اخبار داغ

ائمه جمعه گلستان عنوان کردند؛

درس های عاشورا مسیر مقاومت و ظلم ستیزی را مشخص کرد/ پرهیز از خواندن اشعار نامتعارف درعزاداری ها

درس های عاشورا مسیر مقاومت و ظلم ستیزی را مشخص کرد/ پرهیز از خواندن اشعار نامتعارف درعزاداری ها
درس هایی که عاشور باعث تشخیص مسیر مقاومت و ظلم ستیزی در جامعه کنونی ما شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ حجت الاسلام رضا کشیری در در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه کلاله اظهار کرد: خطبه های آتشین امام زین العابدین (ع) و زینب کبری(س) حماسه عاشورای امام حسین (ع)را در تاریخ ماندگار کرد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,
,

وی افزود:شیوه رهبری کاروان اهل بیت (ع) پس از عاشورا توسط عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س)، نقش بی بدیلی در بصیرت افزایی جامعه آن روز تا کنون داشته است.

,

امام جمعه کلاله تصریح کرد: درس های عاشورا مسیر مقاومت و ظلم ستیزی مردم مسلمان را در جامعه امروزی مشخص کرده است.

,

حجت الاسلام والمسلمین کشیری در ادامه اشاره ای به کنارگذاشتن بولتون از مسئولیتش توسط ترامپ داشت و گفت: ترامپ نیز به خوی جنگی و ظالمانه بولتون پی برد و کنارش گذاشت.

,

مداحان و شعرا از اشعار نامتعارف در عزاداری های حسینی به شدت پرهیز کنند

, مداحان و شعرا از اشعار نامتعارف در عزاداری های حسینی به شدت پرهیز کنند , مداحان و شعرا از اشعار نامتعارف در عزاداری های حسینی به شدت پرهیز کنند ,

حجت الاسلام قاسم لیوانی امام جمعه موقت گرگان  هم با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران با وفایشان اظهارکرد: امام حسین(ع) با قیام خود به همه دنیا درس عزت و آزادگی داد.

,

وی افزود:عشق و ارادت به امام مرز جغرافیایی نمی شناسد و هرچه که زمان می گذرد این نهضت و واقعه شکوه بیشتری پیدا می کند.

,

وی با بیان اینکه نهضت امام حسین (ع) فراموش شدنی نیست و تا روز قیامت پابرجا خواهد بود، تصریح کرد: امام و یارانش در برابر یزید و یزدیان ایستادند و این معاندان تصور می کردند که با شهادت امام (ع) همه چیز تمام می شود ولی اینگونه نشد و اکنون همه گروه ها اعم از مسلمانان و پیروان سایر ادیان برای ماه محرم حرمت قائل هستند و در مراسم سوگواری امام حسین (ع) شرکت می‌کنند.

,

لیوانی به بدعت ها در مراسم عزاداری اشاره کرد و گفت: باید با بدعت زدایی از عزاداری ها، حرمت ماه محرم را پاس بداریم و از رفتارهایی مانند قمه زنی پرهیز کرد، چرا کسی باید به نام امام حسین (ع) قداره‌ به دست بگیرد و به جان خود بیفتد، هیچ دلیل شرعی برای قمه زدن وجود ندارد.

,

لیوانی ادامه داد: به جای این رفتارهای وهن برانگیز، باید اعمالی را انجام دهد که امام حسین (ع) خواستار آن بوده است.برخی اقدامات در عزاداری ممکن است مردم را نسبت به امام حسین (ع) بدبین کند لذا باید مراقب بود تا مردم دچار نارضایتی نشوند.

,

وی اذعان کرد: عزاداری باید با رعایت اصولی انجام شود و عزاداران ملزم به رعایت آن هستند؛ آن ها نباید راه را بر مردم ببندند یا در مجاورت بیمارستان عزاداری کنند.

,

امام جمعه موقت گرگان در خاتمه گفت: مداحان و شعرا باید از اشعار نامتعارف در عزاداری های حسینی به شدت پرهیز کنند و مطالب و اشعاری که در خصوص عزاداری حسینی مطرح می شود باید در شأن و جایگاه امام حسین(ع) باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه