اخبار داغ

امام جمعه مهدیشهر:

اختلاس گران جزو لشکر "عمرسعد" هستند/ سازش و تسلیم در فرهنگ حسینی جایی ندارد

اختلاس گران جزو لشکر "عمرسعد" هستند/ سازش و تسلیم در فرهنگ حسینی جایی ندارد
امام جمعه مهدیشهر مقاومت و ایستادگی امام حسین (ع) در برابر اقدامات یزید را درس مهمی برای ما دانست و گفت: سیدالشهدا به ما نشان داد که سازش و تسلیم در برابر حکام ظالم و دشمنان در فرهنگ حسینی جایی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه مهدیشهر در گفتگو با خبرنگار مرآت، ارادت مردم به اباعبدالله الحسین(ع) را از سرمایه های عظیم دانست و گفت: این ارادت به امام حسین(ع) باید ما را به امام زمان(عج) متصل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با تاکید بر درس گرفتن از صبر و مقاومت اباعبدالله الحسین در واقعه کربلا، اظهار کرد: کلید همه موفقیت ها صبر و مقاومت است.

,

امام جمعه مهدیشهر مقاومت و ایستادگی امام حسین (ع) در برابر اقدامات یزید را درس مهمی برای ما دانست و تصریح کرد: عزاداران حسینی که اباعبدالله را الگوی خود می دانند باید از مقاومت حضرت به خوبی درس بگیرند و در برابر ظلم و زیاده خواهی ها بایستند و همواره پشت سر رهبری حرکت کنند.

,

بارانی تاکید کرد: مقاومت ما از فرهنگ حسینی نشات می گیرد و سازش و تسلیم در برابر حکام ظالم در این فرهنگ جایی ندارد. 

,

وی با بیان اینکه عزاداری ها و لباس مشکی بر تن کردن ها چند روزی بیش نیست ولی باید سبک زندگی حسینی را همیشه در زندگی مان پیاده کنیم، افزود: اگر غیرت دینی و ارزش ها را تا عاشورای دیگر حفظ کردیم می توانیم در زیر خیمیه اباعبدالله باقی بمانیم.

,

امام جمعه مهدیشهر تصریح کرد: یکی از شرط های حسینی شدن و حسینی ماندن این است که از فضای اقتصادی کشور سوء استفاده نکنیم و تکیه ما بر صندلی ریاست به گونه ای باشد که از ما شمر و یزیدی نسازد.

,

بارانی، گرفتن رشوه و اختلاس را نشانه هایی از لشکر عمرسعد و یزید دانست و بیان کرد: اگر زندگی ما به رشوه آلوده گردد و درمدیریت نظام اختلاس و دزدی وارد شود، در لشکر عمرسعد قرارخواهیم گرفت.  

,

وی همچنین به مصائب حضرت زینب در کربلا و دوران اسارت حضرت، اشاره کرد و گفت: حضرت زینب(س) را  "ام العزائم" یعنی مادر اراده ها لقب داده اند چرا که حضرت با اراده راسخ خود توانست محکم در برابر یزید بایستد و ابهت وی را درهم شکند.

,

امام جمعه مهدیشهر شناخت دشمن و مقاومت دربرابر دشمن را از ویژگی های مهم حضرت زینب کبری(س) دانست و اظهار کرد: روایت داریم اگر مدیریت حضرت زینب نبود، امام سجاد(ع) را در کربلا یا شام به شهادت می رساندند.

,

بارانی مهمترین وظیفه خانواده ها را تربیت دخترانی زینب گونه عنوان کرد و از مادران خواست به این امر مهم توجه کنند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه