اخبار داغ

التیام جای زخم قمه زنی معجزه امام حسین(ع) است یا حقیقت چیز دیگری است؟

التیام جای زخم قمه زنی معجزه امام حسین(ع) است یا حقیقت چیز دیگری است؟
یکی از شبهاتی که چندی است از سوی دشمنان مطرح می شود و آن را معجزه امام حسین(ع) معرفی می کنند، التیام جای زخم قمه زنی است که در واقع حقیقت چیز دیگری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز – دکتر محسن حجتی/ واقعه شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان در فرهنگ و باورهای دینی ما، از عظیم ترین آیین های سوگواری به حساب می‌آید. مراسم سوگواری شهادت امام حسین(ع) در هر کوی و برزن با حضور انبوه شیفتگان سالار و سرور شهیدان، هر سال باشکوه فراوانی برگزار می‌شود و شیوه های مختلف عزاداری با توجه به فرهنگ های متفاوت مردم مناطق مختلف کشور بر شکوه عزاداری می افزاید؛ امّا باید در این راه مقدس به یاد داشت که جلوی انحراف و سوء استفاده گرفته شود.

با وجود این که دشمنان با در اختیار داشتن رسانه های گوناگون همیشه در تلاش برای ضربه زدن به اسلام و به ویژه فرهنگ حماسی و عاشورایی شیعیان هستند، قمه زنی را به عنوان یکی از روش های عزاداری تبلیغ و ترویج می کنند که این رفتار دو گانه دشمنان خود نشانه سوء استفاده و بهره برداری آن ها از این ماجراست. امروزه همگان می دانند که قمه زنی بر اساس فتاوای مراجع تقلید به هیچ وجه جایز نیست.

در این که قمه زنی ابزاری برای تخریب چهره واقعی فرهنگ و تفکر شیعه از سوی غرب و استکبار است شکی نیست. پروژه اسلام هراسی مدت هاست که در دستور کار دشمنان قرار گرفته و با عناوین مختلف در تلاش هستند تا چهره غیر واقعی، خشن و زشت از اسلام و مسلمانان به جهانیان نشان دهند.

دشمن، قمه می‌سازد و یواشکی بر این کار تشویق می‌کند و شرایطی فراهم می کند تا این عمل وحشتناک و غیر عرفی در تمام جهان آزاد باشد و صدها نفر شیعه! نادان حتی در آمریکا و در قلب اروپا قمه بزنند و صحنه های وحشتناکی به نمایش بگذارند تا آن‌ها هم این صحنه ها را در شبکه های ماهواره‌ای و اینترنت و فضاهای مجازی پخش کنند و به مردم جهان بگویند: این کاری که می بینید، یکی از اعمال اصلی و دینی شیعیان است. اسلام چنین دینی است!

یکی از شبهاتی که چندی است از سوی استکبار و استعمار مهم قلمداد می شود و آن را معجزه ای از سوی امام حسین(ع) معرفی می کنند، به اصطلاح خوب شدن و التیام جای زخم قمه زنی است و البته تصور برخی افراد قلیل هم بر همین است که چون این کار را مقدس می دانند و در واقع بنا بر اعتقادی نادرست، نذری برای امام حسین(ع) انجام می دهند، جای زخم این جسم بسیار برنده هم به سرعت التیام پیدا می کند امّا در واقع حقیقت چیز دیگری است.

موضوع را کاملا علمی بررسی می کنیم، ابتدا با مفهوم کلاژن آشنا شوید که در زبان یونانی از آن به نام «تولید کننده چسب» یاد می شود. کلاژن پروتئینی است که فیبرهای سفید پوست، تاندون ها، استخوان ها، غضروف ها و تمام بافت های رابط را تشکیل می دهد. پس می توان به زبان بسیار ساده گفت که کلاژن چسب طبیعی است که چفت و بست بدن را حفظ می کند. خاصیت ارتجاعی پوست ناشی از این ترکیب است و به کمک همین پروتئین است که سلول های پوست جایگزین شده و جوانی اش حفظ می شود.

این رشته های کلاژن در هر قسمت از بدن یک نقشه خاصی دارند که به درماتوم(Dermatome) بدن معروف است و اگر تیغ جراحی یا هر جسم تیز و برنده دیگری طبق همان نقشه کلاژن در آن قسمت بدن زده شود، اِسکار(Scar) که در زبان فارسی از آن به نام «جوشگاه» و به زبان ساده تر از آن به عنوان «جای زخم» یاد می شود، نمی ماند و یا به حداقل ترین میزان خود می رسد و برعکس، اگر بر خلاف نقشه کلاژن باشد جای آن می ماند.

رشته های کلاژن در ناحیه شکم انسان به صورت افقی هستند و برای همین در اعمال جراحی سزارین تیغ جراحی به صورت افقی زده می شود. این نقشه کلاژنی در اندام ها هم در طول اندام است و متخصصان جراحی وقتی می خواهند در پای یک فرد پلاتین بگذارند جراحی را در طول اندام انجام می دهند.

درماتوم در سر انسان که نقشه خاص خودش را دارد و رشته های کلاژن از پشت سر انسان به روی سر کشیده شده است؛ یعنی درماتوم سر انسان دقیقاً در همان مسیری است که قمه در آن محل و به همان جهت فرود می آید. حال دیگر نتیجه گیری برای همه آسان است که چون ضربه در جهت درماتوم سر انسان زده شده، رشته های پروتئینی کلاژن در مدت کوتاهی بهبود پیدا می کند.

اما این مسئله ساده پزشکی از مافیای رسانه ای دشمنان اهل بیت(ع) به گونه ای مطرح می شود که بهبود این زخم ساده در مدت خاص همان معجزه امام حسین(ع) است و با این روش می خواهند ترغیب به این عمل نکوهیده کنند که موجب وهن دین است.

توصیه ای هم که به سردمداران و نظریه پردازان دروغگوی این رسانه های شیطانی داریم این است که خودشان یک بار برای امتحان قمه را در جهت مخالف درماتوم سر انسان، یعنی به صورت افقی بزنند تا مدت زمان التیام آن را به چشم ببینند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه