اخبار داغ

مدیرعامل راه آهن ایران خبر داد؛

انعقاد تفاهم‌نامه ۲ هزار میلیاردی برای ساخت لوکوموتیو در کشور

انعقاد تفاهم‌نامه ۲ هزار میلیاردی برای ساخت لوکوموتیو در کشور
مدیرعامل راه‌آهن ایران گفت: امسال تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان با سازمان برنامه و بودجه برای ساخت لوکوموتیو و واگن در کشور منعقد کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، سعید رسولی عصر امروز چهارشنبه در جریان بازدید از راه آهن غرب کشور و در نشستی در استاندار ی کرمانشاه اظهار داشت: راه‌آهن به دلیل ویژگی‌های ذاتی و منحصر به فردی که دارد در صرفه جویی قابل توجه در مصرف سوخت، کاهش چشمگیر تلفات جاده‌ای و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی بسیار موثر واقع می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

مدیرعامل راه آهن ایران، توسعه راه‌آهن را یکی از شاخصه های مهم ارزیابی توسعه یافتگی کشورها دانست و گفت: در کشور ما قبل از شروع ساخت راه‌آهن سراسری تنها در قسمت هایی از کشور راه آهن های منطقه ای داشتیم، اما راه آهن سراسری سال ۱۳۰۶ کلنگ‌زنی و سال ۱۳۱۷ به بهره برداری رسید.

,

وی بیان داشت: در طول سال‌های قبل از انقلاب نزدیک به ۴ هزار کیلومتر خط ریلی داشتیم، اما امروز بیش از ۱۱ هزار کیلومتر خط ریلی داریم که با احتساب خطوط مانوری و خطوط ایستگاه ها نزدیک به ۱۴ هزار کیلومتر خطوط راه‌آهن وجود دارد و به سرعت اتصال مراکز استان به شبکه ریلی در حال شکل گیری است.

,

رسولی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید شاهد اتصال چهار مرکز استان به شبکه ریلی بودیم که استان بزرگ کرمانشاه یکی از آنها بوده است.

,

مدیرعامل راه آهن ایران ادامه داد: طرح های ریلی در دنیا با جابه جایی و جذب بار اقتصادی می‌شوند و هدف اصلی نقش آفرینی در حوزه لجستیک و حمل بار است .

,

وی گفت: البته ناگفته نماند که ویترین راه‌آهن‌ها در همه دنیا جابه‌جایی مسافر است اگر چه به لحاظ اقتصادی ممکن است سودده نباشد، اما از اولویت‌های مسئولین راه آهن ها از جمله راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است.

,

رسولی خاطرنشان کرد: همه ما باید تلاش کنیم سهم جابه جایی بار ریلی را در کشور افزایش دهیم و امروز که در محور کرمانشاه هستیم باید بر این مسئله توجه ویژه داشته باشیم و سهم استان را افزایش دهیم.

,

مدیرعامل راه آهن ایران بیان داشت: اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی هم در طراحی این راه آهن قرار گرفته که اگر نبود این طرح به تصویب نمی رسید و در قانون لحاظ نمی‌شد.

,

وی ادامه داد: همچنین به توصیه و تاکید مقام معظم رهبری در بند ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه که تاکید داشتند اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی و توسعه کریدورهای ترانزیتی باید در دستور کار باشد، لذا تلاش می کنیم این دستورات که برگرفته از شناخت عمیق از مولفه های توسعه کشور است را انجام دهیم.

,

رسولی تصریح کرد: در خصوص دهکده لجستیک اقدامات خوبی صورت گرفته است و ما اقدامات اجرایی را شروع کردیم و خطوط را در ایستگاه باری کرمانشاه توسعه دادیم و سکوهای غلات، سکوی سوخت و... هم در دست اقدام است و باید هرچه سریعتر عملیات تخلیه و بارگیری را در آنجا فعال کنیم.

,

شبکه ریلی رقیب حمل و نقل جاده ای نیست

, شبکه ریلی رقیب حمل و نقل جاده ای نیست, شبکه ریلی رقیب حمل و نقل جاده ای نیست,

مدیرعامل راه آهن ایران در بخش دیگری از سخنانش بر حمل و نقل ترکیبی تاکید داشت و گفت: امروز معروف ترین بنادر دنیا در توسعه ریلی حدود ۵۰ درصد بار را با ریل و بخشی هم با جاده جابجا می‌کنند و ما به هیچ عنوان رقیب جاده نیستیم و تاکید می کنیم مکمل جاده هستیم و معتقدیم که بارهای حجیم به لحاظ اقتصادی بهتر است با راه آهن حمل شوند.

,

وی بیان داشت: انتقال بار از جاده به ریل در اقتصاد ملی خود را نشان می‌دهد و در اقتصاد خرد بنگاهی اثر خود را چندان نمایان نمی‌کند چرا که سوخت ارزان است لذا برای این که ارزش افزوده در شبکه ریلی ایجاد کنیم با رایزنی‌هایی که با دولت و مجلس صورت گرفت تقاضا کردیم که دولت سرمایه گذاری را انجام دهد.

,

رسولی ایمنی را برند راه آهن دانست و گفت: در یک بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت کارها را تقسیم می کنیم و به خاطر نزدیکی به اربعین یک سری اقدامات انقلابی را انجام می دهیم و کمیسیون تعیین سرعت به محل اعزام خواهند شد تا سرعت را در خط کرمانشاه بالا ببرند.

,

مدیرعامل راه آهن ایران افزود: نقاطی را که می توان تغییر سرعت ها را در آنجا حذف می کنیم و در کوتاه مدت در بخش هایی افزایش سرعت داده می شود و با اتمام کار زمان سیر این محور به نصف کاهش خواهد یافت و به سرعتی که باید می‌رسد.

,

وی از اتصال خط ریلی ملایر به همدان خبر داد و گفت: این اتصال در حال انجام است و اگر این کار صورت گیرد قطار ها از ملایر به همدان و از آنجا به تهران حرکت خواهند داشت.

,

رسولی خاطرنشان کرد: آمادگی همه نوع همکاری برای ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه ناوگان در استان کرمانشاه را داریم.

,

تفاهم نامه ساخت انواع لوکوموتیو در کشور

, تفاهم نامه ساخت انواع لوکوموتیو در کشور, تفاهم نامه ساخت انواع لوکوموتیو در کشور,

این مسئول افزود: امسال از محل ظرفیت قانون بودجه سال ۹۷ توانستیم تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان با سازمان برنامه بودجه امضا کنیم و ۹۷۴ دستگاه انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، خودکشش و ... در کشور ساخت می شود.

,

مدیر عامل راه آهن ایران گفت: در ارتباط با اربعین نسبت به سال گذشته هم در تعداد قطارهای اعزامی که از مقاصد تهران و مشهد به کرمانشاه انجام می شود افزایش خواهیم داشت و هم به این منظور صندلی های ایجادی اضافه خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم قطارهای با کیفیت به این امر اختصاص داده شود تا زائرین از شرایط مطلوبی بهره مند شوند.

وی بیان داشت: در ۵ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل علیرغم کاهش تعداد سالن ها بیش از ۴.۵ درصد رشد مسافر در شبکه ریلی داشتیم و همچنین طرح طبقه بندی و رتبه بندی قطار ها را به اجرا گذاشتیم که در حال حاضر ۵ درصد از مجموع قطارها ۵ ستاره و مابقی ۳ ستاره و ۴ ستاره هستند.

,
,
,

رسولی اظهار داشت: امروز قطاری که به کرمانشاه خدمت رسانی می کند قطار ۴ ستاره است و می‌توان گفت قطار مناسبی است.

,

قطار گردشگری باید در کرمانشاه راه‌اندازی شود

, قطار گردشگری باید در کرمانشاه راه‌اندازی شود, قطار گردشگری باید در کرمانشاه راه‌اندازی شود,

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید همت کنیم تا بهره وری بار و جذب مسافر و همچنین قطار گردشگری را در استان کرمانشاه توسعه دهیم تا شاهد رونق استان باشیم.

,

مدیر عامل راه آهن ایران در خصوص افزایش اختیارات راه آهن کرمانشاه گفت: به زودی مدیری در کرمانشاه منصوب می کنیم که مدیریت راه‌آهن استان کرمانشاه را برعهده خواهد داشت.

,

رسولی افزود: با توجه به اینکه راه آهن کرمانشاه به مرز خسروی متصل می شود یک ارزش بین المللی در حوزه ریلی ایجاد می‌کند و همین پتانسیل خوبی برای جذب بار محسوب می‌شود.

,

وی بیان داشت: با توجه به اینکه قطار گردشگری امروزه در بسیاری از نقاط کشور سرویس دهی می کند و رونق خوبی در مناطق ایجاد می‌کند لذا ما آمادگی داریم در استان کرمانشاه قطار گردشگری موضوعی و فصلی راه اندازی کنیم و آنرا توسعه دهیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه