اخبار داغ

عضو جامعه مدرسین قم:

حضرت ابوالفضل(ع) سمبل ولایت‌مداری است/ پیروان ولایت؛ ولی امر و خواسته‌های او را بر نیازهای خود مقدم می‌دانند

حضرت ابوالفضل(ع) سمبل ولایت‌مداری است/ پیروان ولایت؛ ولی امر و خواسته‌های او را بر نیازهای خود مقدم می‌دانند
عضو جامعه مدرسین قم گفت: پیروان ولایت کسانی هستند که همه چیز خود را در راه ولایت می‌دهند و هیچ چیز مانع دفاع آنها از ولایت نمی شود؛ آنان ولی امر و خواسته های ایشان را بر خود مقدم می دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین قم در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سیدالشهدا علیه السلام و یارانش ایشان گفت: حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام سمبل ولایت مداری است؛ به این معنی که تمامی  مظاهر دنیا و آنچه که وجود داشت نتواست ایشان را از ولی امر زمانه خود جدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: زمانی که خویشاوندان حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام برای حضرت امان نامه آوردند ایشان در ابتدا حاضر نبودند که به آنها پاسخ دهند؛ امام حسین علیه السلام فرمودند به آنها جواب دهید حتی اگر انسان های فاسقی باشند.

,

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: وقتی حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام حاضر شدند به آنها پاسخ دهند بعد از آن خطاب به آنها گفتند نفرین بر شما و امان نامه هایی که برای ما آوردید در حالی که ولی امر خدا امان ندارد.

,

حجت الاسلام و المسلمین رجبی ابراز کرد: حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام در طول سفر به کربلا و در قیام عاشورا همواره مطیع کامل امام زمان خود بودند کما اینکه ایشان در زمان امام حسن مجتبی علیه السلام نیز مطیع ایشان بودند.

,

عضو جامعه مدرسین قم با بیان اینکه حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام هر آنچه را که داشتند فداکارانه و ایثارگرانه در راه ولایت هزینه کردند، عنوان کرد: ایشان حتی حاضر نبودند در حالی که تشنه بودند آب بنوشند در حالی که ولی امر زمانشان تشنه بود.

,

وی ادامه داد: شاید اگر افراد دیگر بودند اینگونه توجیه می کردند که ما آب می نوشیم تا آمادگی بیشتری برای جنگ و جهاد داشته باشیم؛ اما حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام نه تنها ولی امر خود را مطاع می دانستند بلکه عاشق ولی امر خود بودند.

,

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام فداکاری های بسیاری را در کربلا انجام دادند، اظهار کرد: تمامی فداکاری ایشان برای دفاع از امام زمانشان بوده است.

,

حجت الاسلام و المسلمین رجبی بیان کرد: حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام سمبل ولایت مداری هستند و باید بدانیم که پیروان ولایت کسانی هستند که همه چیز خود را در راه ولایت می دهند و هیچ چیز مانع دفاع آنها از ولایت نمی شود؛ آنان ولی امر و خواسته های ایشان را بر خود مقدم می دانند.

,

وی با اشاره به اینکه پیروان ولایت صبر و شکیبایی را پیشه خود قرار می دهند، تصریح کرد: حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام آنچه که می توانستند و به هر شکل که لازم بود در صحنه فعالیت های زندگی خود به کار می گرفتند.

,

عضو جامعه مدرسین قم در پایان خاطر نشان کرد: حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام الگوی خوبی برای دفاع از دین ولایت هستند و در جامعه کنونی ما به چنین افرادی تا این حد ولایت مدار نیازمندیم تا یاور امام زمان خود باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه