اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب:

ترویج و توسعه کشت کلزا در اولویت برنامه‌های جهاد کشاورزی قرار دارد

ترویج و توسعه کشت کلزا در اولویت برنامه‌های جهاد کشاورزی قرار دارد
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: حدود ۸۵ درصد نیاز کشور به روغن از طریق واردات تأمین می شود و برای رسیدن به خودکفایی در این زمینه، ترویج و توسعه کشت کلزا در اولویت برنامه های سازمان قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، علی دیانتی صبح امروز در همایش کشت های پاییزه که در محل سالن اجتماعات مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی میاندوآب برگزار شد، گفت: باید در راستای ایجاد امنیت اکولوژیکی، حفاظت از منابع تولید، توسعه کشاورزی پایدار، جلوگیری از تخریب محیط زیست و بحران های زیست محیطی برنامه ریزی اصولی داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

وی، اظهار کرد: با مقایسه نیاز آبی محصولات بهاره با کشت های پاییزه و به منظور افزایش بهره وری آب و استفاده از آب سبز یا باران، اهمیت استراتژیکی غلات پاییزه هرچه بیشتر نمایان می شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب، با بیان اینکه حدود ۸۵ درصد نیاز کشور به روغن از طریق واردات تأمین می شود، افزود: برای رسیدن به خودکفایی در این زمینه، ترویج و توسعه کشت کلزا در اولویت برنامه های سازمان قرار دارد.

,

وی، تصریح کرد: کلزا محصول مناسبی در تناوب زراعی با غلات است و به دلیل تثبیت ازت خاک، سبب افزایش ۲۵ درصدی عملکرد غلات کشت شده بعد از کلزا در مزرعه می شود.

,

دیانتی، با اعلام آمادگی در تأمین نهاده های مورد نیاز کشت های پاییزه بویژه کلزا، خواستار حمایت همه جانبه مسئولین سازمان از کلزاکاران در زمینه ارائه تسهیلات بانکی، تامین بموقع ماشین آلات مورد نیاز تولید کلزا و استفاده از پهبادها در سم پاشی مزارع برای کنترل آفات و بیماری ها شد.

,

در ادامه این مراسم نیز هناره معاون مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی آذربایجان غربی و تعدادی از محققین و اساتید مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان غربی، به بیان نکات فنی  و توصیه های علمی در خصوص کشت غلات ازجمله مسائل به زراعی، به نژادی، آماده سازی زمین، معرفی ارقام جدید، ضدعفونی بذر، تاریخ کشت، آبیاری، کنترل علف های هرز، آفات و بیماری ها پرداختند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه