اخبار داغ

با حمایت آمریکا صورت گرفت؛

شبه‌نظامیان کُرد 30 غیر نظامی را در شرق سوریه ربودند/ تجاوزات کردها همچنان ادامه دارد

شبه‌نظامیان کُرد 30 غیر نظامی را در شرق سوریه ربودند/ تجاوزات کردها همچنان ادامه دارد
شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» با پشتیبانی نیروهای آمریکایی 30 غیر نظامی را در الحسکه ربوده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تجاوزات شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که وابسته به آمریکا هستند، علیه غیر نظامیان در شرق و شمال شرق سوریه همچنان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی گزارش داد که چند گشتی متعلق به این شبه‌نظامیان، به محله «خشمان» در شهر «الحسکه» واقع در شمال شرق سوریه یورش برده‌اند.

,

این منابع اعلام کرد که شبه‌نظامیان کُرد پس از محاصره خشمان به ده‌ها منزل متعلق به غیر نظامیان این منطقه حمله کرده‌اند.

,

به گفته منابع مذکور، پس از این حملات، شبه‌نظامیان کُرد ۳۰ نفر را ربوده‌اند که در میان آنان، افراد سالخورده نیز حضور داشتند.

,

سانا گزارش داد که این تجاوزات، باعث شد که ترس و وحشت بین ساکنان این منطقه به ویژه زنان و کودکان حاکم شود، زیرا شبه‌نظامیان کُرد، برخی از زنان و کودکان را به باد کتک گرفتند.

,

منابع محلی با اشاره به خشم ساکنان استان از اقدامات این شبه‌نظامیان، اعلام کرد که این شبه نظامیان، علاوه بر «ربودن و جنایت»، شیوه‌های تحصیلی را در این مناطق تحمیل می‌کنند که مخالف شیوه‌های وزارت آموزش و پرورش سوریه است.

,

به گزارش فارس، ساکنان با اشاره به «مصادره غذا» توسط این گروه‌ها، اعلام کردند که این شبه‌نظامیان، منازل غیر نظامیان را مصادره کرده و با حمایت نیروهای اشغالگر آمریکا، دست به تجاوزات دیگری نیز می‌زنند.

,

در همین راستا، منابع سوری اعلام کردند که شبه‌نظامیان کُرد در مسیرهای اصلی و فرعی، ایست‌ و بازرسی‌هایی ایجاد کردند که باعث شد بیش از 80 خانواده آواره نتوانند به رقه بازگردند.

,

این افراد آواره از دیرالزور و شهرهای «السبخه» و «معدان» در ریف رقه قصد داشتند به منازل خود در داخل شهر رقه بازگردند که این شبه‌نظامیان، اجازه این کار را ندادند.

,

سانا اعلام کرد که این اقدام شبه‌نظامیان، در چارچوب سیاست تغییر بافت جمعیتی است که آنان و سایر گروه‌های تروریستی تحت حمایت آمریکا و ترکیه قصد دارند آن را در شمال و شمال شرق سوریه پیاده کنند.

,

همزمان نیروهای آمریکایی با همکاری نیروهای دموکراتیک، در حومه الحسکه و دیرالزور هم دست به هلی‌برن زده‌اند و چند نفر را ربوده‌اند.

,

این منابع در پایان اعلام کردند که به دنبال این هلی‌برن، چند غیر نظامی کشته و چند خانه نیز تخریب شد. آمریکایی‌ها مدعی هستند که هدف از این اقدامات، مبارزه با گروه تروریستی داعش است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه