اخبار داغ

مدیر کل حج و زیارت استان کرمان:

ثبت نام بیش از 12 هزار کرمانی برای پیاده روی اربعین/ زائران بدون ثبت نام در سامانه سماح به مرزها مراجعه نکنند

ثبت نام بیش از 12 هزار کرمانی برای پیاده روی اربعین/ زائران بدون ثبت نام در سامانه سماح به مرزها مراجعه نکنند
مدیر کل حج و زیارت استان کرمان گفت: تا کنون بیش از 12 هزار نفر از استان کرمان برای پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و تاکید می شود بدون ثبت نام در این سامانه کسی به مرزها مراجعه نکند چرا که دچار مشکل می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود عرب‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان؛ اظهار کرد: برای سفر پیاده روی اربعین امام حسین(ع) همه زائران باید به سامانه سماح مراجعه و ثبت نام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مدیر کل حج و زیارت استان کرمان افزود: در حال حاضر 114 دفتر دائم و 10 دفتر موقت در سطح استان راه اندازی شده است و تقریبا در تمام شهرهای استان این دفاترآماده هستند ثبت نام از زائرین را انجام دهند.

,

عرب نژاد تصریح کرد: البته زائران می توانند از طریق اینترنت با وارد کردن اطلاعات گذرنامه ای و پرداخت مبلغ 25 هزار تومان خودشان نیز ثبت نام را انجام دهند که 22 هزار تومان از این مبلغ شامل بیمه و خدمات درمانی زائرین در عراق است.

,

وی به حادثه اخیر مجروح شدن چند زائر ایرانی در کربلا اشاره کرد و گفت: متاسفانه این زائران بدون ثبت نام در سامانه سماح به عراق رفته بودند و اکنون در زمینه هزینه های درمانی خود دچار مشکل هستند و خودشان باید این هزینه را پرداخت کنند.

,

مدیر کل حج و زیارت استان کرمان عنوان کرد: ثبت نام برای پیاده روی اربعین از اول شهریور ماه آغاز شده و تا چند روز قبل از اربعین ادامه دارد و ورود اولین گروه زائران به عراق 19 شهریور بوده است و تا 7 آبان ماه ادامه دارد و زائران می توانند حداکثر یک ماه در عراق باشند.

,

عرب نژاد در ادامه با تشریح توصیه های لازم برای ورود زائران به عراق، بیان کرد: داشتن گذرنامه که 6 ماه اعتبار داشته باشد برای زائران الزامی است و مردم بدون ثبت نام و نداشتن گذرنامه به مرزها مراجعه نکنند چرا که دچار مشکل می شوند و کسانی که بیماری خاص دارند حتما داروهای مورد نیاز خود را به همراه داشته باشند تا بتوانند این سفر را به سلامتی پشت سر بگذارند.

,

وی ادامه داد: ستاد اربعین کشور مرز ورود به عراق برای استان کرمان را مرز شلمچه اعلام کرده است اما اگر زائران از مرز دیگری عبور کنند نیز مشکلی پیش نمی آید مگر اینکه ترافیک شود و الزام برای عبور از مرز مشخص شده برای استان الزامی شود.

,

مدیر کل حج و زیارت استان کرمان در خصوص حمل و نقل زائران نیز عنوان کرد: اداره کل حمل و نقل و راه و ترابری استان طی جلساتی که با شرکت های اتوبوسرانی داشته، قرار شده است که هزینه اتوبوس های معمولی 135 هزار تومان و اتوبوس های وی آی پی 240 هزار تومان باشد واگر افراد به صورت اینترنتی ثبت نام کنند 10 درصد تخفیف می گیرند.

,

عرب نژاد تصریح کرد: در خصوص ارز همراه زائرین هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است و توصیه ما بر این است زائرین به اندازه کافی پول به همراه خود داشته باشند و فرقی نمی کند پول ایران باشد یا آن را تبدیل به دلار یا دینار کنند چرا که از اینجا تا مرز و از مرز تا شهرهای زیارتی هزینه به عهده خود زائران است.

,

وی در ادامه با بیان اینکه تا امروز 12 هزار و 454  زائر برای پیاده روی اربعین از استان کرمان در سامانه سماح ثبت نام کردند، خاطر نشان کرد: پیش بینی ما این است با توجه به اینکه امسال ویزا حذف شده است بیش از 80 هزار زائر از استان کرمان برای این سفر معنوی ثبت نام کنند.

,

مدیر کل حج و زیارت استان کرمان در پایان مطرح کرد: 36 موکب استان کرمان نیز در بحث اربعین فعال هستند که هنوز مکان آن ها توسط ستاد عتبات اعلام نشده است و تا دو روز بعد از اربعین موکب های ایران در عراق مستقر هستند و به زائرین خدمات رسانی می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه