اخبار داغ

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور:

مشکل آب چاره‌ای جز اصلاح فرهنگ مصرف ندارد/ قناعت مردم یزد زبانزد است

مشکل آب چاره‌ای جز اصلاح فرهنگ مصرف ندارد/ قناعت مردم یزد زبانزد است
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در یزد گفت: موضوع مهمی که بخش بزرگی از مشکل آب را می تواند رفع کند، اصلاح فرهنگ استفاده از آب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در جلسه  کارگروه ارتقا بهره‌وری استان یزد، گفت: گزارش ها و مطالعاتی که در استان یزد انجام شده را نمی توان با سایر استان ها مقایسه کرد و هر استان و منطقه مختصات و ملاحضات خاص خود را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

جمشید انصاری افزود: ارائه مطالعات و عملکردها باید به یک مدل توسعه ای تبدیل شود که با گرفتن اطلاعات، شاخص های سالانه را تولید کند چراکه ایجاد یک مطالعات و گزارش ها باعث می شود تا این مدل همانند یک سند بالا دستی همیشه در دسترس باشد.

,

معاون رئیس جمهور، ادامه داد: مدل سازی یک شیوه معمول در دنیا و کشورهای پیشرفته است؛ دنیا مطالعات کاربردی را با هدف مدلسازی انجام می دهد تا در کوتاه ترین مدت به مطالعات میدانی برسد اما در کشور از مدلسازی و نتایج آن غافل هستیم.

,

انصاری تصریح کرد: نکته کلیدی که در مدلسازی وجود دارد این است که باید همه ابعاد جمع بندی و به صورت راهبردی ارائه شود یعنی در کنار آسیب شناسی نقاط قوت، ضعف و راهکارها نیز ارائه شود.

,

وی با اشاره به مشکل آب استان یزد، اذعان داشت: از دیرباز آب به عنوان یک مشکل جدی در استان یزد مطرح بوده است و مردمان قانع این دیار با سخت کوشی قدردان این رحمت الهی بودند.

,

انصاری خاطرنشان کرد: موضوع مهمی که بخش بزرگی از مشکل آب را می تواند رفع کند، اصلاح فرهنگ استفاده از آب است؛ امروز ما اگر مشکلی در بحث آب چه در حوزه مدیریت و چه در حوزه مصرف داریم در واقع ریشه آن در فرهنگ نادرست است.

,

وی گفت: ویژگی های بارز فرهنگی مانند قناعت، سخت کوشی و روحیه کار جمعی باعث شده تا فرهنگ مردم یزد نسبت به سایر مناطق کشور، برجسته و زبانزد باشد و از منابع آبی بیشترین بهره وری را داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه