اخبار داغ

رئیس سازمان جامعه پزشکی کرمانشاه تشریح کرد:

خدمات پزشکان بسیجی در هفته دفاع مقدس/ اعزام 15 تیم ویزیت رایگان به مناطق محروم

خدمات پزشکان بسیجی در هفته دفاع مقدس/ اعزام 15 تیم ویزیت رایگان به مناطق محروم
رئیس سازمان جامعه پزشکی استان کرمانشاه خدمات پزشکان بسیجی در هفته دفاع مقدس را تشریح کرد و از اعزام 15 تیم پزشکی به مناطق محروم خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر رضا منصوری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز مشارکت بسیج جامعه پزشکی را در حوزه سلامت کشور بی نظیر دانست و اظهار داشت: عمده فعالیت این نهاد در حوزه خدمات درمانی و خدمت در مناطق کمتر برخوردار در سطح استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

رئیس سازمان جامعه پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون خدمات رسانی گسترده ای در سطح استان انجام شده است، افزود: در نقاط دوردست و صعب العبور مردم ویزیت می شوند و افرادی که نیاز به اقدامات تخصصی، خدمات پاراکلینیکی و جراحی دارند شناسایی شده و برحسب نیاز به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در سطح شهر اعزام می شوند تا به صورت رایگان تحت درمان قرار گیرند.

,

منصوری افزود: همچنین تهیه دارو برای بیماران خاص و صعب العلاج را در دستور کار داریم و تا جایی که برایمان مقدور است این داروها را تهیه می‌کنیم.

,

وی تصریح کرد: در هنگام وقوع حوادثی همچون زلزله، سیل و همچنین ایام اربعین نیروهای بسیجی جامعه پزشکی در پیشانی کار و خدمت رسانی قرار دارند.

,

استقرار پست امدادی بسیج پزشکان در مرز خسروی

, استقرار پست امدادی بسیج پزشکان در مرز خسروی,

وی یکی از اقدامات بسیج جامعه پزشکی جهت ایام اربعین را دایر کردن بیمارستان صحرایی در قصرشیرین عنوان کرد و افزود: همچنین در طول ایام اربعین یک پست امداد 10 تخته در مرز خسروی جهت خدمت به زوار اربعین دایر خواهیم کرد.

,

منصوری خاطرنشان کرد: در بین مسیر حرکت زوار اربعین از قصرشیرین تا خسروی نیز پستهای سیار و ثابت امداد را خواهیم داشت.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات فرهنگی بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه نیز اشاره ای داشت و گفت: در تمام مراسمات ملی - مذهبی نیروهای ما اقدامات شایسته ای را انجام می دهند.

,

فعالیت 30 کانون پزشکان بسیجی

, فعالیت 30 کانون پزشکان بسیجی,

رئیس سازمان جامعه پزشکی استان کرمانشاه از فعالیت 30 کانون بسیج جامعه پزشکی در سطح استان خبر داد و بیان داشت: هر شهرستان یک کانون و تمام مراکز دانشگاهی سطح شهر کرمانشاه نیز هر کدام یک کانون دارند و نیروها در مراسمات مذهبی فعالیت های مختلفی از جمله برگزاری زیارت عاشورا، دعای کمیل، عزاداری و ... دارند.

,

منصوری تصریح کرد: همچنین بنده در شورای فرهنگی دانشگاه فعالیت دارم و در تصمیمات کلان فرهنگی دخیل هستم.

,

وی با اشاره به اجرای «طرح شهید رهنمون» در استان افزود: در این طرح 15 اکیپ پزشکی به صورت ثابت به 15 منطقه محروم و کم برخوردار به شکل اعزام 8  تیم در حاشیه شهر کرمانشاه و 7 تیم در شهرستانها به صورت رایگان خدمات پزشکی لازم را به مردم ارائه می دهند.

,

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه فعالیت این تیم ها را بیشتر در حوزه درمان، مشاوره، پیشگیری و آموزش دانست و گفت: اکیپ پزشکی این تیم ها متشکل از پزشک، پرستار، کارشناس بهداشت محیط و مشاور است که به صورت ثابت چهارشنبه های اول هر ماه در مناطق مشخص شده مستقر می شوند و خدمات ارائه می دهند.

وی افزود: علاوه بر خدمات درمانی، خدمات مشاوره ای، آموزش های بهداشتی و سبک زندگی ایرانی اسلامی ارائه می شود.

,
,
,

منصوری گفت: همچنین خارج از این طرح برای نقاطی همچون مسکن مهر سجادیه تیم های ما هفته ای یک روز مستقر می شوند و به غیر از خدمات درمانی و مشاوره ای مسائل دیگری از جمله مسائلی که مربوط به شهرداری، بهزیستی و... است توسط تیم های ما پیگیری می شود.

,

برنامه‌های سازمان بسیج پزشکان برای هفته دفاع مقدس

, برنامه‌های سازمان بسیج پزشکان برای هفته دفاع مقدس,

وی در ادامه با بیان اینکه در 8 سال دفاع مقدس جامعه پزشکی همگام با دیگر رزمندگان در سنگرها و خط مقدم حضور داشتند و پس از جنگ تحمیلی نیز خدمات ارزنده ای را از خود به یادگار گذاشته است، گفت: به این منظور برنامه ریزی منسجمی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در هفته مقدس امسال صورت گرفته است.

,

منصوری خاطر نشان کرد: در آستانه هفته دفاع مقدس از 27 شهریور بیمارستان صحرایی در منطقه دینور روستای سنگ سفید برپا خواهد شد.

,

رئیس سازمان جامعه پزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: در این بیمارستان صحرایی 17 متخصص در 17 رشته تخصصی و فوق تخصصی خدمات پزشکی به صورت رایگان ارائه می دهند.

این مسئول اظهار داشت: برپایی نمایشگاه جامعه پزشکی و دفاع مقدس از دیگر برنامه های ما برای هفته دفاع مقدس است.

,
,
,

منصوری دیداربا خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران جامعه پزشکی را از دیگر اقدامات جهت بزرگداشت هفته دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: همچنین به این منظور 15 تیم پزشکی طرح شهید رهنمون در چهارشنبه سوم مهر ماه امسال در مناطق کم برخوردار ارائه خدمات پزشکی رایگان را خواهند داشت.

,

ارائه خدمت به جامعه عشایری

رئیس سازمان جامعه پزشکی استان کرمانشاه یکی از مهمترین اهداف بسیج جامعه پزشکی را محرومیت زدایی و ارائه خدمات به مناطق کم برخوردار و محروم جامعه دانست و گفت: ارائه خدمات پزشکی به جامعه عشایری استان یکی از اقدامات شایسته است که به این منظور در تمام مسیرهایی که تیم های پزشکی به روستاها و شهرستانهای اطراف سفر می کنند در بین راه به کلیه عشایر هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت خدمات درمانی ارائه می کنند.

,
,
,

منصوری بیان داشت: همچنین تیم هایی داریم که در مسیرهای مختلف گشت زنی می کنند و اگر گروههای عشایر را مشاهده کنند مورد حمایت درمانی قرار می دهند.

,

وی افزود: در حال حاضر بیش از 50 درصد نیروهای شاغل در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عضو بسیج جامعه پزشکی هستند.

,

بزرگترین مشکلات حوزه سلامت کرمانشاه چیست؟

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به گوشه هایی از مشکلات حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: بزرگترین مشکل حوزه سلامت طرح پزشک خانواده است که اگر در کشور جا نیفتد و اجرا نشود مشکلات عدیده ای را خواهیم داشت و اگر تمام بودجه کشور را به حوزه بهداشت و درمان پرداخت کنند، مشکل سلامت حل نخواهد شد.

, بزرگترین مشکلات حوزه سلامت کرمانشاه چیست؟,
,
,

وی ادامه داد: تنها راه نجات حوزه بهداشت و درمان الزامی کردن طرح پزشک خانواده در جامعه است.

,

منصوری مشکل دیگر را کمبود دارو عنوان کرد و گفت: اگر چه دارو هست اما با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و محدود شدن بودجه ها باید صرفه جویی کنیم.

,

رئیس سازمان بسبج جامعه پزشکی استان کرمانشاه بیان داشت: یکی دیگر از نیازهای اصلی ما داشتن بیمارستان صحرایی است به صورت مدرنی که الان در دنیا وجود دارد.

,

وی اذعان داشت: همچنین به کلینیک سیار دندان پزشکی نیز بسیار نیاز است، اگر چه دانشگاه علوم پزشکی 3 مورد دارد اما خود آنها نیز به این تعداد نیاز دارند و ما گاهی اوقات به صورت امانی از آنها می گیریم و در مناطق محروم استفاده می کنیم.

منصوری گفت: در این راستا اگر ما یک کلینیک سیار به صورت یک یا دو اتوبوس داشتیم، می توانستیم 6 تا 7 کلینیک دندانپزشکی در آن دایر کنیم و بسیاری از خدمات را به نحو شایسته انجام دهیم.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه