اخبار داغ

در سراسر استان گلستان انجام شد؛

طنین«یا ابوالفضل» عزاداران گلستانی در تاسوعای حسینی+تصاویر

طنین«یا ابوالفضل» عزاداران گلستانی در تاسوعای حسینی+تصاویر
خیل عظیم مردم مومن و عزادار حسینی در جای جای استان گلستان در سوگ شهادت عباس بن علی (ع) خون گریستند و بر سر و سینه خود زدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از گلستان ما؛ همزمان با نهمین روز از ماه محرم الحرام و روز منتسب به حضرت ابوالفضل (ع) در اجتماعی عظیم با عنوان « تجمع عاشوراییان» در هزاران نقطه از شهر و روستاهای استان  گلستان در عزای شهادت سقای دشت کربلا و و یاران سید الشهدا در سوگ نشستند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما؛,

آیین های سنتی فراوانی از شیعه و سنی در نگین اقوام ایران زمین در این روز برگزار می شود و مردم  اهل بیت دوست و عزادار این استان با دسته روی ها و سینه زینه و زنجیر زنی های سنتی، خود را برای عزاداری ظهر عاشورا و گریستن برشهادت سید الشهدا و 72 تن از یارانش آماده می کنند.

,

در گرگان مرکز استان مراسم متمرکز عزاداری تاسوعا با حضور دسته‌های عزاداری از شهر‌ها و روستا‌های اطراف در چهارراه میدان برگزار شد.

,

مردمان دیار دارالمونین می گویند؛ طنین یا ابوالفضل که بلند شود بی بصیرت ها از قطار اهل بیت پیاده می شوند، جایی که حتی با وجود شکست ظاهری 72 نفر بر3 هزار سرباز دشمن امان نامه نمی پذیرد آن را پاره می کند.

,

آری انقلاب امروز به عباس ها و علی اکبرها و قاسم ها به انسان های ولایت پذیر نیاز دارد تا عاشورای حسینی تکرار نشود .

,

همچنین در شهرستانهای ، مردم مومن گالیکش در قالب دسته‌جات سینه‌زنی، زنجیرزنی و پخش‌کنندگان نذور و قربانی کردن در خیابان اصلی این شهر به یاد مظلومیت امام حسین (ع) ویارانش، به سوگ نشستند.

,

در گنبد کاووس هم آستان امامزاده یحیی بن زید علیه السلام میعادگاه عاشقان علمدار کربلا حضرت ابالفضل العباس علیه السلام بود.

,

مردم عزادار شهرستان کلاله با دسته روی در سطح شهر و تپه نورالشهدای شهرستان کلاله به عزاداری پرداختند.

, مردم عزادار شهرستان کلاله با دسته روی در سطح شهر و تپه نورالشهدای شهرستان کلاله به عزاداری پرداختند.,

اهل تسنن شهرستان کلاله نیز با حضور در کنار دسته های عزاداری و برخی نیز با بستن پارچه به علم، حب خود به اهل بیت را نشان دادند.

, اهل تسنن شهرستان کلاله نیز با حضور در کنار دسته های عزاداری و برخی نیز با بستن پارچه به علم، حب خود به اهل بیت را نشان دادند.,

در سایر شهرهای استان گلستان نیز دسته جات عزاداری با سینه زنی و زنجیر زنی همراه بود .

, در سایر شهرهای استان گلستان نیز دسته جات عزاداری با سینه زنی و زنجیر زنی همراه بود .,

همه ساله در دهه اول محرم به خصوص در روزهای  تاسوعا و عاشورا ایستگاه‌های صلواتی در شهر‌ها و روستا‌ها و خیابان‌ها برپا می شود و از عزاداران با چای ، شیر، خرما و  نذری ازعزاداران پذیرایی می شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه