اخبار داغ

مصادره اموال کارگاه ترک اعتیاد به بهانه‌های واهی؛

بانوی کارآفرین تبریزی به جای ثواب، کباب شد

بانوی کارآفرین تبریزی به جای ثواب، کباب شد
بانوی کارآفرینی که مسئولیت اداره کارگاه قالیبافی ماده 16 ترک اعتیاد تبریز را بر عهده داشت و هزینه‌های فراوانی برای پا گرفتن این کارگاه انجام داده بود اکنون به گفته‌ی او 18 ماه است که به بهانه‌های واهی کنار گذاشته شده و حق و حقوقش پایمال گشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج: اعتیاد از جمله معضلاتی است که در سده اخیر گریبانگیر کشورهای مختلف جهان شده است، پدیده‌ای که در هرکجا نمود پیدا می‌کند گستره ویرانی خود را در مدت کوتاهی بروز می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

همجواری با کشور افغانستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر جهان، باعث رویارویی جمهوری اسلامی ایران با مشکلات حاصله از کشت افیون در این کشور همسایه شده است. پیشرفت علمی جهان باعث شده که مواد مخدر نیز از این قافله عقب نماند. محصولات مخدر سنتی جای خود را به مواد مخدر صنعتی داده‌اند که صدها و یا شاید هزاران برابر از امثال هروئین و تریاک خطرناکتر هستند و دیگر نیازی به مزارع بزرگ برای کِشت این محصول نیست بلکه آتلیه‌ و کارگاه‌های کوچکی برای تولید مواد مخدر صنعتی کافی است.

,

مراکز ماده 16 که وابسته به ستاد مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور هستند، در زمینه آموزش معتادان برای کسب مهارت‌های مختلف فعالیت می‌کنند. اقداماتی از جمله کارگاه‌های قالی‌بافی، نجاری و سایر مهارت‌های مورد نیاز در این مرکز به طور کامل آموزش داده و علاوه بر آن به منبع درآمدی برای خانواده‌های افراد مبتلا به اعتیاد به شمار می‌رود. کارگاه قالی‌بافی یکی از این مراکز فعال است که با کمک افراد آسیب دیده اجتماعی در حال فعالیت است ولی اخیرا ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در اقدامی مسئول این کارگاه را سلب مسئولیت کرده و پرونده در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

,

فرانک آقایی، مسئول کارگاه قالی‌بافی ماده 16 ترک اعتیاد،در گفت‌وگو با خبرنگار آناج از چگونگی بازپس گیری این کارگاه توسط ستادمبارزه با مواد مخدر استان می گوید.

,

وی بیان می‌کند: از سال 95 این مرکز را راه اندازی کردیم، در ابتدا در کمپ ترک اعتیاد فقط یک کارگاه نجاری با 2 کارگر فعال بود. طی اقداماتی که انجام دادیم موفق شدیم کارگاه قالی بافی را با 11 نفر ایجاد کنیم و رفته رفته  گستره فعالیت‌ها بیشتر شد و بعد از چند ماه این کارگاه قالی‌بافی در دو شیفت کاری با 120 نفر پرسنل که همگی از افراد کمپ ترک اعتیاد بودند فعالیت می‌کرد.

,

مسئول کارگاه قالی‌بافی ماده 16 ترک اعتیاد ادامه می‌دهد: مسئولان ماده 16 در ابتدا با بهانه‌های مختلف عرصه را برما تنگ کردند یک روز ادعا کردند حقوق کارگران پرداخت نمی‌شود ولی از آنجایی‌که ما در تسویه حساب ها رسید با امضای طرفین داشتیم نتوانستند ثابت کنند، سپس درخواست کردند حقوق کارگران ابتدا به حساب ستاد واریز شده و از آنجا به دست کارگران برسد که با مخالفت بنده روبه رو شد.

,

 

,

, ,

آقایی می‌افزاید: طی قراردادی که به امضا رسیده بود میزان اجاره بها مشخص شده بود ولی یکباره در طی یک ماه این مبلغ را 5 برابر کرده و به 2/5 میلیون افزایش دادند. تمامی فعالیت ها از جمله گلکاری محوطه، سیستم آبیاری و سایر موارد لازم برای ایجاد کارگاه به وسیله هزینه های شخصی انجام شد. سپس بعد از چند روز به بهانه توهین به فرماندهان نیروی انتظامی کارگاه و لوازم و ابزارآلاتی که متعلق به شخص بنده بود را از اختیار من خارج کردند. حتی اجازه ندادند لوازم شخصی و دفاتر حساب خودم را  از کارگاه خارج کنم.

,

آقایی تصریح می‌کند: بعد از گذشت چندین ماه از این ماجرا هنوز از سرنوشت دارهای قالی و فروش‌های موجود در کارگاه بی خبر هستم. آخرین خبری که به دستم رسیده حکایت از فروش لوازم کارگاه قالبی‌بافی دارد. در مراجعه به استانداری آذربایجان‌شرقی مرا متهم به بدهکاری مالی می‌کنند در حالی که به کسی بدهی مالی ندارم.

,

وی می‌افزاید: مسئله اصلی این است که هم وسایل مرا تصرف کرده و هم بنده را به عناوین غیر واقع، متهم می‌کنند. اگر بر فرض محال هم  به ستاد بدهی داشتم می‌توانستم با فروش چند تخته از فرش های موجود، بدهی خودم را تسویه کنم. با چنین وضعیتی هیچ کس حاضر به همکاری نخواهد بود. مسئولان دولتی از جمله وزیر کشور و استاندار وقت از محل کارگاه بازدید به عمل آورده بودند.

,

 

,

, ,

 

,

آقایی اضافه می‌کند: در این کارگاه با مرکز ملی فرش کشور هم همکاری داشتم و برای نقشه‌های قالی، تعهد مالی 500میلیونی بر عهده گرفتم. 200کیلو مواد خام قالی‌بافی در کارگاه موجود بود که به احتمال فراوان به فروش رسیده است. با آقای استاد رحیمی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان که صحبت کردم عنوان کردند که برخی ادوات قالبی‌بافی متعلق به شما در کارگاه موجود است که با هماهنگی هایی که خواهد شد در اسرع وقت تقدیم شما می‌شوند. برخورد مسئولان ستاد، نامناسب بود ولی از وقتی که از طریق مراجع قضایی پیگیر ماجرا شدم این برخوردهای نامناسب تبدیل به نرم خویی شد.

,

, ,

 

,

این بانوی کارآفرین ابراز می‌کند: 18 ماه است که پیگیر مسائل مربوط به کارگاه قالی‌بافی هستم ولی هنوز به نتیجه نرسیده‌ام. تمامی اجاره بها، به حساب اشخاص واریز شده است در حالی باید به حساب ستاد واریز می‌شد. در حال حاضر از طریق مراجع قضایی پیگیر مطالبات خودم هستم. نکته جالب اینکه کلانتری مربوطه مضوع را به معاونت اطلاعات ارجاع داده است در حالی که این مسئله ربطی به این معاونت ندارد.

,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه