اخبار داغ

مصوبه جنجالی شورای شهر گرگان؛

افزایش 150 درصدی کرایه اتوبوسرانی شهرداری گرگان / دریافت کرایه اتوبوس ها نقدی می شود

افزایش 150 درصدی کرایه اتوبوسرانی شهرداری گرگان / دریافت کرایه اتوبوس ها نقدی می شود
بر اساس تعرفه پیشنهادی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان مقرر شد برای مسیر یک بلیط مبلغ 5 هزار ریال، مسیر دو بلیط مبلغ 10 هزار ریال و مبلغ سه بلیط 15 هزار ریال کرایه نقدی دریافت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ سید محمد مرتضوی رئیس کمیسیون توسعه، عمران، حمل و نقل شهری و معماری و شهرسازی، بازآفرینی و بافت فرسوده شهری شورای شهر گرگان امروز با اعلام خبر فوق اظهار کرد : کرایه جابجایی شهروندان با اتوبوس های درون شهری به روش کارت بلیط الکترونیکی پرداخت می شود که بعضاً تعدادی از مسافرین به دلیل نداشتن کارت بلیط اقدام به پرداخت مبلغ به صورت نقدی می نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما؛,

مرتضوی افزود: در این راستا بر اساس تعرفه پیشنهادی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان مقرر شد برای مسیر یک بلیط مبلغ 5 هزار ریال، مسیر دو بلیط مبلغ 10 هزار ریال و مبلغ سه بلیط 15 هزار ریال کرایه نقدی دریافت شود که این موضوع پس از طرح و تصویب در کمیسیون عمران برای بررسی و تصمیم گیری نهایی به صحن شورا ارجاع شد.

گفتنی است قیمت کرایه اتوبوس در گرگان تا بحال 200 تومان بوده که قرار است به 500 تومان یعنی افزایش 150 درصدی برسد . یعنی برای رفتن یک خانواده معمولی گرگانی به ناهارخوران که هر نفر باید 3 بلیط بدهد ،  باید 1500 تومان کرایه داده شود .

حال باید دید با این قیمت آیا مردم رغبتی خواهند کرد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند چرا که باید برای استفاده مردم از وسایل نقلیه عمومی در جهت کاهش ترافیک و حضور خودروهای تک سرنشین در شهر سوبسید در نظر گرفته شود .

وقتی قرار باشد فردی 500 تومان بدهد سوار اتوبوسی بشود که نیم ساعت باید منتظر باشد تا بیاید و نیم ساعت هم داخلش بنشیند تا حرکت کند و نیم ساعت هم بعد از حرکت در مسیر پیاده سوار کند ، در حالیکه نرخ کرایه تاکسی 1000 تومان است ، دیگر نیازی نیست از اتوبوس استفاده کند .

وانگهی دریافت نقدی کرایه ها آسیب های جدی دارد و ممکن است به درآمد شهرداری و حیثیت برخی رانندگان خدشه وارد سازد .

ضمن اینکه فضای اداری کشور بایستی به سمت دولت الکترونیک پیش برود نه اینکه به عهد پرداخت دستی پول به راننده برگردیم که این مورد هم با اسناد بالادستی کشور مغایر است .

انتهای پیام /

,

مرتضوی افزود: در این راستا بر اساس تعرفه پیشنهادی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان مقرر شد برای مسیر یک بلیط مبلغ 5 هزار ریال، مسیر دو بلیط مبلغ 10 هزار ریال و مبلغ سه بلیط 15 هزار ریال کرایه نقدی دریافت شود که این موضوع پس از طرح و تصویب در کمیسیون عمران برای بررسی و تصمیم گیری نهایی به صحن شورا ارجاع شد.

گفتنی است قیمت کرایه اتوبوس در گرگان تا بحال 200 تومان بوده که قرار است به 500 تومان یعنی افزایش 150 درصدی برسد . یعنی برای رفتن یک خانواده معمولی گرگانی به ناهارخوران که هر نفر باید 3 بلیط بدهد ،  باید 1500 تومان کرایه داده شود .

حال باید دید با این قیمت آیا مردم رغبتی خواهند کرد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند چرا که باید برای استفاده مردم از وسایل نقلیه عمومی در جهت کاهش ترافیک و حضور خودروهای تک سرنشین در شهر سوبسید در نظر گرفته شود .

وقتی قرار باشد فردی 500 تومان بدهد سوار اتوبوسی بشود که نیم ساعت باید منتظر باشد تا بیاید و نیم ساعت هم داخلش بنشیند تا حرکت کند و نیم ساعت هم بعد از حرکت در مسیر پیاده سوار کند ، در حالیکه نرخ کرایه تاکسی 1000 تومان است ، دیگر نیازی نیست از اتوبوس استفاده کند .

وانگهی دریافت نقدی کرایه ها آسیب های جدی دارد و ممکن است به درآمد شهرداری و حیثیت برخی رانندگان خدشه وارد سازد .

ضمن اینکه فضای اداری کشور بایستی به سمت دولت الکترونیک پیش برود نه اینکه به عهد پرداخت دستی پول به راننده برگردیم که این مورد هم با اسناد بالادستی کشور مغایر است .

انتهای پیام /

,

مرتضوی افزود: در این راستا بر اساس تعرفه پیشنهادی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان مقرر شد برای مسیر یک بلیط مبلغ 5 هزار ریال، مسیر دو بلیط مبلغ 10 هزار ریال و مبلغ سه بلیط 15 هزار ریال کرایه نقدی دریافت شود که این موضوع پس از طرح و تصویب در کمیسیون عمران برای بررسی و تصمیم گیری نهایی به صحن شورا ارجاع شد.

,

گفتنی است قیمت کرایه اتوبوس در گرگان تا بحال 200 تومان بوده که قرار است به 500 تومان یعنی افزایش 150 درصدی برسد . یعنی برای رفتن یک خانواده معمولی گرگانی به ناهارخوران که هر نفر باید 3 بلیط بدهد ،  باید 1500 تومان کرایه داده شود .

,

حال باید دید با این قیمت آیا مردم رغبتی خواهند کرد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند چرا که باید برای استفاده مردم از وسایل نقلیه عمومی در جهت کاهش ترافیک و حضور خودروهای تک سرنشین در شهر سوبسید در نظر گرفته شود .

,

وقتی قرار باشد فردی 500 تومان بدهد سوار اتوبوسی بشود که نیم ساعت باید منتظر باشد تا بیاید و نیم ساعت هم داخلش بنشیند تا حرکت کند و نیم ساعت هم بعد از حرکت در مسیر پیاده سوار کند ، در حالیکه نرخ کرایه تاکسی 1000 تومان است ، دیگر نیازی نیست از اتوبوس استفاده کند .

,

وانگهی دریافت نقدی کرایه ها آسیب های جدی دارد و ممکن است به درآمد شهرداری و حیثیت برخی رانندگان خدشه وارد سازد .

,

ضمن اینکه فضای اداری کشور بایستی به سمت دولت الکترونیک پیش برود نه اینکه به عهد پرداخت دستی پول به راننده برگردیم که این مورد هم با اسناد بالادستی کشور مغایر است .

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه