اخبار داغ

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی:

ثبت‌نام 1800 نفر از خراسان‌جنوبی برای پیاده‌روی اربعین/ مسیر اربعین یکی از راه‌های شناخت امام زمان(عج) است

ثبت‌نام 1800 نفر از خراسان‌جنوبی برای پیاده‌روی اربعین/ مسیر اربعین یکی از راه‌های شناخت امام زمان(عج) است
مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی گفت: تا‌کنون در خراسان‌جنوبی 1800 نفر در قالب 840 گروه در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل نوفرستی مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین از ابتدای ماه محرم در سامانه سماح آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ابوالفضل نوفرستی مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با,  خاورستان، ,  , خاورستان, خاورستان, ، , اظهار کرد: ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین از ابتدای ماه محرم در سامانه سماح آغاز شده است.,

وی افزود: تا‌کنون در خراسان‌جنوبی 1800 نفر در قالب 840 گروه در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

,

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی بیان کرد: برای ثبت‌نام زائران ویژه پیاده‌روی اربعین 5 دفتر موقت و 35 دفتر زیارتی کار ثبت‌نام زائران را انجام می‌دهند.

,

نوفرستی با بیان اینکه زائرانی که قصد سفر به عتبات از ابتدای محرم تا انتهای صفر دارند نیاز به دریافت روادید ندارند، اظهار کرد: مدارکی از جمله گذرنامه معتبر و پرینت بیمه نامه‌ای که در سامانه سماح ثبت نام می‌کنند را حتما باید به همراه داشته باشند.

,

وی یادآور شد: مبلغ بیمه برای هر زائر 22 هزار تومان اعلام شده که باید زائران هنگام ثبت نام به صورت الکترونیکی هزینه را واریز و پرینت رسید بیمه را دریافت کنند.

,

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به اینکه امسال هزینه روادید رایگان شده پیش‌بینی می‌شود تعداد زائرانی که قصد حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین دارند افزایش داشته باشد ضمن اینکه هر ساله به خیل مشتاقان شرکت در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین افزوده می‌شود.

,

اعزام زائران خراسان جنوبی از مرز چذابه

, اعزام زائران خراسان جنوبی از مرز چذابه, اعزام زائران خراسان جنوبی از مرز چذابه,

نوفرستی بیان کرد: در حال حاضر فقط برای زائران خراسان‌جنوبی مرز چذابه برای سفر به عتبات در نظر گرفته شده که باعث ایجاد دغدغه برای هم استانی ها شده اما مسئولان ذیربط درصدد هستند زائران استان بتوانند از سایر مرزهای کشور از جمله  مهران و خسروی به عتبات مشرف شوند.

,

وی اظهار کرد: سال گذشته برای 22 هزار زائر از خراسا‌ن‌جنوبی و سیستان و بلوچستان در استان روادید صادر شد که از این تعداد 6 هزار روادید مربوط به زائران سیستان و بلوچستان و مابقی مربوط به خراسان‌جنوبی بود.

,

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی ادامه داد: تعداد زائرانی که سال گذشته از خراسان‌جنوبی در همایش بزرگ پیاده روی اربعین شرکت کردند بیش از 22 هزار نفر بودند چون برخی از زائران استان روادید خود را شهرهایی از جمله مشهد دریافت کرده بودند.

,

وی خاطرنشان کرد: زائران زمان حضور برای پیاده روی اربعین را در سامانه سماح بر اساس برنامه کاری خود می‌توانند انتخاب کنند.

,

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی تاکید کرد: زائران حتما باید در سامانه سماح به آدرس  http://www.samah.haj.ir   ثبت نام کنند و نسبت به واریز هزینه بیمه و دریافت رسید آن اقدام کنند چراکه سال گذشته برخی زائران در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده و بدون بیمه اقدام به سفر کردند و در طول سفر شاهد وقوع مشکلاتی بودند که بعضا خانواده‌ها متضرر شدند لذا توصیه می‌شود حتما زائران در سامانه سماح و به صورت گروه‌های 40 نفره ثبت‌نام کنند که بتوانند از حضور روحانی و مداح در گروه استفاده کرده و از این سفر نهایت بهره را داشته باشند.

, http://www.samah.haj.ir ,

نوفرستی با اشاره به شعار همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین با عنوان " اَلحُسینُ یَجمَعُنا"  اظهار کرد: امام حسین علیه‌السلام مانند شمعی است که تمامی مذاهب، گروه‌ها و نحله‌ها  گرداگرد این امام همام جمع شده و این امر در پیاده روی اربعین محقق می‌شود.

,

وی گفت: قطعا یکی از راه‌های شناخت امام زمان (عج) مسیر اربعین است زمانی‌که امام عصر عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ظهور بفرمایند خود را با نام امام حسین (ع) معرفی خواهند کرد و خواهند گفت:" من پسر امام حسین (ع) هستم". لذا قطعا باید قبل از آن مردم امام حسین (ع) را بشناسند و این اتفاق هر ساله در اربعین رقم می‌خورد و ما هرساله شاهد این شکوه و عظمت هستیم.

,

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی با اشاره به حضور هر ساله خیلی عظیمی از زائران در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین، گفت: بعد از اینکه مشکل پیاده‌روی اربعین حل و ممانعت حکام ظالم در کشور عراق برداشته شد سال به سال از کشورهای مختلف زائرانی در همایش بزرگ پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند و به لطف خدا هر ساله این همایش با شکوه تر از سال قبل برگزار می‌شود.

,

نوفرستی با بیان اینکه هر ساله زائران زیادی از کشورهای همسایه ایران یعنی افغانستان و پاکستان در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند، افزود: به این واسطه هر سال توفیق خدمت‌رسانی به این زائران در استان خراسان‌جنوبی فراهم شده و طبق برنامه‌ریزی که در کمیته‌های ستاد برنامه‌ریزی اربعین استان شکل گرفته آمادگی جهت پذیرایی از زائران اباعبدالله از کشورهای همسایه در خراسان‌جنوبی فراهم شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه