اخبار داغ

مجتهد: قاتل خاشقجی مامور ویژه بن‌سلمان است

مجتهد: قاتل خاشقجی مامور ویژه بن‌سلمان است
افشاگر اسرار پشت پرده آل سعود فاش کرد که سعود القحطانی مسئول قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی زنده است و ماموریت‌های ویژه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را انجام می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «مجتهد» که به افشاگری اسرار پشت پرده آل سعود در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر شهرت دارد، فاش کرد: سعود القحطانی مشاور سابق محمد بن سلمان ولیعهد سعودی زنده است و همچنان ماموریت های ویژه بن سلمان را اجرا می‌کند. القحطانی در یک مخفیگاه بسیار سری به سر می‌برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: القحطانی ماموریت های خود را از طریق نمایندگان ویژه انجام می‌دهد. القحطانی با این نمایندگان، بسیاری از پرونده هایی را که بن سلمان برای مدیریت آن به کسی غیر از وی اعتماد ندارد، مدیریت می‌کند.
,
 
,
مجتهد نوشت: به نظر می‌رسد که شایعه مرگ القحطانی بی اثر شده است.
,
 
,
چند روز پیش خبرگزاری بلومبرگ آمریکا نوشته بود که سرنوشت سعود القحطانی در حاله ای از ابهام است.
,
 
,
درپی قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه در حدود یک سال پیش، القحطانی ناپدید شد و نقش او در اداره روزانه امور بن سلمان به آرامی پایان یافت. اما بعد از گذشت چند ماه از حرف و حدیث در محافل سیاسی و شبکه های اجتماعی درخصوص اینکه آیا القحطانی همچنان در پس پرده کار می‌کند، نام او در روزهای اخیر بار دیگر در سایه گمانه زنی درخصوص مرگش بار دیگر مطرح شد.
,
 
,
دولت سعودی درخصوص ادعای مرگ القحطانی واکنش نشان نداده و سفارت عربستان در واشنگتن نیز از اظهار نظر خودداری کرد.
,
 
,
القحطانی در ژوئن سال ۱۹۷۸ میلادی در شهر ریاض به دنیا آمد و مراحل اول تحصیل را در مدارس ریاض گذراند و سپس تحصیل خود را در مقطع دبیرستان را در آکادمی نمونه ریاض تکمیل کرد.
,
 
,
او سپس کارشناسی حقوق را از دانشگاه ملک سعود و کارشناسی ارشد را از دانشگاه نایف در رشته عدالت کیفری دریافت کرد.
,
 
,
در سال ۲۰۱۵ میلادی، القحطانی سرپرست کل مرکز مطالعات و امور رسانه ای در دربار سلطنتی عربستان و نیز مشاور این دربار سلطنی با درجه وزیر شد.
,
 
,
او همچنین به عنوان استاد مدعو حقوق در دانشکده هوایی ملک فیصل کار کرد و سپس مدیر امور افراد و امور افسران این دانشکده شد.
,
 
,
در سال ۲۰۰۳ میلادی، القحطانی مشاور حقوقی دبیر بن سلمان و در سال ۲۰۰۴ میلادی مدیر بخش اطلاع رسانی دفتر بن سلمان شد. در سال ۲۰۰۵ میلادی نیز مدیرکل مرکز نظارت مطبوعاتی دربار سلطنتی شد.
,
 
,
او همچنین به عنوان مشاور دفتر معاون رئیس دربار سلطنتی و مدیر کل مرکز رصد و تحلیل رسانه ها و مطبوعات کار کرد.
,
 
,
منابع سعودی می‌گویند که القحطانی مخزن اسرار بن سلمان است و به جایی رسیده که در شماری از مسائل به نمایندگی از بن سلمان صحبت می‌کند و به کارمندان بلندپایه دستگاههای امنیتی دستور می‌دهد.
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه