اخبار داغ

شکستی دیگر برای نخست‌وزیر انگلیس

شکستی دیگر برای نخست‌وزیر انگلیس
مجلس عوام انگلیس بامداد سه‌شنبه درخواست نخست‌وزیر این کشور برای برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پارلمان انگلیس بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) شکست دیگری را به «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس تحمیل کرد و دومین درخواست او برای برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پارلمان انگلیس,

جانسون گفته برای پایان دادن به بن‌بست سیاسی ایجاد شده بر سر «برگزیت» (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) قصد دارد ماه آینده در این کشور انتخابات زودهنگام برگزار کند.

, جانسون , برگزیت,

جانسون که تنها چند هفته است سکان دولت را در انگلیس به دست گرفته، بر عدم عقب‌نشینی در برابر اتحادیه اروپا تأکید کرده و گفته حاضر است بمیرد، اما ضرب‌الاجل خروج از اتحادیه را به تعویق نیاندازد.

,

در مقابل، اکثریت نمایندگان پارلمان، از جمله ده‌ها نفر از هم‌حزبی‌های جانسون به طرحی رأی مثبت داده‌اند که عملا او را بر سر دو راهی توافق با اتحادیه اروپا یا تعویق ضرب‌الاجل قرار داده است.

,

آخرین امید جانسون به خروج از این دو راهی، رأی‌گیری امشب مجلس عوام برای تصمیم‌گیری در مورد برگزاری زودهنگام بود. او امیدوار بود نمایندگان با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کنند تا سپس پارلمانی تازه تشکیل شده و با خروج بدون توافق موافقت کند.

,

اما در رأی‌گیری جدید نمایندگان حزب کارگر و سایر احزاب مخالف از درخواست او برای برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت نکردند. موافقت پارلمان با این درخواست نیازمند رأی  موافق دو سوم اعضای مجلس عوام بود. 

,

به این ترتیب، موافقت با درخواست جانسون نیازمند ۴۳۴ رأی از میان ۶۵۰ کرسی مجلس عوام بود اما تنها ۲۹۳ قانونگذار از درخواست بوریس جانسون حمایت کردند.

,

این دومین بار در هفته جاری است که قانونگذاران انگلیس با درخواست دولت این کشور جهت برگزاری انتخابات زودهنگام از طریق برگزاری انتخابات مخالفت می‌کنند. پارلمان انگلیس بعد از این رأی‌گیری تا ۱۴ اکتبر معلق خواهد شد. 

,

به نظر می‌رسد کنترل روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از دستان جانسون خارج شده و او در صورت عدم موفقیت در توافق با اتحادیه اروپا باید به تمدید ضرب‌الاجل خروج فکر کند.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه