اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع و معدن در گفت و گو با دانا عنوان کرد:

دپوی تجهیزات مورد نیاز تولیدکنندگان در گمرک/ سود بالای تسهیلات بانکی، کمر تولیدکنندگان را شکسته است

دپوی تجهیزات مورد نیاز تولیدکنندگان در گمرک/ سود بالای تسهیلات بانکی، کمر تولیدکنندگان را شکسته است
محمدرضا منصوری گفت: یکی دیگر از مشکلات پیش روی تولید کنندگان این است که ترخیص ماشین آلات و تجهیزات واردتی مورد نیاز خط تولیدبا مشکلاتی مواجه شده است؛ چرا که این تجهیزات به بهانه ایرادات قانونی در گمرک دپو شده و ماه ها خاک می‌خورد.
[

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معدن در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره موانع و مقررات زائد بر سر راه واحدهای تولیدی و دستاورد دولت و مجلس در 6 ماه گذشته برای حل این مشکلات اظهار داشت: بیشتر این موانع تولید مربوط به برخی فرآیندهای ناکارآمدِ بروکراسی اداری کشور و وجود مدیران و کارکنانی در رده‌ها و سطوح مختلف ساختار سازمانی و نظام اداری کشور است که به جای حمایت از صنایع تولیدی و کوتاه کردن مسیر پرپیچ خم پیشِ روی واحدهای تولیدی فعال یا در شرف تاسیس مانع از راه اندازی و توسعه این صنایع می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه با اشاره به اینکه تقویت تولید موجب بهبود فضای کسب و کار و رشد اقتصادی کشور می‌شود تأکید کرد: مدیران و کارمندان شریفی نیز در سیستم اداری کشور هستند که وظیفه خود را به درستی انجام  داده و برای برطرف کردن مشکلات تولید نهایت تلاش خود را به کار می‌بندند ولی در مجموع نظام اداری کشور محیط مناسبی برای تقویت کارآفرینی فراهم نکرده است؛ چراکه با وضع قوانین و مقرارت دست و پا گیر مشکلات و چالش های فروانی را هم در مرحله صدور مجوز بهره برداری و هم در زمان فعالیت این واحدهای تولیدی ایجاد می کنند.

,

 

,

موانع پیش روی تولیدکنندگان؛ یکی از عوامل بالا رفتن هزینه‌های تولید

, موانع پیش روی تولیدکنندگان؛ یکی از عوامل بالا رفتن هزینه‌های تولید, موانع پیش روی تولیدکنندگان؛ یکی از عوامل بالا رفتن هزینه‌های تولید,

عضوکمیسیون صنایع با اشاره به اینکه گستردگی مشکلات و موانع پیش روی بخش‌های تولیدی کشور موجب افزایش هزینه تولید و کاهش میزان کارایی این صنایع می شود خاطرنشان کرد: چند وقتی است که تأمین مواد اولیه صنایع تولیدی با مشکل مواجه شده است و کمبود این مواد قیمت آن را دچار نوسان کرده که این اتفاق ادامه فعالیت واحدهای تولیدی را به خطر انداخته است.

,

 

,

دپوی تجهیزات مورد نیاز تولیدکنندگان در گمرک

, دپوی تجهیزات مورد نیاز تولیدکنندگان در گمرک, دپوی تجهیزات مورد نیاز تولیدکنندگان در گمرک,

این نماینده مجلس در ادامه افزود: یکی دیگر از مشکلات پیش روی تولید کنندگان این است که ترخیص ماشین آلات و تجهیزات واردتی مورد نیاز خط تولیدبا مشکلاتی مواجه شده است؛ چرا که این تجهیزات به بهانه ایرادات قانونی در گمرک دپو شده و ماه ها خاک می‌خورد.

,

منصوری با بیان اینکه نرخ بالای سود تسهیلات بانکی فشار زیادی به تولید کنندگان می آورد توضیح داد: سود بالای بانکی خیلی به صلاح تولید داخلی نیست و لذا باید هر چه سریعتر درباره اعطای تسهیلات با نرخ سود معمول به این بخش‌ها تصمیم گیری شود البته مجلس برای حمایت از تولیدکننده و کاهش فشار بر صنایع کوچک، حذف جرایم دیرکردِ تسهیلات بانکی و سودهای مضاعف آن را تصویب کرد.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه کاهش سود تسهیلات بانکی نیازمند افزایش حجم نقدینگی داخل بانک هاست تشریح کرد: بانک ها باید سرمایه های مردمی را در قالب سپرده جذب و آن را در قالب تسهیلات در اختیار تولید کنندگان قرار دهند.

,

در ادامه افزود: در حال حاضر بانک‌ها برای جبران کمبود نقدینگی، حفظ سپرده های خود و جذب سرمایه های مردمی نرخ سود سپرده ها را بالا بردند لذا برای تامین منابع مالی سود این سپرده ها مجبورند که نرخ سود تسهیلاتی را که به تولید کنندگان ارائه می دهند را افزایش دهند؛ سودهای بالای تسهیلات بانکی کمر تولیدکنندگان را شکسته است.

,

 

,

لزوم محاکمه کسانی که از تولیدکنندگان طلب رشوه می‌کنند

, لزوم محاکمه کسانی که از تولیدکنندگان طلب رشوه می‌کنند, لزوم محاکمه کسانی که از تولیدکنندگان طلب رشوه می‌کنند,

عضو کمیسیون صنایع  با بیان اینکه همیشه بار مشکلات ناشی از تصمیمات نادرست حوزه تولید بر دوش تولید کنندگان حمل شده است، تاکید کرد: همه دستگاه های دولتی باید برای ارتقاء تولید و رفع موانع پیش روی آن با صنایع تولیدی همکاری کنند و به جز محدودیت‌ها و قوانینی که برای سامان‌دهی واحدها و صنایع تولیدی تدوین شده‌اند، باید به منظور تسهیل در فعالیت آن‌ها از برخی مقررات سخت‌گیرانه معاف شوند و افراد متخلفی که در ادارات خدمات رسان با کارشکنی و گرفتن رشوه صنعتگران را اذیت می کنند با روش های اطلاعاتی شناسایی و از گردونه مزاحمت خارج کنند.

,

منصوری با بیان اینکه دولت باید با بررسی راهکارهای حمایت از رونق تولید، تمهیدات و مکانیزم لازم را برای کمک به واحدهای تولیدی ایجاد کند خاطرنشان‌کرد: دولت در تعاملات خود با تولید کنندگان موفق نبوده و دستورالعمل‌هایی را که ارائه میدهند عمدتاً براساس تصمیمات آنی است که خیلی از آن ها به ضرر صنعتگران است. خصوصا در موضوع بازگشت ارز حاصل از صادرات که فاصله زیاد نرخ ارز در سامانه نیما و بازار آزاد آثار منفی در بخش صادرات و ورود ارز به کشور داشت.

,

وی در پایان با بیان اینکه به علت تفاوت زیاد نرخ ارز بین سامانه نیما و بازار آزاد به صنایع تولیدی داخل که محصولات خود را صادر می کردند خسارت وارد شد گفت: صادرات محصولات تولیدی با ارز آزاد و بازگرداندن آن با ارز نیمایی بسیار به تولید کنندگان فشار وارد کرد و اکثر آنان از این موضوع ناراضی بودند و در شرایطی که حتی تولید کننده دولتی هم از صادرات منع شده بود دلالان از این فرصت سوءاستفاده کرده و با کارت بازرگانی یکبار مصرف صادرات انجام می دادند؛ لذا کاهش فاصله بین نرخ بازار آزاد و نیما باعث افزایش بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور می شود.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه