اخبار داغ

در آستانه تاسوعا و عاشورایِ حسینی؛

مشهدالرضا رنگ و بوی عاشورایی گرفت

مشهدالرضا رنگ و بوی عاشورایی گرفت
زائران و مجاورانی که این روزها در کربلای حسینی حضور ندارند خود را به مشهدالرضا(ع) رسانده‌اند و مشهد سر و پا آماده برپایی عزای حسینی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان مشهدالرضا(ع) را تبدیل به قطب و قلب تپنده ایران زمین و جهان اسلام کرده و زائران و مجاورانی که این روزها در کربلای حسینی حضور ندارند خود را به مشهدالرضا(ع) رسانده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

از حدود یک هفته قبل مشهد رنگ و بوی عاشورایی و حسینی به خود گرفته و جمعیت زیادی از زائران از اقصی نقاط ایران و جهان اسلام خود را به حرم منور رضوی رسانده‌اند.

,

ویژه برنامه‌های ایام تاسوعای حسینی از امروز رسما در بارگاه منور رضوی کلید می‌خورد و زائران و مجاوران می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

,

ویژه برنامه شب تاسوعا یک‌شنبه 17 شهریورماه پس از نماز مغرب و عشاء با حضور زائران عزادار در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و قرار است حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه در ویژه برنامه شب تاسوعای حسینی در حرم مطهر حضرت رضا(ع) به ایراد سخنرانی بپردازد و در ادامه مداحان به روضه‌خوانی و مدیحه‌سرایی خواهند پرداخت.

,

این حضور و برنامه‌ها قرار است فردا نیز همزمان با تاسوعای حسینی به اوج خود برسد و قطعا به روال سال‌های گذشته شاهد حضور پرشور زائران و مجاوران خواهیم بود.

,

, ,

ویژه برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی

, ویژه برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی,

قرائت زیارت‌های امین الله و عاشورا، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی بجستانی و مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی امیرعارف را از برنامه‌های بعد از اذان صبح روز تاسوعا تا ساعت 6 از برنامه‌های روز تاسوعا در حرم منور رضوی است.بخش دوم ویژه برنامه‌های عزاداری تاسوعا نیز از ساعت 9 صبح با مرثیه‌سرایی امیر عارف، محمد گلابگیر و اسماعیلی آغاز می‌شود و در این مراسم آیت‌الله محسن کازرونی به سخنرانی می‌پردازد.

,

ویژه برنامه شب عاشورا حسینی نیز پس از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) میزبان عزاداران حسینی است و در این برنامه محمد باقر فرزانه به ایراد سخنرانی و امیرعارف به روضه‌‏خوانی و مرثیه‌سرایی می‌پردازند.

,

در شب عاشورای حسینی چون سال‌های گذشته مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی با حضور خادمان، مسئولان استانی، مدیران آستان قدس، مسئولان کشور و تولیت آستان قدس رضوی در صحن انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که پس از قرائت خطبه توسط حجت‌الاسلام اسلامی‌فر، آقایان علی ملائکه و رضا قانع به مدیحه‌سرایی می‎پردازند.

,

در شب عاشورای حسینی با تأسی به سیره حضرت سیدالشهدا(ع) ساعت 22:30 مراسم قرآن‌خوانی با حضور قاریان کشوری برگزار می‌شود. این مراسم بعد از نماز صبح و با قرائت زیارت‌های امین‌الله و عاشورا برگزار و در این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی بجستانی سخنرانی می‌کند. بخش دوم ویژه برنامه‌های عزاداری روز عاشورا نیز با مدیحه‌سرایی مداحان حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود و در این مراسم نیز آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی به سخنرانی و مقتل‌خوانی می‎پردازد.

,

قرائت زیارت عاشورا به صورت کامل با صد سلام پس از نماز ظهر و عصر از دیگر برنامه‎های عزاداری روز عاشورا در حرم مطهر رضوی است.در شام غریبان سید الشهدا(ع) طبق سنت هر ساله ویژه برنامه شام غریبان با حضور خدام از چهارراه شهدا آغاز و پس از طی مسیر و تشرف به حرم امام رضا(ع) مراسم عزاداری باشکوهی در صحن انقلاب اسلامی اقامه می‌‏شود.

,

, ,

تمهیدات ترافیکی اطراف حرم رضوی همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی

, تمهیدات ترافیکی اطراف حرم رضوی همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی,

حمیدرضا دهنوی اظهار داشت: تمهیدات ترافیکی از امروز یکشنبه ساعت 11 صبح تا روز سه‌شنبه و پایان مراسم عاشورای حسینی آغاز می‌شود.

,

سرپرست پلیس راهنمایی‌ و رانندگی استان خراسان‌ رضوی خاطرنشان کرد: توقف وسایل نقلیه در خیابان شیرازی از میدان شهدا تا حرم مطهر‌ رضوی، خیابان نواب صفوی از میدان پنج‌راه تا حرم رضوی، خیابان طبرسی از تقاطع شهید گمنام تا حرم رضوی، خیابان شهید اندرزگو تا میدان بیت‌المقدس، خیابان امام رضا(ع) از تقاطع دانش تا حرم رضوی و حریم تمامی تقاطع‌های موجود در مسیر تا عمق پانزده‌ متری ممنوع و از ساعت 23 شب تاسوعا و عاشورا این مسیرها پاک‌سازی می‌شود.

,

آماده‌سازی ۳۰۰۰ جای پارک در اطراف حرم مطهر رضوی برای روزهای تاسوعا و عاشورا

, آماده‌سازی ۳۰۰۰ جای پارک در اطراف حرم مطهر رضوی برای روزهای تاسوعا و عاشورا,

مجید بخت‌آزما اظهار داشت: سه هزار جای پارک در هسته مرکزی شهر برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، برابر دوشنبه و سه‌شنبه، در نظر گرفته شده که 80 درصد این جای پارک‌ها 24 ساعته هستند. 

,

سخنگوی معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: نیروهای نگهبانی این فضاهای پارک خودرو نیز تقویت شده‌اند.

,

بخت آزما گفت: خطوط اتوبوس‌رانی منتهی به حرم مطهر تقویت شده و در صورت فراهم شدن شرایط برای تردد خودروهای عمومی، خدمت‌رسانی انجام خواهد شد.

,

وی افزود: خطوط قطار شهری از ساعت 7 صبح در روزهای عاشورا و تاسوعا آغاز به کار کرده و در ساعات پیک مسافر سرفاصله زمانی رسیدن قطار به ایستگاه‌ها کاهش خواهد یافت.

,

سخنگوی معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: مرکز کنترل ترافیک هم در آماده‌باش است تا با بهینه‌سازی زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی هسته مرکزی شهر مخصوصا مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی ترافیک را کنترل کند.

,

, ,

سرویس‌دهی فوق‌العاده در خطوط منتهی به حرم در ایام تاسوعا و عاشورا

, سرویس‌دهی فوق‌العاده در خطوط منتهی به حرم در ایام تاسوعا و عاشورا,

سید مهدی حسینی‌پویا در خصوص برنامه‌های این سازمان در آستانه ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا بیان کرد: امسال نیز سازمان اتوبوسرانی مشهد همانند سال‌های گذشته برای سرویس‌دهی به عزاداران در روزهای تاسوعا و عاشورا آمادگی لازم را دارد.

,

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد افزود: در این راستا خطوط منتهی به حرم مطهر رضوی در حد نیاز تقویت می‌شوند.

,

وی خاطرنشان کرد: سرویس‌دهی خطوط BRT در چهار محور حرم مطهر تا زمانی که امکان تردد برای ناوگان فراهم باشد، انجام می‌شود و در صورت ایجاد محدودیت توسط پلیس راهور، سرویس‌دهی به ایستگاه‌های قبل در محدوده میدان بسیج، میدان شهدای مسجد گوهرشاد، تقاطع شهید گمنام و میدان شهدا منتقل و بعد از رفع محدودیت، مجدد به محدوده حرم مطهر انتقال می‌یابد.

,

حسینی‌پویا اظهار کرد: همچنین خطوط شبانه برای تردد شهروندان به حرم مطهر رضوی فعال هستند.

,

اعلام ساعات سرویس‌دهی خط یک و دو قطار شهری در تاسوعا و عاشورا

, اعلام ساعات سرویس‌دهی خط یک و دو قطار شهری در تاسوعا و عاشورا,

وحید مبین‌مقدم، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: خط یک و دو قطارشهری مشهد در روزهای دوشنبه تاسوعا و سه‌شنبه عاشورا از ساعت ۷ تا ۲۲ به عزاداران خدمات‌رسانی خواهد کرد.
با توجه به حجم مسافر در روزهای تاسوعا و عاشورا، در ساعات پیک مسافر سرفاصله زمانی رسیدن قطارها به ایستگاه‌ها در خط یک کاهش خواهد یافت.

,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه