اخبار داغ

استان فارس در حال درجا زدن؛

نمایندگان فارس مقصران اصلی عقب‌ماندگی و بی‌توجهی به فارس

نمایندگان فارس مقصران اصلی عقب‌ماندگی و بی‌توجهی به فارس
نمایندگانی که با آرای مردم به بهارستان رفته اند تا مطالبات آنها را پیگیری کنند، آنقدر گرفتار سیاسی‌بازی و تغییرات در نظام مدیریتی استان هستند که وقتی برای گره‌گشایی از مشکلات برایشان باقی نمانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی شیرازه؛ بازخوانی پرونده توسعه استان فارس ضروری است اینکه درگذشته چه شعارهایی ارائه شده و اینک در چه موقعیتی قرار داریم از اهمیتی ویژه برخوردار است. با نگاهی به شعارهای داده شده می توان دریافت که بی پایه و اساس بوده‌اند و درمانگر دردهای استان نشده اند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
حالا فارس با شعار دیگری قرار است قطب شدن دارویی را تجربه کند، آنچه معاون امور مجلس رییس جمهور هفته گذشته در شیراز گفت و رفت.
,
 
,
برگزاری جلسه شورای اداری فارس که با حضور حسنعلی امیری معاون امور مجلس ریاست جمهوری همراه بود به گفتمانی برای رهایی فارس از عقب ماندگی ها تبدیل شد. 
,
 
,
لیست بالا بلند عقب ماندگی های فارس علل مختلفی دارند از نبود اعتبارات دولتی گرفته تا نبود مدیران دلسوز، فارس همیشه از دور دلربایی کرده و از نزدیک زهره ساکنانش و این قصه اسف بار تا کی ادامه پیدا خواهد کرد را فقط کرام الکاتبین می داند.
,

موقعیت منفی
ظواهر آماری استان نشان می دهد در تمام این سالها نه مدیران دلسوز و نه نمایندگان بلد کار دنبال توسعه استان فارس نبوده اند و این را می توان درکلام رحیمی استاندار فعلی فارس در شورای اداری به راحتی جستجو کرد.
,
, موقعیت منفی,
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
رحیمی با اشاره به تمامی جوانب عقب افتادگی فارس در مباحث جاده ای، ریلی، گردشگری، بهداشت و درمان در بیانی مختصر و مفید می گوید: "متأسفانه عدم رعایت عدالت اجتماعی و عدم‌تخصیص اعتبارات مناسب به استان، همچنین قهر طبیعت و این که مدیران نتوانسته‌اند ‌به صورت علمی و اثرگذار مطالبات استان را مطرح و اعتبارات لازم را دریافت کنند موجب شده است فارس در سال‌های‌گذشه دچار مشکلات مختلفی شود."
,
 
,
حالا خروج فارس از بن بست اقتصادی با اتصال به دریا از طریق شبکه های ریلی نیازمند سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری که باید یک روال طبیعی و عادی و البته سالم داشته باشد که متاسفانه فساد موجود مانع جدی آن است.
,
فارس در بخش راه با وجود کشته های بسیار، مشکلات بزرگی دارد و علی رغم تمام تلاش ها در تمام این سالها به عنوان یک زیر ساخت مهم و اساسی ازحوزه راه غافل بوده ایم. 
,
 
,
درحوزه های دیگر نیز که در شورای اداری اخیر به آن اشاره شده مشکلات بسیار است. استان در زمینه‌های‌ فرهنگی، تاریخی، علمی، کشاورزی، پزشکی، معدنی و تجارت دارای توانمندی‌های‌ ویژه‌ای است اما از این توان بدرستی استفاده نمی شود.
,

نمایندگان گرفتار سیاسی کاری
,
, نمایندگان گرفتار سیاسی کاری,
بنظر می رسد بیش از همه نمایندگان فارس مقصران اصلی این عقب ماندگی و بی توجهی هستند چرا که نمایندگان از این جهت با آرای مردم به بهارستان رفته اند که همین مطالبات را پیگیری کنند و متاسفانه این عده آنقدر گرفتار سیاسی بازی و تغییرات در نظام مدیریتی استان هستند که وقتی برای گره گشایی از مشکلات ندارند. نمونه اش اتحاد همه نمایندگان شیراز برای پاسخ به جمله یک سخنران، اما حافظه تاریخی ما بیاد نمی آورد آخرین بار آنها بر سر منافع استان و شیراز اتحادی داشته باشند!
,
 
,
این در حالی است که ما هر ساله در یک جمع بندی کلی و یا با آغاز و خاتمه هر انتخابات شاهد طرح مباحث تکراری هستیم و اگر روند سیاسی استان را دنبال کنیم در می یابیم در همانجایی ایستاده ایم که قبلا ایستاده بودیم.
,
 
,
حالا ضعف در بنیه درمان استان فارس بیش از هر چیز دیگر با توجه به افزایش و تمرکز جمعیت سوال برانگیز است چرا که بیمه ها در حال دریافت حقوق خود از ملت هستند اما خدمات آنطور که باید و شاید از طرف آنها ارایه نمی شود. 
,
 
,
زیر ساخت های بهداشت و درمان در فارس خصوصاً حوزه تامین اجتماعی با توجه به ظرفیت های استان نیازمند تقویت است.
,
 
,

نمایندگان فارس مقصران اصلی عقب ماندگی و بی توجهی به فارس
 
,
, نمایندگان فارس مقصران اصلی عقب ماندگی و بی توجهی به فارس,
,
 
,
آنطور که استاندار فارس نیز اشاره داشته اند در زمینه نسبت تعداد کارگران به تخت‌های ‌بیمارستانی تأمین اجتماعی، فارس پنجاه درصد از میانگین کشوری عقب‌تر است و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی نمی‌توانند به خوبی از خدمات مراکز درمانی بهره‌مند شوند. 
,
 
,
هرچند گاهی خبر از ساخت بیمارستانهای بزرگ و مجهز در استان داده می شود  و یا خبر می رسد بیمارستان شماره دو تامین اجتماعی در شرف ساخت است اما این مهم نیازمند اعتبارات دولتی و یا همت بیشتر سازمان تامین اجتماعی در سطوح ملی است که تا کنون خبری از آن نبوده است.
,
 
,
 اینکه دولت و خصولتی ها نتوانسته اند جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی کنند تاسف انگیز است. بدون حضور و مشارکت سرمایه گذاران امکان توسعه و برخورداری وجود ندارد. بطور مثال قرار بود در بزرگراه حسینی الهاشمی در سالهای گذشته با مشارکت شرکت های کره ای ویا چینی بیمارستان شماره دو نمازی ساخته شود اما همچنان این کار با مشکلات بزرگی روبروست.
,
 
,
ساخت بیمارستان شماره دو تامین اجتماعی فارس نیز در همین بزرگراه علی رغم اینکه بارها و بارها با حضور روسای جمهور و یا معاونان اول و دوم به شهادت عکس های یادگاری کلنگ زنی شده است اما همچنان با کندی در روند اجرا روبرو ست.
,
 
,
 اخیراً و برابر اخبار منتشره بی توجهی به امور درمان و ارائه خدمات در سایر حوزه ها به موضوع درمان و بیمه جانبازان این یادگاران دوران دفاع مقدس سرایت کرده است و باید به سرعت و بدون فوت وقت نسبت به رفع آن اقدام کرد.
,
 
,
بنظر می رسد بعضی مدیران و نمایندگان چند صباحی است از کارهای جهادی بازمانده اند و نشانه های آن همین مشکلاتی است که عنوان می شود و باز هم عنوان خواهد شد. برای افزایش مشارکت های اجتماعی و جلب اعتماد مردم باید جهادی کار کرد تا به نقطه مطلوب رسید.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه