اخبار داغ

مسئول مرکز استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه خراسان:

رسالت اجتماعی روحانیت بُریدگی از جامعه نیست/ طلبه باید خطوط و جریان‌های سیاسی جامعه و نظام بین‌الملل را بشناسد

رسالت اجتماعی روحانیت بُریدگی از جامعه نیست/ طلبه باید خطوط و جریان‌های سیاسی جامعه و نظام بین‌الملل را بشناسد
مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه خراسان با بیان اینکه رسالت روحانیت بُریدگی از جامعه نیست، افزود: یکی از فعالیت های مهم طلاب، ورود به عرصه های اجتماعی برای پاسخگویی به نیازهای مادی و معنوی جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت‌الاسلام علی اکبر نوایی، مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه خراسان صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه تربت حیدریه که در محل مسجد جامع برگزار شد، اظهار کرد: طلاب و روحانیون باید در چهار عرصه در حوزه های علمیه تلاش کنند تا بتوانند انسان هایی تاثیر گذار برای جامعه و همچنین جهان اسلام باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی به رسالت های طلاب اشاره و از آموختن علم بعنوان نخستین آن یاد کرد و افزود: یک طلبه باید حداقل 10 سال با گستره و ابعاد لازم و  بصورت کامل درس بخواند و در این مدت تنها برای اندکی خواب ، نماز و اطعام از درس خواندن فاصله بگیرد و به گونه ای شود که برای تدریس روزانه 5 ساعت و برای تبلیغ 8 ساعت حداقل مطالعه داشته باشد.

,

نوایی، تهذیب نفس را رسالت دوم طلاب علوم دینی دانست و خاطر نشان کرد: روحانیون چراغ تاریکی‌ها و هدایت برای مردم هستند و گره های اجتماعی را باز و سخن و عملشان یکی است، لذا اگر امروز می بینیم مردم اندکی از روحانیت فاصله گرفتند فقط بخاطر آن رفتار و عمل است وگرنه مردم همان مردم دوستدار علما و روحانیون هستند.

,

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه خراسان اظهار داشت: امروز بزرگترین خدمت به جامعه توسط طلاب و روحانیون بیان کامل و جامع دین است تا مردم از گمراهی و ضلالت رهایی یابند.

,

وی با بیان اینکه رسالت روحانیت بریدگی از جامعه نیست، از ورود به عرصه اجتماعی بعنوان سومین رسالت طلاب یاد کرد و افزود: یکی از فعالیت های مهم طلاب، ورود به عرصه های اجتماعی برای پاسخگویی به نیاز مادی و معنوی جامعه است.

,

نوایی ورود به عرصه سیاست را چهارمین رسالت روحانیون عنوان کرد و گفت: طلبه و روحانی باید خطوط و جریان های سیاسی درون جامعه و نظام بین الملل را بشناسد و بینش سیاسی بالنده ای داشته باشد، زیرا اسلام از ابتدا بر پایه سیاست بوده و هدایت جامعه، مبارزه با کفر، ایجاد جبهه متقین و سایر دستورات دینی بر پایه سیاست دین مبین اسلام بنا نهاده شده است.

,

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه خراسان بیان کرد: روحیه انقلابی گری باید درون حوزه های علمیه تقویت شود و کلاس های اندیشه سیاسی و روشنگری در کنار سایر متون حوزه تدریس شود.

,

رییس حوزه های علمیه تربت حیدریه در این مراسم خاطر نشان کرد: شهرستان تربت حیدریه دارای سه حوزه علمیه مرحوم هراتی، فولاد و ریحانه الرسول(سلام الله) است که 550 طلبه و روحانی توسط 50 استاد در چهار مقطع سطح یک تا چهار(دکترا) در آن تحصیل می کنند.

,

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی گفت: امسال سه رشته تفسیر، تبلیغ و فقه و اصول برای تدریس به حوزه های علمیه تربت حیدریه افزوده شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه