اخبار داغ

کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد

امپراطوری کهنه کار انگلیس در معرض خطر بزرگ نهضت‌های اسلامی/ موضع‌گیری خشونت بار علیه عزاداران حسینی ناشی از تصمیمات غربی‌ها است

امپراطوری کهنه کار انگلیس در معرض خطر بزرگ نهضت‌های اسلامی/ موضع‌گیری خشونت بار علیه عزاداران حسینی ناشی از تصمیمات غربی‌ها است
قنادباشی کارشناس مسائل سیاسی گفت: سازمان های امنیتی با صدور دستور سرکوب شیعیان اعتراف کرده اند که امروزه منافع و حیات امپراطوری کهنه کار و استعمار انگلیس در معرض خطر بزرگ نهضت های اسلامی قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به حمله به عزاداران حسینی در کشورهای کشمیر، نیجریه و بحرین گفت: رویکردی که دولت‌های این کشورها نسبت به پیروان اهل بیت و مراسم عزاداری امام حسین (ع) دارند، طی سال های اخیر، شکل خشن تر و سرکوبگرانه تری به خود گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان اینکه اینگونه موضع گیری خصمانه و خشونت بار علیه عزاداران حسینی، ناشی از سلسله تصمیماتی است که عمدتاً در اتاق های فکر غرب اتخاذ می شود، ابراز کرد: این مسئله نشان دهنده نگرانی دولت های غربی و حکومت های دست نشانده آنان از تأثیر مثبت فرهنگ عاشورایی بر نهضت های آزادی بخش است.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: به عبارتی دیگر این نحوه نگرش به مراسم عزاداری امام حسین(ع)، اعتراف دولت های غرب به نقش بسیار مثبت فرهنگ اهل بیت علیه السلام در تحقق بخشیدن به آزادی و کرامت انسانی در کشورهای مختلف است.

,

قنادباشی بیان کرد: اتاق فکرهای غربی به این نتیجه رسیده اند که اگر فرهنگ عاشورایی و اهل بیت علیه السلام در کشورهای مختلف اسلامی گسترش پیدا کند، منافع آنها در معرض خطر قرار می گیرد و در واقع سیاست های استعماری آنها به شکست می انجامد؛ بنابراین آنان کوشش می کند تا از طریق اهرم نظامی و سرکوب های خشنونت بار، از گسترش دامنه عزاداری هایی که الهام بخش ملت ها است جلوگیری کنند.

,

وی عنوان کرد: آنان گمان می کنند که می توانند ازطریق ایجاد خفقان و سرکوب، از ترویج فرهنگ آزادی بخش و انسان ساز عاشورایی جلوگیری و ممانعت کنند؛ در حالی که تجربه نشان داده است که اینگونه سرکوب ها و این نوع حرکت های خشنوت بار در عرصه عمل نتیجه عکس خواهد داشت و بر خلاف تصور دست نشاندگان غرب این امر موجب گسترش بیشتر  دامنه عزاداری ها و در نتیجه سبب گسترش و ترویج بیشتر فرهنگ عاشورایی خواهد شد.

,

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه کشمیر، نیجریه و بحرین هریک به نوعی از جمله مستعمرات سابق انگلیس و یا محل تاخت و تاز نیروهای این کشور بوده اند، اظهار کرد: بنابراین انگلستان و سازمان های امنیتی این کشور در اتفاقات رخ داده، نقش اصلی را دارند و از نشانه های آن، وجود هماهنگی میان اقدامات خشونت باری است علیه شیعیان و عزادران عاشورایی کشورهای نامبرده اعمال می شود.

,

قنادباشی تصریح کرد: اتفاقات رخ داده در کشمیر، نیجریه و بحرین بیانگر این است که سازمان های اطلاعاتی و امنیتی انگلستان در ورای این تصمیمات قرار گرفته اند.  به عبارت دیگر سازمان های امنیتی با صدور دستور سرکوب شیعیان اعتراف کرده اند که امروزه منافع و حیات امپراطوری کهنه کار و استعمار انگلیس در معرض خطر بزرگ نهضت های اسلامی قرار گرفته است.

,

وی ادامه داد: بنابراین تنها عنصری که می تواند حرکت های استعماری  300 ساله آنها بر کشورهای اسلامی را پایان دهد، بازگشت به معارف و احکامی است که در فرهنگ اهل بیت علیه السلام وجود دارد.

,

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: دولت انگستان مدت ها است که می کوشد که نگرش های استعماری وهابیان را در جهان اسلام گسترش دهد و به طرق مختلف تلاش می کند که با حمایت از جریان مخرب تکفیر از گسترش فرهنگ اهل بیت جلوگیری کند؛ این در حالی است که هم اکنون نهضت های اسلامی در کشورهای اسلامی مختلف تحت تأثیر معارف اهل بیت علیه السلام  در مسیر آزادی قرار گرفته اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه