اخبار داغ

در نشست فوق‌العاده مدیریت بحران صادر شد؛

دستور استاندار آذربایجان‌غربی برای بسیج دستگاه‌های اجرایی به‌منظور جبران خسارات تگرگ

دستور استاندار آذربایجان‌غربی برای بسیج دستگاه‌های اجرایی به‌منظور جبران خسارات تگرگ
استاندار آذربایجان‌غربی بر لزوم بسیج امکانات دستگاه‌های اجرایی به‌منظور رسیدگی به وضعیت روستاهای خسارت‌دیده از بارش روز گذشته تگرگ در ارومیه تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، محمدمهدی شهریاری دقایقی پیش در نشست فوق‌العاده مدیریت بحران آذربایجان‌غربی که در محل استانداری ترتیب یافت، اظهار داشت: بر اساس برآوردهای اولیه که سازمان جهاد کشاورزی انجام شده، ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی و باغات شهرستان ارومیه بر اثر بارش تگرگ و جاری شدن سیل دچار خسارت شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

وی، افزود: از مجموع این میزان خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار مربوط به باغات و بقیه متعلق به اراضی کشاورزی است.

,

استاندار آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه باغات سیب و انگور ۲۶ روستای شهرستان ارومیه دچار خسارت شده، ادامه داد: مدیریت بحران به صورت فوری و در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ارزیابی و میزان خسارت جهت ارائه به وزارت کشور اقدام کند.

,

وی، با تاکید بر اینکه باغداران همه هزینه‌های لازم جهت برداشت محصول را انجام داده و متاسفانه بر اثر بارش تگرگ متحمل خسارت شدند، تصریح کرد: مقرر شد تا کارخانجات کنسانتره از فردا سه‌شنبه ۱۹ شهریور، انگور باغداران مناطق خسارت‌دیده را با قیمت ۱۶۰۰ تومان و سیب را نیز با نرخ پایه ۷۰۰ تومان خریداری کنند.

,

شهریاری، با اشاره به اینکه برخی باغداران توانایی پرداخت هزینه حمل محصول از باغ تا کارخانجات کنسانتره را ندارند، دستور داد تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌غربی با هماهنگی تعاون روستایی، هزینه‌های حمل را پرداخت کند.

,

وی، گفت: جبران خسارت باغداران و کشاورزان نیازمند کاری جهادی است و این انتظار می‌رود تا مسئولان مربوطه در مدت زمان اندک نسبت به حل مشکل باغداران و کشاورزان اقدام کنند.

,

استاندار آذربایجان‌غربی، با تاکید بر ضرورت ترویج بیمه محصولات کشاورزی، خاطرنشان کرد: از صندوق بیمه محصولات کشاورزی، این انتظار می‌رود برای ترغیب کشاورزان و نیز توسعه امر بیمه فارغ از نگاه انتفاعی نسبت به جبران خسارت‌ها در زمان اندک و به طور کامل اقدام کند.

,

مدیرکل مدیریت بحران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و نمایندگان کارخانجات کنسانتره نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از میزان خسارت‌ها و اقدامات حمایتی، نکته نظرات خود را نیز جهت حل سریع مشکل بیان کردند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه