اخبار داغ

نماینده مردم اردبیل خبر داد:

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای انتقال آب به اردبیل

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای انتقال آب به اردبیل
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای عملیاتی شدن طرح انتقال آب از قزل اوزن به اردبیل اختصاص یافته که امیدواریم مسئولان برنامه اجرایی را در این زمینه آغاز کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سبلان‌ما، رضا کریمی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر اردبیل یکی از چالش‌های مهم استان اردبیل به ویژه مرکز این استان را کم آبی در بخش شرب، صنعت و کشاورزی اعلام کرد و اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته مدیران منابع آب در این حوزه درست عمل نکردند در حالی که بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب برداشت آب قرار بود از سد احداث نشده پیرتقی انتقال داده شود که ما این وعده سرخرمن را به نقطه عملیاتی رساندیم تا از طریق سد شهریار این انتقال منابع آب انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: مطالعات خط انتقال انجام شده و ما از هر نقطه‌ای سعی داریم به اردبیل منابع آب را سرازیر کنیم که انتقال از ارس و قزل اوزن به همراه چشمه‌های خرخر و سایر حوزه‌های آبریز در دستور کار قرار گرفته است.

,

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: 40 میلیارد تومان اعتبار برای انتقال آب از قزل اوزن به دشت اردبیل اختصاص یافته که امیدواریم با اراده و تلاش مسئولان استانی عملیات اجرایی در این زمینه شروع شود و در کنار آن ۲۰ میلیون مترمکعب آب شیرین چشمه‌های آق‌چای که به خزر ریخته می‌شود به چرخه مصرف بازگردد.

,

نماینده مردم اردبیل در مجلس با انتقاد شدید از مدیریت حوزه آب استان در بی‌توجهی به تجمیع منابع آب برای انتقال به دشت اردبیل، بیان کرد: در ۲۵ سال آینده باید ۲۶۰ میلیون مترمکعب آب به دشت اردبیل انتقال یابد که در غیر این صورت این دشت با بحرانی جدی روبرو خواهد شد که بنده از همین تریبون اعلام می‌کنم زنگ خطر آب در این دشت به صدا درآمده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه