اخبار داغ

مهمترین محور خطبه‌ها ائمه جمعه استان یزد:

جوانان شغل آبرومند و مسکن داشته باشند به حواشی و خودکشی کشیده نمی‌شوند/ دولت گام سوم دولت را محکم و استوار بردارد

جوانان شغل آبرومند و مسکن داشته باشند به حواشی و خودکشی کشیده نمی‌شوند/ دولت گام سوم دولت را محکم و استوار بردارد
بصیرت عاشورایی، لزوم ترویج فرهنگ حسینی، گام شوم دولت در قبال بدعهدی اروپا، موج سواری بر روی موضوع دختر آبی محوری ترین موضوع خطبه های نماز جمعه استان یزد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، ائمه جمعه استان یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته که همزمان با شیزدهم محرم بود داشتن بصیرت عاشورایی، لزوم ترویج فرهنگ حسینی، گام شوم دولت در قبال بدعهدی اروپا، موج سواری بر روی موضوع دختر آبی را محور سخنان خود قرار دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به فلسفه قیام امام حسین (ع) گفت: آزادی و آزادگی را مهمترین پیام نهضت عاشورا است و لازمه درک این پیام بصیرت و استقامت است.

,

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه امروزملت ایران اسلامی با تاسی از آقا و سرور خود حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)در مقابل طاغوت های زمان خود ایستادگی می کند و زیر بار ظلم مستکبران نمی رود افزود: به برکت امام حسین این ملت در جهان عزتمند و پر افتخار است.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه معنای آزادی در فرهنگ حسینی رهایی همه بشریت از چنگال ظلم و طاغوت و رهایی همه انسان ها از دنیا پرستی و هوای نفس است گفت امروز در پناه این معنای آزادی ملت ایران با صبر و بصیرت تمام در کنار ملت های مظلوم جهان هم چون مردم سوریه، عرا،  فلسطین و یمن ایستاده و با تحمل مصائب مسیر آزادی را هم برای خود و هم برای این ستمدیدگان باز کرده است.

,

آیت الله ناصری با اشاره به توطئه های دشمنان نظیر آمریکا و انگلیس گفت این دشمنان خبیث هرگز سربلندی و عزت ملت بزرگ ایران را نمی خواهد و با تمامی توان خود سعی دارد به این ملت ضربه بزند اما بصیرت، استقامت و صبوری ملت مومن ایران اسلامی مانع بزرگی برای تحقق نیات شوم این ظالمان بوده و به زودی با توکل به خدا و مقاومت به پیروزی نهایی دست پیدا خواهد کرد.

,

آیت الله ناصری تاکید کرد: این عزاداری های مخلصانه و بی پیرایه مردم دارالعباده توانست در آگاه سازی افکار عمومی جهان از مظلومیت امام حسین و پیام قیام ایشان موثر باشد.

,

***دولت گام سوم دولت را محکم و استوار بردارد

, ***دولت گام سوم دولت را محکم و استوار بردارد, ***دولت گام سوم دولت را محکم و استوار بردارد,

حجت‌الاسلام علیزاده افزود: مردم ایران با همین الگوگیری گردنه‌های سخت جنگ تحمیلی را پشت سر گذشته و امروز هم اگر مسئولین ما به گفتمان مقاومت باور داشته باشند نه به سازش و مذاکره با یزید زمان، به فضل خدا در جنگ تمام عیار اقتصادی که دشمن علیه ما به راه انداخته با تمسک به عاشورا و امام حسین (ع) پیروز خواهیم شد.

,

علیزاده با بیان اینکه در فرهنگ عاشورا جایی برای سازش و تسلیم وجود ندارد، اذعان کرد: دشمن با جنگ روانی می‌خواهد به مردم القا کند که ایران راهی جز تسلیم شدن و سازش ندارد و در غیر این صورت جنگ می‌شود. این خیال خام و باطل را صدام هم داشت که تصور می‌کرد در نصف روز می‌تواند به تهران برسد و تهران را فتح کند.

,

امام‌جمعه بخش بهمن گفت: در فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) ترس از محاصره اقتصادی و نظامی وجود ندارد زیرا یاران این امام در محاصره 30 هزار نفر بودند؛ اما ترس به خود راه ندادند. ما در بحث نظامی مقاومت فعال داشتیم و توانستیم پهباد دشمن را در آسمان هدف قرار داده و کشتی آنان را در آب‌ها مصادره کنیم.

,

وی با تأکید بر اینکه نسخه پیروزی در جنگ اقتصادی هم مقاومت است، ابراز کرد: دشمن امروز به خط آخر رسیده و به التماس افتاده است که مجدداً با ایران مذاکره کند؛ اما هدف آنان از مذاکره قطعاً چیز دیگری است و مسئله موشکی و قطع کردن پای ایران از منطقه را مدنظر دارند.

,

علیزاده در ادامه گفت: پس از خروج آمریکا از برجام، اروپا ثابت کرد توان و اراده‌ای برای اجرای تعهدات برجام ندارد و به دنبال وقت‌کشی و خریدن زمان برای آمریکا است و آنان نمی‌خواهند از حقوق ایران در برجام صیانت کنند. در همین راستا گام‌هایی که برای برجام برداشته می‌شود نباید سست و ضعیف باشد. انتظاری که از دولت می‌رود این است که گام سوم را بلندتر و استوار بردارد تا آمریکا و اروپا حساب کار دستشان بیاید.

,

وی با اشاره به اینکه عده‌ای تلاش دارند مردم را از مطالبات اصلی خود دور کنند، عنوان کرد: آنچه موجب ناامیدی و سرخوردگی می‌شود بیکاری و عدم اشتغال و مسکن است که مدیران و مسؤولینی که در رأس کار هستند، باید پاسخگوی این نیازها باشند.

,

امام‌جمعه بخش بهمن ادامه داد: اگر جوانی شغل آبرومند و مسکن داشته باشد به حاشیه‌هایی چون کنسرت، ورزشگاه، اعتیاد و طلاق کشیده نشده و خودکشی نمی‌کند تا عده‌ای موج‌سواری کنند و مردم را از مطالبات اصلی خود که وعده دولتمردان هم هست، دور کنند. متأسفانه دولت‌ها وعده‌هایی که به مردم می‌دهند را فراموش می‌کنند.

,

 

,

***حسینیان زمان همانند عاشورا، زمین را ازیزیدیان زمان پاک کنند و ازخطرات نهراسند

, ***حسینیان زمان همانند عاشورا، زمین را ازیزیدیان زمان پاک کنند و ازخطرات نهراسند, ***حسینیان زمان همانند عاشورا، زمین را ازیزیدیان زمان پاک کنند و ازخطرات نهراسند,

حجت‌الاسلام حسینی امام‌جمعه ابرکوه در خطبه‌های نمازجمعه،باتشکر ازهیئت‌های عزاداری شهرستان دراجتماع هشتم محرم وعوامل فنی و دست‌اندرکاران اظهار کرد: عاشورا نمادعینی مقاومت وایستادگی درراه هدف،پایمردی وجانبازی برای آرمان‌های عزت‌مداری و آزادمردی، اطاعت و دلدادگی به حضرت حق،بصیرت وآگاهی است، لذا حسینیان دربرابر جبهه کفرآلود یزید به مصداق کل یوم عاشورا، عمل کنند.

,

وی افزود: کربلا آینه تمام نمای ایمان و ازخودگذشتگی برای ماندگاری آیین نبوی،مکتب علوی و دین جهت نیل به هدف ناب توحیدی و تسلیم‌ناپذیری در برابر جبهه باطل است.

,

حسینی گفت: حسینیان زمان همواره با آمادگی به مصداق کل ارض کربلا، زمین را از وجود یزیدیان پاک کنند. عاشورا و کربلا تابلو خون‌رنگ و آموزنده برای تمام نسل‌هااست تا درهمه دوران ندای حق‌طلبی ومبارزه باظلم سر دهند.

,

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: فرهنگ مقاومت، بصیرت و عمل به‌موقع را در برابر فرهنگ زور و قدرت‌طلبی دشمنان اجرا کنند. نهراسیدن از خطرات و وارد شدن در میدان‌های بزرگ،درس عاشورااست.

,

وی تاکید کرد: درس عاشورا این است که ملت بیدار اسلام به رهبر حکیم زمان لبیک گفته و فریاد لبیک یا حسین (ع) سردهند. از فرهنگ عاشورا همانند نیروهای حزب‌الله و مدافعین امروز، درس مقاومت در مقابله با یزیدیان فراگیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه