اخبار داغ

آیت‌الله علم‌الهدی:

قهرمانان روز عاشورا برای تثبیت ولایت، امام حسین(ع) را همراهی کردند

قهرمانان روز عاشورا برای تثبیت ولایت، امام حسین(ع) را همراهی کردند
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: اصحاب امام حسین(ع) برای انجام رسالت خود که تثبیت ولایت پیغمبر(ص) و براندازی شرک و کفر است، با امام خود در عاشورا همراهی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی صبح امروز در مراسم عزاداری در حسینیه واعظ شهیدی مشهد گفت: بینش عمومی که نسبت به وقایع عاشورا و جریانی که اهل‌بیت(ع) بعد از آن به راه انداختند و برداشتِ جا افتاده از انگیزه جنگِ دشمن در روز عاشورا، یک تصور اشتباه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: اهل بیت(ع) بعد از واقعه عاشورا درگیر مصائب زیادی از اسارت و بیماری گرفته تا سقط جنین بانویی از همراهان کاروان شدند ولی ما مسلمانان که از ابتدای زندگی به عزاداری سیدالشهدا(ع) نشسته‌ایم نتوانستیم واقعیت حرکت اهل بیت(ع) در واقعه عاشورا را درک کنیم.

,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه عملکرد ایشان فراتر از یک رویکرد انفعالی و براساس مظلومیت است اظهار کرد: در زندگی روزمره هم به‌دنبال درک واقعیت اتفاقات پیش آمده هستیم اما تحلیل و درک حقیقت جریانات پیش آمده در عاشورا را پیگیری نکرده‌ایم. 

,

وی با بیان اینکه فقط تعداد کمی خوارج از لشکر عمر سعد با انگیزه دشمنی و کشتن امام حسین(ع) به میدان آمده بودند، افزود: بیشتر لشکر دشمن از مردم کوفه که عشق به امام علی(ع) داشتند، بودند.

,

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: برخی از افراد دشمن کسانی که امام(ع) را به فرزند پیامبر بودن قبول داشتند، تشکیل می‌دادند و حقیقت این است که سپاه دشمن با انگیزه منافع سیاسی در روز عاشورا به عرصه جنگ با امام زمان خود آمده بودند. 

,

وی افزود: فرماندهان لشکر عمر سعد همان مردم کوفه بودند که از امام حسین(ع) دعوت کرده بودند و وقتی ایشان از آن‌ها پرسید مگر خودتان نبودید که من را دعوت به بیعت کردید، حرفی برای گفتن نداشتند.

,

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه همه آن‌ها و نیز عمر سعد با انگیزه سیاسی و کسب امتیاز قدرت به میدان آمده بودند خاطرنشان کرد: نامزد شدن در انتخابات مختلف از جمله شورای شهر و نمایندگی مجلس و ریاست جمهوری اگر با انگیزه قدرت یابی و کسب منافع سیاسی باشد، می‌تواند آدم را تبدیل به عمر سعد کند.

,

وی افزود: اعراب بیابانی که دشمنی و دوستی را نمی‌فهمیدند و صرفا با انگیزه گرفتن غنیمت وارد جنگ می‌شدند هم بخش دیگری از لشکر عمر سعد را تشکیل می‌دادند.

,

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه هم امام حسین(ع) و همراهان ایشان و هم دشمن برای حضور در صحرای عاشورا برنامه داشتند گفت: لشکر دشمن در عاشورا می‌دانست که حضور در مقابل فرزند پیامبر(ع) برای آن‌ها در امت گران تمام می‌شود.

,

وی افزود: دشمن باید کاری می‌کرد تا زمینه شکل گیری قیام‌های بعدی به قصد خون خواهی از بین برود اما این بها را به جان خریدند تا منافع سیاسی و قدرت کسب کنند.

,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: بعد از واقعه عاشورا یزید برای فرماندهانی که اقدامات خود در جنگ با امام حسین(ع) را توضیح می‌دادند جایزه در نظر می‌گرفت.

,

وی افزود: عمر سعد به لشکریان خود گفت که گمان نکنند اسیران عاشورا در تملک آن‌ها هستند و می‌توانند هر کاری در حق آن‌ها انجام دهند.

,

تصریح کرد: عمر سعد دستور داد ما در طول راه انتقال کاروان اسرای کربلا آنقدر باید به آن‌ها گرسنگی و تشنگی بدهیم تا به التماس کردن افتاده و تبار خود را از یاد ببرند و اینگونه قدرت و صلابت نسل پیامبر(ص) به بنی امیه منتقل شود.

,

وی با اشاره به این مطلب که دشمن نمی‌دانست که هرکدام از اعضای خانواده‌ای که امام را در عاشورا همراهی می‌کردند یک قهرمان هستند افزود: این قهرمانان برای انجام رسالت خود که تثبیت ولایت پیغمبر(ص) و براندازی شرک و کفر است، با امام خود در عاشورا همراهی می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه