اخبار داغ

آیت‌الله علم‌الهدی:

تاسوعای حسینی متعلق به علمدار کربلا است

تاسوعای حسینی متعلق به علمدار کربلا است
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: روز تاسوعا را به نام روز حضرت ابوالفضل(ع) عنوان می‌کنند و از گذشته در اقامه عزای دهه محرم رسم بر این بوده که این روز متعلق به حضرت ابوالفضل(ع) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز در سخنرانی روز تاسوعا در حرم منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهار کرد: روز تاسوعا را به نام روز حضرت ابوالفضل(ع) عنوان می‌کنند و از گذشته در اقامه عزای دهه محرم رسم بر این بوده که این روز متعلق به حضرت ابوالفضل(ع) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به اینکه در جریان قیام کربلا اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند اما در ردیف و روالی به شهادت رسیدند افزود: قمر بنی‌هاشم(ع) نیز در یک وضع خاص زمانی شهید شدند.

, .,

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: در روز تاسوعا عمرسعد برای اینکه این عنوان فرماندهی سپاه را از دست ندهد فرمان جنگ را صادر و لشگر را وادار به حمله کرد.

, .,

وی با بیان اینکه 84 زن و بچه‌ای که جنگ و سپاه ندیده بودند ناگهان با میانگین لشگر 30 هزار نفره روبه‌رو شدند افزود: مشخص است که این 84 زن و بچه چه وضعیتی پیدا می‌کنند و پس از این حادثه زینب کبری(س)، امام حسین(ع) را خطاب قرار دادند.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: وجود سیدالشهدا(ع) حجت بالغه الهی و خلیفه حق پیامبر است؛ پیغمبر از هوای نفس و احساسات صحبت نمی‌کند و هر چه فرمودند وحی است و امامی که جانشین پیامبر(ص) است نیز سخنشان وحی است.

, .,

وی با اشاره به اینکه مظهر خداوند متعال، امام زمان(عج) است افزود: امام حسین(ع) به عباس فرمودند برو مقابل لشگر و از این‌ها امشب را فرصت بگیر زیرا امشب، شب عبادت است و حضرت ابوالفضل(ع) امشب را از لشگر مهلت گرفتند.

, .,

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: بزرگی ایشان در کلام و فرمایش امام حسین(ع) بارز شد و مشخص است شخصیت دوم قیام کربلا بعد از سیدالشهدا(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) است.

, .,

وی افزود: وجود مقدس حضرت ابوالفضل(ع) در عشق به حق و عشق به ولایت درست مانند آهن تف‌دیده در آتش بود که خاصیت آتش پیدا کرده بود.

,

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اگر در درون دل انسان محبتی شکل بگیرد که براساس آن تمام اندیشه و عقل و فکر و خواسته انسان از بین برود و فقط همه چیز متوجه این محبت شود این همان عشق است.

,

وی افزود: ایشان به نحوی نسبت به ذات پروردگار عبودیت داشتند که ابوالفضل(ع) عاشق پروردگار بود و این عشق به خدا در مظاهر نمود پیدا می‌کند.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: عشق به حق و عشق به خداوند متعال در وجود قمر بنی‌هاشم(ع) وجود داشت و علاقه ایشان به حضرت امام حسین(ع) صرفا براساس نسبت برادری نبود.

,

وی افزود: محور وجود انسان اگر صرفا این محبت شود این همان عشق است و اگر کسی ادعای عشق می‌کند باید چنین خواسته و محبتی در درون دلش ایجاد شود و ادعای عشق خدا از هر کسی ساخته نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه