اخبار داغ

روستایی با 100 خانواری، بدون یک نانوایی/ اینجا آب کیمیاست

روستایی با 100 خانواری، بدون یک نانوایی/ اینجا آب کیمیاست
اگرچه بارندگی‌های زیاد توانسته برخی مناطق استان سمنان را سیراب کند، اما همچنان مهمترین مشکل در برخی از روستاهای استان کمبود و یا قطعی آب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، چرخ اقتصاد استان سمنان به وسیله روستاها در گردش است، چون بیشترین وابستگی اقتصاد استان به بخش کشاورزی است اما همین بخش مشکلاتی دارد که متاسفانه کمتر به آن توجه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

اگرچه امسال به لطف خدا شاهد بارندگی‌های خوبی در استان سمنان بودیم اما این بارندگی‌ها نتوانسته برخی مناطق استان را سیراب کند و همچنان مهمترین مشکل در برخی از روستاها کمبود آب است.

,

روستای زرین آباد در شرق شهرستان دامغان و در منطقه دامن کوه قرار گرفته است که مردم روستا با مشکلات زیادی به خصوص قطعی آب دست و پنجه نرم می کنند.

,

منصور عباسیان دهیار روستای زرین آباد دامغان در گفتگو با خبرنگار مرآت، با بیان اینکه 100خانوار بالغ بر 300 نفر، جمعیت روستا را تشکیل می دهند، گفت: به دلیل نبود امکانات و مشقت زندگی برخی افراد از روستا به شهر مهاجرت کردند.

,

دهیار روستای زرین آباد دامغان با اشاره به اینکه زجرآورترین مشکل روستا در حال حاضر کمبود و یا قطعی آب است، افزود: متاسفانه کیفیت آب مصرفی روستا اصلا مناسب نبوده و بیشتر اوقات با قطعی آن مواجه هستیم.

,

عباسیان ادامه داد: گاهی اوقات در بیشتر روزهای سال متاسفانه هر یک هفته یکبار مردم روستا می توانند از آب لوله کشی برای انجام امورات زندگی خود استفاده کنند.

,

وی با بیان اینکه همه ی روستاهای همجوار روستای زرین آباد با مشکل کمبود و قطعی آب مواجه نیستند، اظهار کرد: برای بحران قطعی آب در روستا پیگیری زیادی از سوی دهیاری انجام شده، اما متاسفانه هیچ اقدامی از سوی مسئولین صورت نگرفته است.

,

دهیار روستای زرین آباد دامغان، تصریح کرد: در صورت قطعی و کمبود آب، مردم مجبور به استفاده  از آب زمین های کشاورزی که از جوی ها می گذرد، هستند.

,

عباسیان با توجه به اینکه اطعام، رسم و سنت خاص برای محرم در شهرستان دامغان بویژه روستاهای این شهرستان با شور خاصی برگزار می شود، عنوان کرد:  به دلیل آداب محرمی بیشتر مردم  در روستاها حضور پیدا می کنند که متاسفانه در ایام محرم امسال روستای زرین آباد در 2 روز با قطعی آب مواجه نشده است.

,

وی آنتن دهی ضعیف خطوط تلفن همراه را از دیگر مشکلات روستای زرین آباد دامغان دانست و تصریح کرد: دهیاری روستا برای حل این مشکل از مخابرات شهرستان پیگیری لازم انجام داده، که این پیگیری بی جواب مانده است.

,

دهیار روستای زرین آباد دامغان ادامه داد: نیمه تمام ماندن دو پروژه ساخت نانوایی و سالن ورزشی که 3 سال از احداث آن می گذرد، از دیگر مشکلات روستا است که مردم از نبود آن رنج می برند و باعث مهاجرت جوانان از روستا به شهر شده است.

,

عباسیان از برداشت 900 تن پسته از 100 هکتار زمین های کشاورزی روستای زرین آباد خبر داد و عنوان کرد: بلایای طبیعی در طول سال خسارت بسیار بالایی برجای گذاشته، به طوری که در طی سالجاری 60 درصد زمین های کشاورزی بر اثر سرمازدگی از بین رفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه