اخبار داغ

گزارش تصویری:

خشوع کودکان و رسم ادب آنان به مقدسات محرم مثال زدنی است/همنوا شدن کودکان با نوحه سرایان

خشوع کودکان و رسم ادب آنان به مقدسات محرم مثال زدنی است/همنوا شدن کودکان با نوحه سرایان
این روزها کودکان سرزمین من آنچنان با خشوع و خضوع خود رسم ادب به مقدسات محرم را نشان می دهند، که گویا بسیار جلوتر از سن و سالشان به بلوغ مذهبی رسیده اند، با دستانی کوچک اما دلی بزرگ بر طبل ها می زنند و همنوا با نوحه سرایان، روضه علی اصغر(ع) و علی اکبر(ع) می خوانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ این روزها که به روضه ها و مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) می رویم، کودکان، نوجوانان و جوانان بسیاری را می بینیم که به احترام ارباب لباس سیاه بر تن کرده اند؛ گاهی با زنجیره های کوچک و گاهی دیگر با دستانی کوچک سینه زنی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

آن طرف تر در میان دسته عزاداران احترام خاصی برای کودکان قائل شده اند، در ابتدا یا در وسط جمعیت هستند، حتی برخی والدین برای فرزندان خود طبلی به اندازه قد و قواره یشان تهیه کرده اند، این طرف کودکی بر طبل می کوبد و کودکی دیگر با نوحه سرایان و مداحان برای حضرت علی اصغر(ع) و حضرت رقیه(س) همنوایی می کند.

,

چقدر زیبا می گویند یا حسین یا حسین یا حسین(ع)، شاید باورمان نشود که نوجوانان این قدر به درک، شور و شعور رسیده اند که وقتی اشک ماتم از گونه هایشان جاری می شود آن را با دست بر سر و صورت خود می کشند تا برکت اشک تمام چهره یشان را بپوشاند.

,

همین کودکان حتی شده با یک سینی شربت یا چای ایستگاه صلواتی هم به پا کرده اند.چقدر معصومانه و دل پاک شربتی به ما تعارف می کنند.

,

اینجا خشوع و خضوع کودکان در برابر مقدسات محرم مثال زدنی است، اینان با رسم عزاداری آشنا هستند و وفاداری به آیین های عاشورایی را خوب می دانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه