اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه شهرستانهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

عده‌ای در داخل خیمه انقلاب اما هم‌صدا با غرب هستند/ چرا ورود به ورزشگاه‌ها به‌عنوان دغدغه اصلی بانوان معرفی می‌شود؟/ عقب‌نشینی نمایندگان از طرح شفافیت آراء مایه تاسف است

عده‌ای در داخل خیمه انقلاب اما هم‌صدا با غرب هستند/ چرا ورود به ورزشگاه‌ها به‌عنوان دغدغه اصلی بانوان معرفی می‌شود؟/ عقب‌نشینی نمایندگان از طرح شفافیت آراء مایه تاسف است
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

عده‌ای در داخل خیمه انقلاب اما هم‌صدا با غرب هستند/ چرا ورود به ورزشگاه‌ها به‌عنوان دغدغه اصلی بانوان معرفی می‌شود؟

, عده‌ای در داخل خیمه انقلاب اما هم‌صدا با غرب هستند/ چرا ورود به ورزشگاه‌ها به‌عنوان دغدغه اصلی بانوان معرفی می‌شود؟, عده‌ای در داخل خیمه انقلاب اما هم‌صدا با غرب هستند/ چرا ورود به ورزشگاه‌ها به‌عنوان دغدغه اصلی بانوان معرفی می‌شود؟,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به جایگاه والای بانوان در دین اسلام، اظهار داشت: بانوان هم همراه با آقایان در دفاع از اسلام در تمام صحنه‌ها به‌ویژه در صحنه کربلا حاضر بودند و رشادت‌های بسیاری داشتند، باید چنین الگوهایی برای دختران و بانوان امروز معرفی شوند.

,

وی، افزود: برخی تا حدی مقام بانوان ایرانی را پست می‌دانند که خواسته اصلی آن‌ها را تلاش برای ورود به ورزشگاه‌ها عنوان می‌کنند.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: این مایه تاسف است که برخی تلاش دارند مقام و عزت بانوان ایرانی را تا این حد پایین آورده و آن‌ها را به ذلت و فرومایگی بکشانند.

,

وی، ادامه داد: الگوی زن ایرانی باید حضرت زینب(س) در میدان کربلا باشد. این توهین به مقام بانوان ایرانی است که خواسته اصلی آن‌ها را تنها ورود به ورزشگاه‌ها می‌نامند و ذلت به بار می‌آورند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: باید بانوان پاسخ این افراد معلوم‌الحال را بدهند. مادرانی که ۳ فرزند خود را به جبهه فرستاده و شهید شده‌اند الگو و سرمشق بانوان ایرانی هستند.

,

وی، ابراز داشت: الگوی بانوان ما افراد بوالهوس و بی عفت خارجی و حامیان آن‌ها نیستند و باید در این زمینه بیدار باشیم.

,

وی، در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به اهمیت انتخاب نمایندگان مجلس، گفت: در انتخاب نمایندگان باید افرادی را مدنظر قرار دهیم که منافع نظام اسلامی را به منافع شخصی ترجیح دهند. دنیانطلبی، اعتقاد راسخ به ایران اسلامی و خدمت برای مردم باید سرلوحه معیارهای انتخاب نماینده باشد.

,

امام جمعه ارومیه، ضمن ابراز تاسف از عقب‌نشینی نمایندگان از طرح شفافیت آراء، تصریح کرد: اینکه نمایندگان مردم راضی به شفافیت آراء نیستند مایه تاسف است. مردم حق دارند و باید بدانند فرد منتخب با چه نیتی وارد مجلس شده و تطمیع شده یا خیر؟

,

وی، اضافه کرد: باید نمایندگان تراز انقلاب اسلامی وارد مجلس شوند و قانون‌گذاری کنند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، با اشاره به اظهارات سید حسن نصرالله در شب عاشورا و بیان جایگاه والای رهبر معظم انقلاب اسلامی توسط وی، گفت: این سخنان سید حسن نصرالله نشانه قدرت قیام حسینی و تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در میان مسلمانان است.

,

وی، افزود: امروز آمریکا و اذناب آمریکا به عنوان دشمنان جمهوری اسلامی فهمیده‌اند که قدرت و توان مقابله با ایران را ندارند.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، ابراز داشت: برخلاف این‌که از لبنان و دیگر کشورها ندای حمایت از انقلاب اسلامی به گوش می‌رسد، متاسفانه برخی افراد داخل خیمه‌گاه نظام اسلامی ادعاها و اقداماتی را انجام می‌دهند که نشان دهنده دلسردی آن‌ها است.

,

وی، خاطرنشان کرد: تلاش برای مذاکره با دشمنان یا هر اقدام نادرست دیگر باعث دلسردی مردم می‌شود و قطعا برای نظام و انقلاب اسلامی مناسب نیست اما برخی داخل خیمه انقلاب اسلامی این تفکرات را دارند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، همچنین با اشاره به زمان بازگشایی مدارس، گفت: موضوع تربیت بسیار مهم است و جایگاه معلم یکی از برترین جایگاه‌ها و دارای تعابیر بی‌مثال در بیان بزرگان دینی است. معلمان باید قدر خود را بدانند و ما هم در این مسیر همراه و قدردان آن‌ها باشیم.

,

وی، در خصوص مشکلات ثبت‌نام در مدارس دولتی، بیان داشت: دریافت شهریه توسط مدارس دولتی قانونی نیست و مسئولان باید به این موضوع رسیدگی کنند. البته اگر فردی امکان و توانایی داشته باشد حتما وارد این عرصه شود ولی اجبار برای دریافت هزینه نادرست است.

,

بیان نکاتی در خصوص ایام محرم و جایگاه عزاداری برای اهل بیت(ع) از دیگر محورهای خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود.

,

انقلاب اسلامی ایران برگرفته از مکتب عاشورا است/در موضوع دخترآبی رسانه‌های بیگانه فضاسازی کردند

, انقلاب اسلامی ایران برگرفته از مکتب عاشورا است/در موضوع دخترآبی رسانه‌های بیگانه فضاسازی کردند, انقلاب اسلامی ایران برگرفته از مکتب عاشورا است/در موضوع دخترآبی رسانه‌های بیگانه فضاسازی کردند,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب، اظهار کرد: زندگانی اهل بیت(ع) برای ما درس و عبرت است و باید راه اهل بیت(ع) را برویم.
امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه تکریم از زیبایی های کربلا بود، گفت: کسانی که دم از قومیت، نژاد و همشهری می زنند برخلاف اسلام حرکت می کنند چرا که اسلام نژادپرستی و قوم پرستی را منفور می داند.
وی با اشاره به اهمیت دینداری و امانتداری در انتخاب مسئولین، گفت: مسئولین ادارات در انتخاب مسئولان مالی ادارات؛ خداترسی، امانتداری را مد نظر قرار دهند.
حسن زاده در ادامه با اشاره با واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع)، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما برگرفته از مکتب عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) است.
امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: ما آزادگی، صبر و استقامت، بردباری و فداکاری و دفاع از حریم امامت و ولایت و مبارزه با ظلم و ستمگران را از عاشورا درس گرفته ایم.
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) شهید راه نماز و امر به معروف و نهی از منکر بود، افزود: امام حسین(ع) ظهر عاشورا، نماز را به جماعت اقامه کردند ولی متاسفانه عده‌ای امروز در وقت نماز حاضر نیستند طبل را کنار بگذارند و نماز اول وقت را فراموش می کنند.
حسن زاده به موضوع دخترآبی اشاره کرد و گفت: دشمنان به دنبال جوسازی و فریب افکار عمومی با خبرسازی دروغین از این موضوع بوده و همواره به دنبال موضوعی است تا نظام را زیر سوال ببرد ولی تیر آنها به سنگ خورد.
امام جمعه میاندوآب با اشاره به قضیه ورود زنان به ورزشگاهها که این روزها مطرح می شود، افزود: عده ای اندک و غرب زده جوگیر شده و مطالبی را بیان می کنند در حالی که مردم غیرتمند ایران اسلامی هرگز اجازه اختلاط در ورزشگاه ها را نمی دهند.
وی با بیان اینکه خدا لعنت کند نمایندگانی که این نظام را متزلزل می کنند، تصریح کرد: عده ای در داخل به دنبال جوسازی علیه نظام و متزلزل کردن آن هستند ولی این را بدانند که مردم هوشیار بوده و بصیر هستند.
وی اظهار کرد: باید بصیرت داشت و دشمن شناس بود و مقابل دشمن و نفوذ آن ایستاد.
حسن زاده در پایان با تقدیر و تشکر از تلاش نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی در برقراری امنیت در طول سال و بویژه ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، تصریح کرد: ایران اسلامی در درون جزیره ای از آتش در امنیت و آرامش است و این مدیون خون شهدا و ایثارگری و تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است.
وی هم چنین خواستار بهبود کیفیت دریافت شبکه های تلویزیونی و آنتن دهی موبایل در مناطق مختلف میاندوآب شد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

تجلی ابعاد نهضت حسینی در جهان امروز

, تجلی ابعاد نهضت حسینی در جهان امروز, تجلی ابعاد نهضت حسینی در جهان امروز,

حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ماکو با اشاره به سیره عملی امام سجاد (ع) اظهار کرد: از جمله ویژگی‌های بارز امام سجاد (ع) شکیبایی وی در برابر ناگواری‌ها و گذشت نسبت به کسانی است که به او بی‌حرمتی یا جفا کرده بودند و در طول تاریخ همیشه کسانی بودند که گاه به دلیل ناآگاهی و زمانی برای دنیاپرستی و دنیاداری آنان را آزار و اذیت می‌کردند، اما حضرت امام سجاد (ع) با صبر و حوصله رفتار بدی آنان را با خوبی و احسان جواب می‌دادند و این امر باعث هدایت آنان می‌شد.

,

وی افزود: قله ارزش‌های اجتماعی در این است که انسان نه تنها از رفتار بد دیگران نسبت به او گذشت کند، بلکه یک کار خوبی نیز در مقابل او انجام دهد.

,

امام جمعه ماکو تصریح کرد: امروز گفتمان مقاومت با تکیه بر ارزش‌های اسلامی و الهام گرفته از فرهنگ عاشورایی که در عرصه‌ میدانی با ایثارگری و از خودگذشتگی مدافعان حرم و رزمندگان اسلام که از نهضت حسینی الهام گرفته، در قالب سازمان‌های مقاومت، نظیر حزب الله لبنان، انصارالله یمن، حشد الشعبی عراق، دفاع وطنی سوریه، فاطمیون، زینبیون و حیدریون افغانستان و پاکستان تجلی یافت و توانست از یک طرف توطئه دشمن را خنثی کرده و از طرف‌ دیگر مردم جهان مخصوصا مسلمانان جهان را به فرهنگ مقاومت و عاشورا جلب کند.

,

وی عنوان کرد: تحولات چند دهه‏ اخیر، مخصوصا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سبب شده است تا درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، کارآمدی خود را بیش از گذشته نشان دهد و  درس ایثار و فداکاری، درس دینداری، درس اخلاص، درس موقع شناسی، درس بصیرت، درس شجاعت، درس صبر و استقامت در مقابل سختی‌ها، درس محبت و عشق و درس آمادگی برای پشتیبانی از حق و برپایی عدل، از جمله مواردی است که در این کارآمدی متبلور شده است.

,

قیام امام حسین (ع) برای همیشه راه جهاد در برابر دشمنان اسلام را گشود
امام جمعه بوکان در خطبه های امروز نماز جمعه شهر بوکان با اشاره به ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)گفت؛ قیام امام حسین (ع) سبب زنده نگه داشتن اسلام شده است.
ماموستا ملا عباس احمدی تصریح کرد؛ شهادت سرور و سالار شهیدان در صحرای کربلا راهی را برای امت اسلام باز کرد که هیچگاه در برابر ظلم و ستم تسلیم نشوند و در برابر دشمنان اسلام هیچگاه جهاد را فراموش نکنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع اقتصادی امروز کشور عنوان کرد؛ آنانی که در این وضعیت در معاملات خود کم فروشی می کنند بر اساس آیات خدا در قرآن مجید دچار عذاب سختی خواهند شد
ماموستا ملا عباس احمدی افزود؛گران فروشی و کم فروشی هم سبب پایمال کردن حق الله است و هم حق الناس که باید در روز محشر جواب گو باشیم
امام جمعه بوکان تصریح کرد؛ یک ریال پول حرام سبب ویران شدن زندگی می شود پس نباید به پول حرام دل خوش کرد
ملا عباس احمدی ادامه داد؛هیج یک از ادیان جهان بر کم فروشی و گران فروشی رای نداده اند و در تمام مذاهب این مسئله نهی شده است.
امام جمعه بوکان ادامه داد؛ به گفته پیامبر مکرم اسلام، کسی که در معامله خود پاک است در روز قیامت با پیامبران محشور خواهد شد.
ملا عباس احمدی عنوان کرد؛صداقت و راستی در معامله یکی از بهترین کارهای نیک و پسندیده ی است که همه باید از این مهم تبعیت کنیم.

, قیام امام حسین (ع) برای همیشه راه جهاد در برابر دشمنان اسلام را گشود, قیام امام حسین (ع) برای همیشه راه جهاد در برابر دشمنان اسلام را گشود,
,
,
,
,
,
,
,
,

عاشورا می‌تواند همه آزادی خواهان و عدالت طلبان دنیا را به هم پیوند دهد

, عاشورا می‌تواند همه آزادی خواهان و عدالت طلبان دنیا را به هم پیوند دهد , عاشورا می‌تواند همه آزادی خواهان و عدالت طلبان دنیا را به هم پیوند دهد ,

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به ایام محرم گفت: فراگیری و گستردگی مراسم عاشورای حسینی در کشورهای مختلف که در سالهای اخیر به اوج خود رسیده، بُعد جهانی و گستردگی نهضت حسینی را آشکار کرده است.
وی تصریح کرد: این حضور که امسال ارتباط معناداری با تبلور جبهه فراگیر مقاومت یافته است، نمایانگر پویایی و زایندگی این نهضت و واجد این پیام است که عاشورا می‌تواند همه آزادی خواهان و عدالت طلبان دنیا را به هم پیوند دهد و شبکه بین‌المللی مقاومت را ایجاد کند.
وی اظهار کرد: گفتمان مقاومت با اتکاء به ارزشهای اسلامی و الهام گرفته از فرهنگ عاشورایی که در عرصه میدانی با ایثارگری و از خودگذشتگی مدافعان حرم و رزمندگان الهام گرفته از نهضت حسینی در قالب سازمانهای مقاومت، نظیر حزب الله لبنان، انصارالله یمن، حشد الشعبی عراق، دفاع وطنی سوریه، فاطمیون، زینبیون و حیدریون افغانستان و پاکستان تجلی یافت ، توانست در عین خنثی سازی توطئه دشمن، اقبال جهانیان به ویژه مسلمانان را به فرهنگ مقاومت وعاشورا جلب نماید.
امام جمعه پلدشت افزود: تحولات دهه‌های اخیر بویژه پس از انقلاب اسلامی سبب شده است "درس ها وعبرت ‌های عاشورا" کارآمدی خود را بیش از پیش نشان دهد؛ درس ایثار و فداکاری، درس دینداری، درس اخلاص، درس موقع شناسی، درس بصیرت، درس شجاعت، درس صبر و استقامت در مقابل سختی ها، درس آزادی و حریّت، درس قیام اللَّه، درس محبّت و عشق و درس آمادگی برای پشتیبانی از حقّ و برپایی عدل از جمله مواردی است که در این کارآمدی تبلور یافته است.
طالبی با اشاره به آغاز گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران و فرصت دوباره به غرب گفت: پنجشنبه 14 شهریور، فرصت 60 روزه دوم ایران به طرف‌های باقیمانده در توافق هسته‌ای موسوم برجام پایان یافت و بر همین اساس، رئیس جمهور آغاز گام سوم را اعلام کرد.
وی تصریح کرد: یکی از ارکان گام سوم این است که ایران گازدهی به سانتریفیوژهای نسل جدید را آغاز می‌کند و طبق برجام قرار بود ایران از سال یازدهم پس از اجرای برجام، گازدهی به ماشین‌های سانتریفیوژ آی‌آر6 را آغاز کند که با برداشتن گام سوم، عملاً این تعهد برجامی کنار می‌رود.
وی اظهار کرد: ایران با اقداماتی که در قالب گام سوم انجام می‌دهد، هر آنچه در برجام در مورد تحقیق و توسعه ماشین‌های سانتریفیوژ نسل جدید تعهد کرده، کنار می‌گذارد و بر توانمندی خود در این حوزه می‌افزاید.
خطیب نماز پلدشت افزود: با برداشته شدن گام سوم هسته ای، ایران این اولتیماتوم را به غرب و نهادهای بین المللی داد که این گام ها تا ابد نمی توانند استمرار داشته باشند و چه بسا گام چهارم، گام نهایی کاهش تعهدات برجامی باشد.
به گفته وی نمایندگان آژانس بین المللی و مدیر موقت این آژانس در سفر خود به ایران نباید تنها به ارائه یک گزارش در مورد جزئیات گام سوم اکتفا کنند بلکه اگر به دنبال حفظ این توافق هستند باید بر حقانیت ایران تاکید کرده و کشورهای اروپایی را در مورد انجام تعهدات خود در برابر ایران تحت فشار بگذارند.
طالبی با اشاره به شکست تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران گفت: نزدیک به 15 ماه است که از «خروج آمریکا از برجام» و همچنین تلاش‌های مکرر این کشور برای اعمال حداکثری تحریم‌های ضدایرانی آن می‌‌گذرد و می‌‌توان گفت که این کشور از تمام گزینه‌های خود برای اعمال فشار بر ایران و تغییر رفتار آن استفاده کرده است.
وی تصریح کرد: با وجود تحریم ‌ها علیه ایران، اقتصاد ایران نه تنها مقاوم بوده است بلکه فرایند رشد را هم دنبال می‌‌کند که این نشان از فرسایشی شدن جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران و بی ‌اثر شدن تحریم‌های ضدایرانی است.
وی اظهار کرد: بررسی تاریخی سیاست خارجی آمریکا نشان می‌دهد که این کشور معمولاً به چند دلیل اصلی کشورها را مورد تحریم قرار می‌دهد، «تغییر سیاست‌های کشور هدف، بازدارندگی کشور هدف، برحذر داشتن کشور تحریم شده از تعقیب برخی سیاست ها در آینده و نیز نشان دادن تصمیم و اراده جهت اقدام.»

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه پلدشت افزود: اقتصاد مقاومتی را می‌‌توان الگویی دانست که در تمام شرایط و زمان ‌ها می‌‌تواند به کمک اقتصاد آمده و آسیب‌های ناشی از تحریم و فشار کشورها را کاهش دهد، آمریکا هر چه در توان داشت از همه گزینه ‌ها برای فشار بر ایران استفاده نمود تا سبب تضعیف اقتصاد کشور شود و عرصه را برای مردم ایران تنگ کند اما گذشت زمان نشان داد که اقتصاد ایران با بهره ‌گیری از توصیه‌های مقام معظم رهبری توانست در برابر تحریم ‌ها ایستادگی کند و با کمک دانش فنی برای تولید بومی اقدامات گسترده‌ای را انجام دهد.
طالبی با اشاره به رشوه‌ای که برای آمریکا رسوایی به بار آورد گفت: پیشنهاد رشوه مقامات آمریکا به ناخدای هندی نفتکش ایرانی، اوج سقوط اخلاقی، سیاسی و استیصال آمریکا را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: دوران افول آمریکا شروع شده و این کشور را در مسیر نوعی سقوط از قدرت برتر به قدرت میانی قرار داده است، رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر این موضوع و شروع دوران افول آمریکا اشاره کرده اند.
وی اظهار کرد: رشوه دادن به ناخدای یک نفتکش به معنای اوج ذلت، حقارت و استیصال بوده و نشان دهنده این است که آمریکا هیچ اهرمی برای مقابله با ایران نداشته و تنها راه موجود را پیشنهاد رشوه به ناخدای نفتکش ایرانی دانسته که آن هم از طرف ناخدای این کشتی رد شد.
امام جمعه پلدشت با اشاره به راهبرد فرهنگی آمریکا برای نفوذ در عراق افزود: طی روزهای گذشته انتشار مستندی از سوی شبکه «الحرّه» وابسته به آمریکا تحت عنوان «فساد دینی در عراق» که به طور مشخص شخصیت‌های عالی مذهبی شیعه و سنی را در عراق نشانه رفته است، موجی از واکنش‌های شخصیت‌ها، احزاب و حتی دولت عراق را در پی داشته است.
به گفته وی مهم‌ترین سطح نفوذ فرهنگی آمریکا در عراق که به وضوح دست‌های پنهان آن در موضوع تخریب مرجعیت و دیگر نهادهای مذهبی نمایان است را می‌توان در تمرکز واشنگتن بر ایجاد رسانه‌های دست نشانده مشاهده کرد.
طالبی گفت: یکی دیگر از ابعادی که در ارتباط با مناسبات فرهنگی میان آمریکا و عراق می‌توان به عنوان موضوعی مهم مورد توجه واقع شود، در ارتباط با میزان پذیرش دانشجویان عراقی در کشور آمریکا است؛ در حقیقت، واشنگتن از پذیرش دانشجویان عراق به عنوان ابزاری برای تربیت نخبگان آینده بزرگ شده با فرهنگ آمریکایی و غربی بهره می‌گیرد.
وی تصریح کرد: در سال 2008، عراق و آمریکا در مورد توافق نامه همکاری استراتژیک که شامل اهداف افزایش مبادلات فرهنگی و همکاری در آموزش و تحقیقات عالی می‌باشد، توافق کردند و از آن زمان تاکنون، تعداد دانشجویان عراقی برای تحصیل در آمریکا، 429 درصد افزایش یافته است.
امام جمعه پلدشت افزود: زنان یکی از حوزه هایی است که آمریکا برای نفوذ فرهنگی خود در عراق در نظر گرفته است. آمریکا به دنبال اثرگذاری بر زنان عراقی است و تلاش‌های خود را حول محور ترویج فمینیسم طراحی و اجرا می‌کند.
به گفته وی آمریکا سعی کرده است که با تداوم حضور نظامی خود در عراق زمینه را برای راهبرد اصلی خود یعنی "نفوذ فرهنگی" فراهم کند و این استراتژی در کشورهای مسلمان از سوی آمریکا به روش‌های مختلف پیگیری شده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه