کنم.

,

وی گفت: در خصوص موارد خاص و اورژانسی هم مواردی وجود داشته و تا الان که نیاز به تهیه عکس یا رادیولوژی که تجویز شده و اگر نیازی به مراجعه به مطب در مشهد داشته رایگان این کار را انجام می دهم.

,

این پزشک در توصیه ای به هم لباسی های خود می افزاید: به نظر من هر کدام از همکاران من هم می توانند به مردم شهر و محل خودشان خدمات پزشکی ارائه بدهند و این اتفاق نیاز به فرهنگ سازی دارد.

,

وی بیان داشت: من در سال ۱۲ روز را از صبح تا شب در خدمت مردم روستای قلعه نو و مردم روستاهای اطراف هستم و با افتخار به خدمت به آنها مشغولم.

,

دکترحسینی، به طور متوسط روزی ۳۰تا۵۰ نفر درماه مراجعه کننده دارد و با یک حساب سرانگشتی حدود ۲میلیون تومان هزینه ویزیت این بیماران است که البته ریالی از کسی دریافت نمی شود.

,

سید علی حسینی پسر عموی آقای دکتر که خود نقش مهمی در ادای این نذر دارد، از عشق و علاقه دکتر حسینی به حضرت امام حسین(ع) برایمان گفت و افزود: دکتر حسینی دقیقا در چنین شبی چند سال پیش در هیئت روستا،پس از حال و هوای خوبی که به ایشان در مراسم عزاداری دست داد، تصمیم به ادای این نذر حسینی کرد.

,

وی از مراجعه مردم و بیماران از روستاهای اطراف این منطقه به این محل نقل می کند: افراد زیادی از روستاهایی چون سیوکی، بوری آباد، جعفرآباد، محمدآباد آستانه، حوض سرخ، کاج درخت و شیخ ابوالقاسم به دکتر مراجعه می کنند و ویزیت می شوند.

,

وی می افزاید: در برخی اوقات آمپول هایی را که هزینه هرکدام حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است را دکتر به صورت رایگان به بیماران تزریق می کند.

,

زهرا عرب زاده،ساکن روستای قلعه نو از بیماران آقای دکتر است و در خصوص این نذر خسینی می افزاید: دخترم بارها به پزشکان مراجعه کرده برای درمان بیماری اش، اما بهبودی لازم را تا قبل از مراجعه به دکتر حسینی پیدا نکرده بود.

,

این مادر ۶۰ ساله گفت: دخترم ساکن روستای کاهیجه شهرستان زاوه بوده و برای درمان به اینجا می آید.

,

او از خوش اخلاقی دکتر حسینی با بیماران هم تعریف می کند و می افزاید: همه روستا دعا گوی ایشان هستند و خدا ان شالله به حق امام حسین (ع) به آقای دکتر عمر باعزت داده و پدر و مادرشان را بیامرزد، ما روستاییان یک دنیا ممنون ایشان هستیم.

,

پویش نذر محرم میراثی معنوی است که سینه به سینه از پدران ما منتقل شده و در واقع عهد و پیمانی محسوب می‌شود که افراد در این ایام سوگواری سید الشهدا بدون شرط به عشق سیدالشهدا(ع) انجام می‌دهند.

, پویش نذر محرم میراثی معنوی است که سینه به سینه از پدران ما منتقل شده و در واقع عهد و پیمانی محسوب می‌شود که افراد در این ایام سوگواری سید الشهدا بدون شرط به عشق سیدالشهدا(ع) انجام می‌دهند.,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه