اخبار داغ

دادستان شیراز:

وثیقه‌های ضامنان شهردار اسبق صدرا به مزایده می‌روند/ شهردار فراری صدرا از طریق اینترپل برگردانده خواهد شد

وثیقه‌های ضامنان شهردار اسبق صدرا به مزایده می‌روند/ شهردار فراری صدرا از طریق اینترپل برگردانده خواهد شد
دادستان شیراز بر خروج غیرقانونی، شهردار اسبق صدرا تاکید داشت و گفت: تمامی وثیقه های ضامنان متهم به مزایده می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، چهار سال پیش با دستگیری یکی از معاون ها و رئیس یک کمیسیون در شهرداری صدرا، زمزمه دستگیری شهردار وقت (منوچهر قائدی) نیز به گوش می رسید دیری نپایید که این زمزمه به واقعیت پیوست و قائدی نیز دستگیر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , شیرازه, ، چهار سال پیش با دستگیری یکی از معاون ها و رئیس یک کمیسیون در شهرداری صدرا، زمزمه دستگیری شهردار وقت (منوچهر قائدی) نیز به گوش می رسید دیری نپایید که این زمزمه به واقعیت پیوست و قائدی نیز دستگیر شد.,
سال گذشته بود که رئیس دادگستری وقت (علی القاصی مهر) در جمع خبرنگاران به اعلام اسامی مفسدین اقتصادی پرداخت که نام شهردار اسبق صدر نیز در لیست اعلام شده وجود داشت.
,
 
,
اتهام قائدی ارتشاء به مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وجه نقد، ۲۱۰ عدد سکه بهار آزادی و یک دستگاه آپارتمان به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان (ارقام به نرخ چهار سال گذشته است) عنوان شد؛ وی به ۱۵ سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل وجود اموال به دست آمده و انفصال دائمی از خدمات دولتی محکوم شد.
,
 
,
شهردار اسبق صدرا اتهام های دیگری داشت که در ادامه به ترتیب ذکر خواهد شد؛
,
اتهام: عدم اطلاع رسانی درخصوص وقوع بزه در حوزه خدمتی اش_ محکومیت: ۳ سال حبس تعزیری و ۳ سال انفصال موقت از خدمات دولتی
,
اتهام: مداخله در معاملات و مناقصات شورای شهر_ محکومیت: 6 سال حبس تعزیری و ابطال کلیه معاملات ناشی از شرکت وی در مناقصه
,
اتهام: مشارکت در جعل پروانه های ساختمانی_ محکومیت: 7 سال و 6 ماه حبس تعزیری، امحا و معدوم کردن کلیه اسناد مجعول، از جهت تتمیم کیفر به 2 سال منع اقامت در شهرستان شیراز و 2 سال منع خروج از کشور
,
 
,
این پرونده از سال ها پیش تاکنون مفتوح بود، اتهام ها ثابت و محکومیت قطعی نیز صادر شد اما بجای اطلاع از اجرای حکم، خبر فرار وی به خارج از کشور منتشر شد.
,
 
,
دادستان شیراز علاوه بر تائید خبر فرار قائدی، از صدور دستور جلب شهردار اسبق صدرا در زمان قطعیت یافتن حکم وی خبر داده بود اما این موضوع زمانی اتفاق افتاد که دیگر مرغ از قفس پریده بود.
,
 
,
بر اساس بیانات حیدر آسیابی، تمامی اقدامات لازم برای بازگرداندن قائدی به کشور صورت گرفته، مکاتبات لازم با وزارت دادگستری و امور بین الملل قوه قضائیه صورت گرفته و موضوع از طریق اینترپل در حال پیگیری است.
,
 
,
دادستان شیراز بر خروج غیرقانونی قائدی تاکید داشته و اعلام کرده است: تمامی وثیقه های ضامنان متهم به مزایده می رود.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه