اخبار داغ

استادیار گروه جزا و جرم‌شناسی دانشگاه آزاد:

دادستانی در خصوص دروغ‌پراکنی «خبر آنلاین» ورود پیدا کند/ «خبر آنلاین» امنیت ملی را به خطر انداخته است

دادستانی در خصوص دروغ‌پراکنی «خبر آنلاین» ورود پیدا کند/ «خبر آنلاین» امنیت ملی را به خطر انداخته است
شهید شاطری‌پور با تاکید بر اینکه دادستانی باید در خصوص دروغ پراکنی این رسانه ورود پیدا کند گفت: انتشار اخبار دروغ توسط این رسانه در سطح گسترده‌تر می‌تواند بازی در پازل دشمن و نوعی همکاری با دولت‌های بیگانه در پروژه کشته‌سازی و پس از آن اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران و سوءاستفاده باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهید شاطری‌پور، استادیار گروه جزا و جرم‌شناسی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با صبح توس در خصوص انتشار خبر دروغ حکم حبس ٦ ماه برای «سحر خدایاری»، دختری که خودسوزی کرد، توسط «خبر آنلاین» که بعد از مشخص شدن ماجرا تنها خبر را ویرایش کرد، اظهار کرد: رسانه‌ها بر اساس مسئولیتی که بر عهده دارند موظف به انعکاس اخبار و اتفاقات مطابق با واقعه هستند در غیر این صورت چنانچه اخبار خلاف واقعیت انعکاس یابد و باعث تشویش اذهان عمومی ‌شود، این اقدام عنوان مجرمانه پیدا می‌کند و بر اساس قانون مجازات اسلامی وصف مجرمانه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با تأکید بر اینکه هیچ‌کس مصون از رسیدگی قضایی نیست، ادامه داد: طبیعتاً وقتی که رسیدگی در خصوص پرونده «سحر خدایاری» اتفاق نیفتاده است و یا محتوای رفتاری که وی انجام داده است مشخص نیست، نمی‌توان در خصوص پرونده وی اظهار نظری داشت.

,

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد مرکزی تصریح کرد: رسانه‌ها به دلیل ابعاد گسترده و انتشار اخباری که دارند می‌توانند باعث تشویش اذهان عمومی شوند و فراتر از آن می‌توانند در ابعاد بزرگ‌تر باعث تهدید امنیت ملی شوند.

,

دادستانی در خصوص دروغ پراکنی «خبر آنلاین» ورود پیدا کند

, دادستانی در خصوص دروغ پراکنی «خبر آنلاین» ورود پیدا کند,

شاطری‌پوربا تأکید بر اینکه دادستانی باید در خصوص دروغ پراکنی «خبر آنلاین» ورود پیدا کند، ادامه داد: انتشار اخبار دروغ توسط رسانه‌هایی همچون «خبر آنلاین» در سطح گسترده‌تر می‌تواند بازی در پازل دشمن و نوعی همکاری با دولت‌های بیگانه در پروژه کشته سازی و پس از آن اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران و سوءاستفاده باشد.

,

«خبر آنلاین» امنیت ملی را به خطر انداخته است

, «خبر آنلاین» امنیت ملی را به خطر انداخته است,

وی ضمن اشاره به شایعه‌پراکنی علیه زوارعراقی مشهد مقدس توسط «خبر آنلاین» که باعث ایجاد اختلافات بین دو کشور ایران و عراق شد، یادآور شد: سابقه این خبرگزاری نشان می‌دهد که به نوعی حسن نیت در انعکاس اخبار ندارد و اخبار را از منابع غیر رسمی و غیر موثق انتشار می‌دهد که طبیعتاً این اخبار بازتاب مناسبی ندارد.

,

استادیار گروه جزا و جرم‌شناسی افزود: گاهی تبعات این اخبار باعث به خطر افتادن امنیت ملی و اقداماتی علیه آن در سطح داخلی و بین المللی می‌شود که در خصوص انتشار اخبار علیه زوار عراقی توسط «خبر آنلاین» شاهد اتفاقات ناخوشایندی در ایران و عراق بودیم.

,

اخبار دروغ «خبر آنلاین» مصداق همکاری با کشورهای بیگانه و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی است

, اخبار دروغ «خبر آنلاین» مصداق همکاری با کشورهای بیگانه و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی است,

شاطری‌پوربیان کرد: خوش‌بینانه‌ترین حالت این است که بگوییم انتشار دهندگان این مطالب کذب افرادی ناآگاه هستند اما نمی‌توانیم این موضوع را در خصوص یک خبرگزاری بپذیریم و به نظر من این اتفاق نمونه همکاری با کشورهای بیگانه و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران است.

,

وی ادامه داد: شاهد آن هستیم که رسانه‌هایی مانند خبر آنلاین در داخل کشور یک خط خبری را در رسانه‌های داخلی آغاز می‌کنند و پس از آن رسانه‌های معاندی مانند BBC و VOA این خط را ادامه می‌دهند و آن را به هجمه‌ای برای آسیب زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل می‌کنند.

, BBC, VOA,

لازم به ذکر است «خبر آنلاین» رسانه اصلاح طلب و نزدیک به دولت که خبر دروغ حکم حبس ٦ ماه برای سحر خدایاری، دختری که خودسوزی کرد و اشتباهی آن را به جای دختر ابی جا زدند را منتشر و همین موضوع را عامل خودسوزی وی نامید و سپس بعد از مشخص شدن ماجرا خبر را ادیت کرد.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه