اخبار داغ

بانویی که اقتصاد مقاومتی را محقق کرد؛

اشتغالزایی برای 10 نفر با طعم ترشی‌ خانگی

اشتغالزایی برای 10 نفر با طعم ترشی‌ خانگی
همانگونه که پخت انواع غذا از غذاهای سنتی ایرانی گرفته تا غذاهای لاکچری امروزه به عنوان یک شغل پر درآمد خانگی مطرح شده، تهیه ترشی و مربا در منزل و ارائه آن به بازار نیز رونق فراوانی گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، کارآفرینی به ظاهر شاید ساده به نظر بیاید، اما در واقع مشکلات خودش را دارد. یک کارآفرین در حالی که باید ایده داشته باشد، نباید به سادگی مایوس شود، بلکه هر چه مورد کم لطفی قرار می ‎گیرد، ناامید نمی‎شود و همین کارشکنی‎ها باعث می ‎شود تا انگیزه اش بیشتر شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

روستای قلعه بالا ۲۴ کیلومتر با روستای بیارجمند فاصله دارد و در ۱۴۰ کیلومتری جنوب شاهرود قرار گرفته است. این روستا با وجود بسیاری از مناطق گردشگری دیدنی، سالانه بسیاری از گردشگران را برای بازدید به خود اختصاص داده است که به آن روستای گردشگری قلعه بالا می گویند.

,

همانگونه که پخت انواع غذا از غذاهای سنتی ایرانی گرفته تا غذاهای لاکچری امروزه به عنوان یک شغل پر درآمد خانگی مطرح شده است تهیه ترشی و مربا در منزل و ارائه آن به بازار نیز رونق فراوانی گرفته است چرا که این شاخه از مشاغل خانگی مزایای زیادی دارد و کارآفرینانی که دراین زمینه مشغول هستند از این طریق کسب درآمد می کنند.

,

طاهره احمدی 60 ساله، ساکن روستای قلعه بالای شهر بیارجمند شاهرود است. وی اولین زنی نیست که در زمینه تولید ترشی و مربا در سطح استان کار می کند.

,

این بانوی کارآفرین بیارجمندی به مدت 12 سال است که در این حرفه مشغول به کار است و چندین نوع ترشی و مربا خانگی تولید و پخش می کند.

,

طاهره احمدی، این بانوی کارآفرین بیارجمندی، در گفتگو با خبرنگار مرآت، درخصوص تولید ترشیجات و انواع مرباها گفت: تمام محصولات زمین های کشاورزی را با فرآوری و ایده خود به مربا و ترشی های لذیذ و خوشمزه تبدیل کردم و به فروش می رسانم.

, مرآت,

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه دارای 6 فرزند هستم وهیچ یک از فرزندانم در تولید ترشی و مربا کمک نمی کنند، افزود: همسرم براثر بیماری بینایی خود را از دست داده، اما کم و بیش کمک حال من در انجام کارها است و هردو برای کسب روزی از درگاه خداوند تلاش می کنیم.

,

احمدی از ایجاد اشتغال برای 10 نفر در روستای قلعه بالا خبر داد و عنوان کرد: به پخت انواع مرباها، ترشیجات، رب ها وکمپوت های خانگی، خشک کردن انواع سبزیجات و میوه ها مشغول هستم.

,

وی با اشاره به اینکه علاوه بر کارآفرینی در زمینه تولید مربا و ترشیجات به انجام صنایع دستی سوزن دوزی، گلدوزی، زنجیره دوزی مشغول هستم، تصریح کرد: تمامی تولیدات و صنایع خود را درنمایشگاه کوچکی که در روستا برپا شده است ، به فروش می رسانم.

,

این بانوی کارآفرین در ادامه افزود: از درآمد فروش به دست آمده خود راضی هستم و با درآمد کم تمامی هزینه های زندگی را پرداخت می کنم.

,

احمدی گفت: در زمینه دامداری و کشاورزی در روستا کار می کنم و با پرورش دام محصولات دامی مانند روغن، لبنیات و گوشت تولید می کنم.

,

این بانوی کارآفرین با اشاره به اینکه  یک گروه جهادی با فرهنگ سازی رونق تولید صنایع قدیمی و خانگی مشوق وی برای انجام کارآفرینی شدند، اظهارکرد: مشتریان و متقاضیان تولیدات بنده علاوه بر مردم روستا، مردم شهرهای مختلف کشور هستند.

,

وی ادامه داد: متاسفانه مسئولین هیچ توجه ای کارآفرینان نمی کنند چراکه برای خرید دستگاه خشک کن تقاضای وام کردم اما هیچ مسئول و ارگانی از من حمایتی انجام نداد.

,

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه از مسئولین تقاضا دارم به کارآفرینان به خصوص کارآفرینان روستایی حمایت کنند، گفت: وامی که دارای تسهیلات کم بوده برای کارآفرینان در نظر گرفته شود تا بتوان به کارها رونق بیشتری داد.

,

احمدی اذعان کرد: تا به حال به ناامیدی و شکست فکری نکردم و اعتقادم براین است که شکست برای شیطان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه