اخبار داغ

تخت روانچی:

با وجود تروریسم اقتصادی، مذاکره با آمریکا منتفی است/سیاست ما ربطی به تغییرات دولت آمریکا ندارد

با وجود تروریسم اقتصادی، مذاکره با آمریکا منتفی است/سیاست ما ربطی به تغییرات دولت آمریکا ندارد
نماینده ایران در سازمان ملل، برکناری جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ را یک مساله داخلی دانست و گفت مادامی که سیاست تروریسم اقتصادی واشنگتن علیه مردم ایران لغو نشود، مذاکره با آمریکا منتفی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید تخت روانچی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد،عنوان کرد: موضوع تغییر و تحولات داخل حکومت‌ها و دولت ها یک مساله داخلی است و در همه دولت‌ها وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی ادامه داد: تغییر بولتون هم شامل این مساله است و ما درباره مسایل داخلی کشورها موضع نمی گیریم.
,
نماینده ایران در سازمان ملل متحد درباره تاثیر برکناری بولتون در کاهش جنگ طلبی و تندروی‌های واشنگتن هم اظهار کرد: قضاوت در این باره زود است، بولتون به تندرویی معروف بود و این را خود آقای ترامپ هم به صراحت مطرح کرده بود.
,
تخت روانچی یادآورشد : اینکه آیا سیاست تندروی آمریکا تغییر خواهد یافت یا خیر، به عوامل مختلف و تاثیرگذار در تنظیم سیاست خارجی آمریکا بستگی دارد.
,
وی در پاسخ به این پرسش که ترامپ در روزهای اخیر به ویژه پس از اجلاس گروه 7 برای دیدار با مقامات ایران به ویژه رئیس جمهوری ایران ابراز تمایل کرده و مایک پمپئو وزیرخارجه هم آن را ممکن دانسته است، گفت: ما بارها اعلام کرده ایم و رئیس محترم جمهوری ایران هم به صراحت نظر داده اند تا زمانی که این تحریم های ظالمانه و تروریسم اقتصادی دولت آمریکا علیه مردم ایران، ادامه دارد، جای صحبت و مذاکره نیست.
,
سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: زمانی می توان در این باره سخن گفت که تحریم های ظالمانه را بردارند و در قالب گروه 1+5 و در چارچوب گفت وگوهایی که از پیش در موضوع هسته ای داشته ایم، می توان گفت وگو کرد.
,
تخت روانچی با تاکید بر اینکه "تا زمان وجود تحریم‌ها، مذاکره منتفی است"، اضافه کرد: در نشست خبری امروز هم وزیر خزانه داری آمریکا گفت سیاست فشار حداکثری ما ادامه خواهد یافت. 
,
وی تصریح کرد: بنابراین موضع ما کاملا روشن است و آمریکایی هم می دانند که فشار حداکثری را به هیچ وجه نمی پذیریم و تحریم هایی که علیه مردم ایران شده است را ظالمانه می دانیم که باید لغو شوند.
,
نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد بار دیگر تاکید کرد: تا زمانی که سیاست تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران وجود دارد، جایی برای گفت وگو نیست.
,
تخت روانچی در پاسخ به این پرسش که برخی از رسانه ها ابراز خوش بینی کرده اند با برکناری بولتون احتمال گفت وگو بین ایران و آمریکا تسهیل می شود، گفت: سیاست ما در این زمینه بسیار روشن است، این سیاست ربطی به تغییرات دولت آمریکا ندارد. اگر سیاست تروریسم اقتصادی آمریکا لغو نشود، جایی برای گفت و گو وجود ندارد.
,
 
,
دونالد ترامپ روز سه شنبه با انتشار یادداشت توئیتری خود، از برکناری جان بولتون مشاور امنیت ملی خود به دلیل آنچه که اختلاف نظر جدی دانست، خبر داد.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه