اخبار داغ

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان:

تولید بیش از 11هزار تن گوشت مرغ در استان/60درصد گوشت مورد نیاز از استان های همجوار تامین می شود

تولید بیش از 11هزار تن گوشت مرغ در استان/60درصد گوشت مورد نیاز از استان های همجوار تامین می شود
سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان از تولید بیش از 11هزار تن گوشت مرغ دراستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا بندانی در تشریح خبر فوق در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه در مرغداری های استان 6 میلیون و 631 هزار و 574 قطعه  جوجه ریزی انجام شده  و پیش بینی می‌شود بر اساس میزان جوجه ریزی بیش از 11 هزار و273 تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی با اشاره به حمایت های سازمان جهاد کشاورزی از واحدهای تولیدی در استان افزود: از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و 900 تن نهاده با ارز چهار هزار و 200 تومانی به پرورش دهندگان مرغ تحویل  داده شده و بر اساس میزان نهاده تحویلی مقرر شده بود که مرغداران هزار و 765 تن گوشت مرغ با قیمت مصوب به ستاد تنظیم بازار تحویل دهند که تاکنون 200 تن گوشت مرغ تعهد شده را ارائه کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس دستور العمل دامپزشکی کشور جوجه ریزی واحدهای پرورش مرغ گوشتی با گواهی کشتار مرغ های تولیدی امکان پذیر است به نحوی که برای جوجه ریزی در هردوره نیاز به گواهی کشتار مرغ های تولیدی دوره قبل را دارند.

وی تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی با عرضه مرغ زنده مخالف بوده و به منظور کنترل بهداشت وامنیت غذایی باید مرغ در کشتارگاه‌ها کشتار و سپس به بازار عرضه شود.

بندانی ادامه داد: استان همچنان برای تامین گوشت مرغ نیاز به واردات دارد و در حال حاضر بیش از 60 درصد نیاز استان از طریق استان‌های همجوار تامین و به سیستان و بلوچستان وارد می‌شود.

وی گفت: پرورش دهندگان مرغ گوشتی می توانند مرغ های تولیدی خودرا در کشتارگاه‌ها کشتار وگوشت مرغ استحصالی را به شرکت پشتیبانی اموردام تحویل نمایند واین شرکت آمادگی خرید گوشت مرغ کشتار شده بصورت منجمد را دارد.

شایان ذکر است سیستان وبلوچستان در حال حاضر 227 واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت پرورش پنج میلیون و 886 هزار قطعه جوجه در هر دوره را داراست ودر سال گذشته با ۱۵میلیون ۵۲۸هزار قطعه جوجه ریزی ۲۶هزار و 399 تن گوشت مرغ تولید و به بازار عرضه کرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه