اخبار داغ

با کاهش تقاضا در بازار خودرو؛

نمایشگاه‌داران تبریزی مجازی شدند

نمایشگاه‌داران تبریزی مجازی شدند
فعالیت نمایشگاه‌داران تبریزی درفضای مجازی عمر زیادی ندارد؛ ولی سال 98 و پس از شروع رکود در بازار خودرو، توجه آنها به شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص اینستاگرام بیشتر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج؛ نمایشگاه‌داران تبریزی با کاهش شدید تقاضا در بازار خودرو، فعالیت گسترده‌ای را در فضای مجازی آغاز کرده‌اند که تاکنون در جذب مشتری موثر بوده‌است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در میان نرم افزار‌های مختلف، اینستاگرام بیشتر مورد توجه فعالان این بازار قرار گرفت و امروز سه نمایشگاه‌دار بزرگ تبریزی دارای صفحاتی هستند که بیش از 25 هزار دنبال‌کننده دارند، سایر نمایشگاه‌ها هم فعالیت خود در این عرصه را آغاز کرده‌اند و حتی در مواردی دیده شد که یک نیروی جداگانه با حقوق اداره کار و بیمه فقط برای کار در شبکه‌های مجازی استخدام کرده‌اند تا نمایشگاه‌‌داران با خودرو‌های لاکچری وارد فضای مجازی شوند.

,

ورود نمایشگاه‌های سطح شهر به فضای مجازی دو مزیت برای آنها دارد: ابتدا برای ثبت آگهی فروش از متقاضیان پول دریافت می‌کنند و در ادامه، بهتر موفق به جذب مشتری هم برای خرید و هم فروش می‌شوند؛ به‌خصوص در زمینه اتومبیل‌های وارداتی و ارس پلاک امروز آن‌قدر گزینه‌های متنوعی در شبکه‌های اجتماعی برای فروش قرار می‌گیرد که در هیچ نمایشگاه سطح شهری این تعداد اتومبیل وجود ندارد.

,

پیش از این وب‌سایت‌ها نیز دقیقا کاری شبیه به شبکه‌های مجازی برای جذب مشتری انجام می‌دادند؛ ولی حالا بازاریان در شبکه‌های مجازی واسطه شده‌اند.

,

نمایشگاه‌ها در فضای مجازی

, نمایشگاه‌ها در فضای مجازی,

, ,

فعالیت نمایشگاه‌داران تبریزی درفضای مجازی عمر زیادی ندارد؛ ولی سال 98 و پس از شروع رکود در بازار خودرو، توجه آنها به شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص اینستاگرام بیشتر شد تا در نتیجه امروز بیشتر نمایشگاه‌های سطح شهر دست‌کم یک صفحه اینستاگرام داشته‌باشند که هنوز تعداد دنبال کنندگان آنها زیاد نیست.

,

نمایشگاه‌های اتومبیل در شهر تهران صفحاتی دارند که بیش از 100 هزار دنبال کننده‌دارد؛ ولی در تبریز صفحات در بیشتر مشاهدات کمتر از این تعداد است؛ با این حال تعدادی از نمایشگاه‌داران برای ثبت آگهی فروش خودرو از مردم پول دریافت می‌کنند. هر استوری بین 20 تا 500هزار تومان بسته به نوع خودرو و قیمت‌ آن هزینه دارد.

,

البته اگر مشتری بخواهد نمایشگاه‌دار برای اتومبیل مشتری پیدا کند، نیازی به پرداخت این هزینه‌ها نیست؛ ولی اگر پای استوری شماره تلفن مالک خودرو باشد باید هزینه استوری را بپردازد. هزینه استوری برای خودرو‌های داخلی مانند سمند یا پراید بین 20 تا 100 هزار تومان است؛ ولی اتومبیل‌های وارداتی باید هزینه بیشتری بپردازند؛ برای نمونه، مالک یک «بی‌ام‌و» هفته گذشته برای سه استوری مبلغ دو میلیون تومان پول پرداخت.

,

قرار دادن پست در صفحه، هزینه به مراتب بالاتری دارد؛ با این تفاوت که اغلب راضی به قرار دادن عکس اتومبیل‌های داخلی در صفحه نمی‌شوند، زیرا اعتبار صفحه را پایین می‌آورد. نمایشگاه‌داران ترجیح می‌دهند پست‌های داخل صفحه، مخصوص اتومبیل‌های خود یا خودرو‌های لوکس وارداتی باشد تا مردم در شبکه‌های مجازی جذب دنبال‌کردن مطالب صفحه شوند.

,

چند می‌گیری صفحه بسازی؟

,

اقبال بالای شبکه‌های مجازی باعث شد موسساتی در شهر برای مدیریت این صفحات ایجاد شوند. این موسسات، صفحه‌های از قبل ساخته‌شده دارند که با قیمت‌های مشخصی عرضه می‌کنند؛ ولی حالا با تقاضای نمایشگاه‌داران با سرعت در حال آماده‌سازی صفحاتی هستند که مخصوص علاقه‌مندان به بازار خودرو است.

,

این موسسات حتی نیرو‌هایی را به بازار‌های خودرو مانند جمعه بازار می‌فرستند تا دنبال‌کننده ‌تخصصی داشته‌ باشند. یک صفحه اینستاگرام که بیش از 20هزار دنبال‌کننده تخصصی داشته ‌‌باشد با قیمتی بالاتر از 10 میلیون تومان معامله می‌شود. این صفحات باعث ‌شده نمایشگاه‌داران در سراسر کشور به هم متصل شوند و اتومبیل‌های مختلف را به اشتراک بگذارند.

,

طی هفته‌های گذشته تعداد زیادی معامله بین شهر‌های مختلف کشور و تبریز انجام شده‌است که پیش از این به ندرت انجام می‌شد. 

,

لاکچری‌‌ها فقط در شبکه‌های اجتماعی

, لاکچری‌‌ها فقط در شبکه‌های اجتماعی,

, ,

انواع بی‌‌ام‌و، مرسدس‌بنز، لکسوس و حتی پورشه که به ندرت در خیابان‌های تبریز دیده می‌شوند به‌کرات در صفحات نمایشگاه‌داران برای فروش قرار گرفته‌اند.درنتیجه متقاضی به جای مراجعه به نمایشگاه‌های سطح‌شهر و جست‌و‌جو برای یک مدل خاص فقط کافی است‌ صفحات نمایشگاه‌داران در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کند.

,

البته تعدادی از نمایشگاه‌داران با ایجاد یک پل ارتباطی با همکاران خود در استان‌های دیگر، خودرو‌های لوکس فروشی آنها را در صفحات خود تبلیغ می‌کنند و در صورت پیدا شدن مشتری خیلی سریع اتومبیل به تبریز انتقال پیدا می‌کند.

,

قیمت‌‌ها در صفحات مجازی

,

قیمت‌ خودرو در شبکه‌های مجازی اصول خاص و مشخصی ندارد و در بیشتر مشاهدات بالاتر از کف قیمت بازار است. این احتمال وجود دارد که فروشندگان قیمت‌ اعلامی‌‌ را کمی‌‌دست‌بالا می‌گیرند تا اگر مجبور به ارائه تخفیف شدند، ضرر نکنند؛ ولی اتومبیل‌های ایرانی که در این صفحه‌ها تبلیغ می‌شوند در بازار و به‌خصوص جمعه‌بازار قیمت‌ کمتری دارند.

,

برای مثال، خودرو 207  در صفحه نمایشگاه‌داران تبریزی حدود 120 میلیون تــومــان قیمت‌گذاری می‌شود ؛ در حالی که در بازار حتی با 110 میلیون تومان نیز مشتری دارد. قیمت‌ خودرو‌های وارداتی در این صفحات نیز کمی‌بالاتر از بازار است؛ البته آن‌قدر تنوع بالایی دارند و کار مشتریان را برای جست‌وجو آسوده می‌کنند که قیمت بالاتر به چشم نمی‌آید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه