اخبار داغ

درخطبه‌های نمازجمعه شهرهای اصفهان مطرح شد؛

تشکیل حزب الله لبنان در منطقه و مقابله با رژیم صهیونیستی از برکات انقلاب است/ افول قدرت آمریکا هر روز بیش‌تر به چشم می‌خورد

تشکیل حزب الله لبنان در منطقه و مقابله با رژیم صهیونیستی از برکات انقلاب است/ افول قدرت آمریکا هر روز بیش‌تر به چشم می‌خورد
امام جمعه اصفهان گفت: یکی از برکات این نظام اسلامی این است که با تقویت جبهه مقاومت به مقابله با رژیم صهیونیستی برخواسته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه شناخت خدا مهم ترین شذط شکر نعمت او است، اظهار کرد: پس از اینکه خدا را شناختیم و شاکر نعمت های او شدیم، باید این نعمت ها را در راه صحیح به کار بگیریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مرحله بعدی شکر نعمت های الهی، بیان ذکر «الحمدالله» است، گفت: شکر زمینه بقای دین را فراهم می کند و در دین اسلام نیز تاکید ویژه ای بر آن شده است.

,

وی افزود: واژه شکر 75 بار در قرآن به اشکال مختلف بیان شده است و حتی خداوند برخی پیامبران خود با این صفت تعریف کرده است.

,

طباطبایی نژاد با بیان اینکه دلیل هدایت حضرت ابراهیم(ع) بنا بر قول قرآن شکر نعمت های الهی بود، تصریح کرد: همین شکرگذاری حضرت ابراهیم(ع) موجب شد به مقام اولوالعزمی و امامت برسد.

,

امام جمعه اصفهان بزرگ ترین نعمت الهی را نعمت هدایت دانست و خاطرنشان کرد: بعضی شبهه می اندازند که چرا خداوند همه مانند خانه، ماشین و امکانات را به کفار هم داده است؛ خداوند در این خصوص فرموده است که هرکس از ما دنیا را بخواهد و ما را نخواهد ما به او نتیجه اعمالش را خواهیم داد و‌ در دنیا برای او نقصی پیش نخواهد آمد، اما در روز قیامت چیزی به جز غضب الهی نخواهد داشت.

,

وی در ادامه صحبت های خود از حضور برشکوه مردم استان در عزاداری امام حسین(ع) قدردانی کرد و گفت: برخی در تاریخ تلاش کردند این عزاداری را از بین ببرند و حتی مزار امام حسین(ع) به آب بستند اما این عزاداری ‌ها هر ساله رونق بیشتری می گیرد.

,

طباطبایی نژاد با اشاره به مناسبت های روز، عنوان کرد: در سالگرد قتل عام عده‌ای از آوارگان فلسطینی قرار داریم، از سال 1948 که رژیم غاصب صهیونیستی، قسمتی از فلسطین را اشغال کرد، مسلمانان این منطقه آواره شدند و در شهرها و‌ کشورهای مختلف در اردوگاه‌ها زندگی‌می‌کردند.

,

وی افزود: رژیم کودک‌کش صهیونیستی در یک عملیات ناجوانمردانه دو اردوگاه‌ پر از زن و فرزند فلسطینی‌ها را در لبنان بمباران کرد.

,

امام جمعه اصفهان به برکات انقلاب اسلامی هم اشاره کرد و گفت: یکی از برکات این نظام اسلامی این است که با تقویت جبهه مقاومت به مقابله با رژیم صهیونیستی برخواسته است.

,

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: تلاش حزب الله لبنان که رهبری آن با تهدیدهای خود لرزه بر اندام رژیم غاصب صهیونیستی انداخته است، از برکات انقلاب اسلامی به شمار می رود.

,

افول قدرت آمریکا هر روز بیش‌تر به چشم می‌خورد

, افول قدرت آمریکا هر روز بیش‌تر به چشم می‌خورد, افول قدرت آمریکا هر روز بیش‌تر به چشم می‌خورد,

حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهین شهر اظهار کرد: افول قدرت آمریکا هرروز بیش‌تر به چشم می‌خورد و قدرت این رژیم به حدی تنزل کرده است که حاضرشده است برای متوقف کردن نفت‌کش حامل نفت کشورمان دردریاهای آزاد به ناخدای هندی این کشتی رشوه به دهد اما رسوا می‌شود.

,

امام‌جمعه شاهین‌شهر با بیان اینکه رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در تمامی مذاکرات خود با کشورهای آسیایی و اروپایی شکست‌خورده و دست آوردی به دست نیاورده است، خاطرنشان کرد: ملت ایران در برابر فشارهای اقتصادی ترامپ و دولت او تن به ذلت نخواهد داد و زمانی ذیل برجام حاضر به مذاکره خواهد بود که رژیم آمریکا به این مذاکرات بازگردد و تمامی تحریم‌ها را برضد ملت ایران لغو کند.

,

حجت‌الاسلام ملکیان با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت همواره در کنار ملت ایران خواهد بود و کشورمان را در برابر تهدیدات نظامی و اقتصادی آمریکا و هم‌پیمانان غربی، عربی و عبری این رژیم تنها نخواهد گذاشت، افزود: این لجن پراکنی های تبلیغاتی علیه نظام جمهوری اسلامی بی‌فایده است چون ملت با بصیرت ایران، از نهضت عاشورا درس گرفته و می‌داند که در برابر دشمن باید پشت سر رهبری نظام حرکت کند.

,

خطیب نماز جمعه شاهین‌شهر سخنان سید حسن نصرالله رهبر جنبش حزب‌الله را در شب عاشورای حسینی مرور کرد و افزود: حضور سران جبهه مقاومت از انصار الله یمن، حماس و حزب مقتدی صدر در ایران به نشانه اقتدار این جبهه به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برضد نظام سلطه است.

,

امام‌جمعه شاهین‌شهر، محبوبیت ملت ایران در بین ملل اسلامی و حتی برخی از ملت‌های غیر اسلامی را به خاطر مقاومت در برابر فشارهای غرب به رهبری آمریکا دانست و افزود: نشانه شکست جنگ اقتصادی آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی پدیدارشده است و دولت و مردم با عملی کردن اقتصادی مقاومتی و توجه به درون‌زایی اقتصاد، در حال پیروزی در این نبرد است.

,

حجت‌الاسلام ملکیان، با بیان اینکه مقاومت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس رژیم متجاوز صدام را مجبور کرد که دوباره قرارداد بین‌المللی الجزایر بپذیرد، به سالگرد تشکیل قوای سه‌گانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌ فرمان حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: این فرمان به قدرت گرفتن قوای مسلح و سرنگون کردن پیشرفته‌ترین پهپاد رادار گریز ارتش آمریکا در خلیج‌فارس منجر شده است.

,

وی از جمله درس‌های عاشورای ملت ایران را، اهمیت دادن به فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر، صبر وشکیبایی، مقاومت در برابر فشارهای ظالمان زمان، ظلم‌ستیزی، فداکاری، شجاعت و ایثار ذکر کرد.

,

نقشه دشمن در شکست نظام ناکام مانده است

, نقشه دشمن در شکست نظام ناکام مانده است, نقشه دشمن در شکست نظام ناکام مانده است,

حجت الاسلام سید علی سجادی ظهر امروز در نماز جمعه نایین  گفت: آمریکا از ۱۵ ماه پیش از برجام خارج شد و تحریم‌ها را به منظور فلج کردن ایران اسلامی مضاعف کرد.

,

امام جمعه نایین ادامه داد: تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری و مقاومت ملت ایران اسلامی تاکنون سبب بر باد رفتن تمام نقشه‌های شیطان بزرگ شد.

,

وی با اشاره به زیبایی‌های خلق شده در دشت کربلا در تاسوعا و عاشورای حسینی، تصریح کرد: تکلیف محوری امام حسین (ع) و یارانشان یکی از زیبایی‌های واقعه کربلا است که باید به درسی در نحوه برخورد مردم و وظیفه آن‌ها با شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور تبدیل شود.

,

سجادی بیان کرد: اطاعت و عشق واقعی به رهبر دومین درس بزرگ در دشت کربلا بود که رضایت امام وقت برای شهدای کربلا اولویت داشت.

,

سجادی ادامه داد: عملکرد منطقی امام حسین علیه السلام و یارانشان در حادثه عاشورا و اطلاع رسانی درست و به موقع حضرت زینب (ع) و بازماندگان دشت کربلا از دیگر صحنه‌های واقعه عاشورای حسینی بود.

,

امام جمعه نایین در ادامه با اشاره به اینکه امسال شاهد برگزاری مراسم باشکوه عزاداری سرور و سالار شهیدان در سراسر جهان بودیم، اظهارداشت: عاشورای امسال همه آزادیخواهان و عدالت طلبان جهان را به شبکه بین‌المللی مقاومت پیوند داد.

,

وی با بیان اینکه حماسه عاشورای امام حسین(ع) درس ها و آموزه های بزرگی برای امروز حاکمان دارد، گفت: همانطور که در کربلا کفر و نفاق نمی گذاشت دشمنان ایشان حق را درک کنند امروز نیز عده ای به خاطر نفاق خود نمی توانند به درک درستی از حقیقت برسند.

,

سجادی در بخش دیگری به شهریور ۱۳۵۹ و اقدام صدام در پاره کردن عهدنامه ۱۹۷۵ الجزایر مقابل دوربین ها اشاره کرد و گفت: صدام با این اقدام خود قراداد مرزی ایران و عراق را پاره و زمینه جنگ تحمیلی هشت ساله علیه را فراهم کرد.

,

وی افزود: جوانان غیور و ملت ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی با مقاومت، صبر و اتحاد خود، پس از هشت سال، صدام را به جایی رساند که اعلام کرد این تعهد را قبول دارد.

,

سجادی خاطر نشان کرد: اقتدار و عزت امروز ایران نیز حاصل همان خون های ریخته شده شهیدان در انقلاب، جنگ تحمیلی و جبهه های مقاومت است، امیدواریم با خون پاک شهیدان و مقاومت و صبر مردم ایران، به زودی زمینه نابودی غده‌های فساد یعنی آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب فراهم شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه